• Loka

Är alla jämt så trevliga?

Blir så förvånad över alla "kramar, tänker på dig" osv. osv. som uppkommit här inne den senaste tiden. Blir mer eller mindre spyfärdig på att läsa alla dessa trevligheter, som i mina ögon är mer eller mindre falska.
    Eller är alla så jä*la trevliga och förstående jämt?

Själv har fullt skå med att hålla fingrarna i styr i vissa trådar för att inte skriva allt för otrevliga saker.
    Men det kanske bara är jag som är otrevlig?

• Svar på tråden Är alla jämt så trevliga?
  • Antonia

Först tyckte jag att det verkade helt vridet när jag läste vad du skrev Loka. Men efter att ha tänkt efter lite och tänkt tillbaka på vissa trådar jag kan jag förstå till viss del vad du menar.

Jag är en väldigt kramig och rätt känslig person över huvudtaget. Tycker jag om nån tex så säger jag gärna det. KÄnner jag empati för nån el något så säger jag det. Om jag tycker något är fel eller orättvist så säger jag det. Alltså jag har väldigt svårt att hålla mina åsikter för mig själva. Vilket jag känner att jag inte är ensam om heller här inne.

Inställsamma kommentare både i verkliga livet och här har jag inget till övers, varken att ge eller få. Men det är svårare att uppfatta på nätet då man inte känner personen.

Jag tycker att det blir ganska mkt irritation i vissa trådar och många har svårt att respektera andras åsikter. VIlket resulterar i hårda ord och ibland påhopp. Vilket känns jättetråkigt. Tur tycker jag då att det här mysiga gulliga väger upp det andra. Jag kände här från första början att det fanns folk som brydde sig, folk som jag kunde hjälpa oxå. Vi blev lite som en familj.

Jag har numera tre vänner som jag träffat här som jag känner IRL numera. SOm jag har jättemkt gemensamt med och hur kul som helst. Det finns säkert fler men man hinner ju inte umgås med alla så klart.

Folk som slänger ut kramar till höger och vänster kan jag väl tycka inte menar så mkt med dem utan mer betydande mvh eller hejdå och sen namnet. Men folk som skriver att de bryr sig, tänker på en eller skriva kram när en kram behövs och är lämplig då värmer det verkligen!

• Antonia

Ni får ursäkta att jag inte hann läsa igenom medd innan jag skickade iväg det. Såg en hel del fel. Men jag antar att ni förstår och kan läsa, det är ju trots allt huvudsaken. Även om det finns rätt många besserwissrar här inne på BT. :)

Kram till alla som förtjänar en! ;)

• raskan

Devoted!!jag vet inte om jag ska skratta eller gråta??Du kallar mig falsk för att jag skriver kramiz efter mina inlägg!!Har du inte läst vad jag skrivit upptill???
    Aldrig har jag väl tidigare på något forum blivit kallad för den "värsta" kramaren! patetiskt!!!för mig handlar det inte om att vara övertrevlig på något sätt det märks att ni dömmer hunden...
    millan

• Devoted

Jag kom precis på att jag faktiskt är mer hjälpsam här än i verkliga livet. Tipsar och ger råd till främlingar om alla mina "guldkorn". Det är vi många som gör, tänk så snälla vi ändå är!

• W2Bsoon

"raskan" alias "kramiz millan" - det var inte främst dig jag menade, men det var väldigt vad du tog åt dig, en öm tå kanske?! Det finns faktiskt fler än du som skriver kramiz... Men de har du kanske inte upptäckt.

• Loka

Ok, det är några som förstår vad jag menar i alla fall. *pustar ut*
    Det är det här falska jag blir "spyfärdig av", inte över att man kan vara ärligt trevlig i vissa inlägg eller vid något som verkligen berör.
    Men att vara smakråd när det gäller en bh och måste sluta med texten:
    "-tänker på dig i din beslutsångest"
    Sånt är jag allergisk emot och ser jag då samma nick skriva i en tråd som verkligen berör, exakt samma slutkläm...... ja då tror jag helt enkelt inte ett skvatt på att den människan verkligen bryr sig. Det är bara ett taget uttryck som inte betyder någonting.

Jösses, vilken otrevlig människa jag måste vara som anser att det är patetiskt och hjälp vad glad jag är att jag slipper ha sånna människor runt omkring mig.
    (Fast dom är nog lika glada över att slippa mig. Nu hann jag före med den lilla slutssatsen )

• Krich

Jag tycker att svenskarna är mer som andra nationaliteter på nätet. Dvs. lite mjukare och inte så benägna att hålla folk på avstånd. IRL håller svenskar hårt på sin integritet och kramar ogärna någon de träffar för första gången. Har man levt i en annan kultur tycker jag att BT stämningen speglar vekligheten på ett bra sätt. "How are you today Love?" Vanlig fråga på snabbköpet eller på posten. Eller födelsedagsfester där man bara känner högtidsbarnet, nog sjutton blir man kindpussad alla i alla fall!

Har många gånger känt mig helt "off" och faktiskt otrevlig trots att jag varit så trevlig jag bara kunnat. BT är en bra övningsplats för internationell ytlighet i vilket vi Svenskar är rikskassa och behöver mycket övning.

Så puss och kram på er alla

Ps: Ni skulle sett kassörskans min den dag jag fräste " I'm not your Love and will never bee..." Hade hon gjort sig förtjänt av det? Nix pix fy mig

• annapanna1975

Tycker faktiskt att om Raskan vill skriva kramis i slutet så är det inget man behöver hoppa på henne för. När man läste inlägget kändes dety faktiskt spontant som ett påhopp på just henne...
    När man slutar ett sms skickar man ofta en hälsning, det tar lite udden av att det blir så oseriöst annars.

• Tant Pernilla

Loka: Jag förstår också vad du menar, fast jag orkar inte irritera mig på de värsta korkskallarna eller fåntrattarna som finns på nätet. Jag tror det kommer av fem års ivrigt "nät-communityande". Det går liksom inte att hetsa upp sig på allt, för då skulle man inte ha annat att göra.

De trådar jag inte gillar här på BT hoppar jag snabbt ur, men ibland kan förstås en tråd man "lagt sig i" utmynna i något helt annat än man trodde från början. Då blir man ju lite matt... (Och irriterad på sig själv för att man gick på den "lätta"...) Visst skulle jag ibland i en sån situation vilja fräsa till, men så vet jag att det blir bara värre av det... Det är bättre att bara "let it lie"...som de säger i nån film...

Det finns så många kloka och trevliga människor här att det vore synd att dissa allt bara för de få som inte är lika briljanta...

Tjingeling från en "trevlig" tant! (Som inte alltid tänker trevliga tankar...)

• Loka

Det är INTE pga raskans alla "kramiz avslutningar" jag mår illa. Det finns MÅNGA som är tusen gånger "värre" .

Så till ranskan, ett stort FÖRLÅT om du tagit illa upp!

Svar på tråden Är alla jämt så trevliga?