• Loka

Är alla jämt så trevliga?

Blir så förvånad över alla "kramar, tänker på dig" osv. osv. som uppkommit här inne den senaste tiden. Blir mer eller mindre spyfärdig på att läsa alla dessa trevligheter, som i mina ögon är mer eller mindre falska.
    Eller är alla så jä*la trevliga och förstående jämt?

Själv har fullt skå med att hålla fingrarna i styr i vissa trådar för att inte skriva allt för otrevliga saker.
    Men det kanske bara är jag som är otrevlig?

• Svar på tråden Är alla jämt så trevliga?
  • K.C

Jag fattar faktiskt inte vad det är att reta sig på? Det är väl bara att skita i om man tycker folk är för trevliga? Bättre det än tvärtom!

• brud_05

Håller helt och hållet med dig KC.

• raskan

w2bsoon... kan ju bara vara mig du menar då jag är den som skriver kramiz millan efter varge inlägg!!!det är liksom en del av mitt nick å har varit i dom åren jag varit på olika forum!!Det stör mig enormt mycke att du kan uttala dig om hurvida jag är ensam eller inte! skrattretande å fruktansvärt upprörande hur man kan uttela sig så! Ja det är ju verkligen tur att vi inte alla är lika /millan som härmed slutar skriva kramiz millan eftersom det verkar uppröra kanske tilloch med verka stötande

• Tolin

K.C, jag menar absolut inte att jag retar mig på att folk är trevliga. Det är när människor är överdrivet trevliga och gulligulliga som jag kan irritera mig. Det känns inte "äkta". Har dock inte stött på det här på BT utan bara i verkliga livet. Ett exempel på en sådan karaktär är exempelvis Kelly i Beverly Hills. Pratar med överdrivet "ljus röst", lägger huvudet på sne osv... Såklart en onödig sak att irritera sig på, men tyvärr fungerar sådant sällan rationellt...

• Ellte

Haha :D Jag förstår ...tror jag...

Tycker nog att det är lite så i verkliga livet också. "Åh men stackars deeeeej" och kramar till höger och vänster...när JAG tror att det många behöver är en käftsmäll och ett "Skärp dig nu för tusan" ;)

Sen är jag också sån som ogillar kramar som är "baraförattmanska" och tycker att kramis (eller *ry* ;) kramiz) är ofjantligt övergulligt :D

Meeeeeen det är väl tur att vi alla är olika ;)

Kramizar och pussizar till alla gullepluttsöta BTbrudar :D

• K.C

TOLIN: håller med om när man genomskådar folk i verkligheten. Usch.
    men här är det ju svårt att visa saker, så man får säga dem. och nu vet väl alla att LOKA är en person som inte vill ha medlidande och kramar. Däremot tycker jag inte att hon kan blanda sig i hur andra pratar med varann... RASKAN: du ska INTE sluta skriva kramiz - är det den du är så ska du fasen INTE ändra på dig. Man måste få vara som man är...

• cn1

Loka: Du har någ problem med dig själv som kan säga att du blir spyfärdig.
    Det är väl jättetrevligt att folk är snälla mot varandra.
    Men du kanske aldrig har varit med om det och då vet man ju inte bättre.
    Och uttala dig inte när du inte vet.

• Devoted

Jag har precis som Loka registrerat kramar till höger och vänster utan eftertanke, inte bara från raskan även om hon väl varit "värst". Tycker det känns falskt, plastigt och barnsligt. Det har stört mig en smula och du får gärna sluta med det raskan...

Men det finns personer här som jag glatts med, tänkt på och oroat mig för trots att det inte är IRL.

Själv är jag mig själv här på forumet och jag är väl inte supergulligt jämt precis. Jag får också ofta avhålla mig från att ge mig in i vissa debatter med alltför kraftigt språkbruk. Falsk är jag i vart fall aldrig, inte i något sammanhang. Det är jag tacksam om inte andra här är heller. Vi vill ju ha uppriktiga råd och tips, annars kan jag fråga vilken kompis som helst...

• K.C

Men självklart är man inte alltid glad och kramgullig. Jag känner som du, DEOVTED att man ibland får hålla inne med mycket för att inte bli helt avstängd. Det jag menar är de trådar där man har en annan kontakt med de som skriver och där det kan behövas en kram. Har fasen aldrig tänkt på att nån skulle vara för trevlig.

Svar på tråden Är alla jämt så trevliga?