I de fall jag delat ut orden "tänker på dig" och "kram" så är det pga att den personen, som i ett tidigare inlägg, berört mig. Då jag sitter här "bakom ett nick", och inte känner personen så kan jag inte göra mer. Att visa medkänsla för någon som har det svårt är väl knappast att vara falsk?
Jag tänker mycket på den person, kommer ej ihåg nicket, som just nu har problem med sitt ex. Och då skrev jag det!
Jag tänker även på den tjej som häromdagen hade skaffat ringar och skulle fria till sin karl... men jag kommer inte ihåg nicket eller rubriken, så jag får väl sitta här och undra över hur det gick...
Varför blir man upprörd och spyfärdig över vänlighet? Falskt? Det måste jag dock påpeka att det är väl knappast någon tillräckligt insatt i varje persons personlighet för att kunna kommentera!
Tabu har det väl heller aldrig varit, det är väl bara fritt fram att skriva ner.
Aldrig hade jag väl kunnat tro att folk tog illa upp av en sådan kommentar som "kram"...
Har du blivit tilldelat kramar och tankar som du tar illa upp över? Eller är det frånvaron av detta medlidande som gör folk upprörda?