• shabbichic

Medlemmar i Viktklubben? SE hit!!

Någon mer här som är medlem i Aftonbladets "Viktklubb"?

Skulle vara kul att ha några att snacka med som också kör detta...
    Kanske kan vi alla motivera varandra !?!

Skriv i denna tråd!!!!

//SC

• Svar på tråden Medlemmar i Viktklubben? SE hit!!
  • Mischa

Hej !
    Jag började på viktklubben igår.Känner mig hur motiverad som helst.Det är inte mycket jag behöver gå ner,men känner att på det viset får jag det svart på vitt hur jag äter och hur jag ska äta.Det känns som att den är väldigt omfattande,och att de faktiskt skulle "fånga" upp en om man tappade sugen
    Jag har inte följt receptet de här dagarna,men är väldigt noga med att skriva upp allt jag äter i min "dagbok",och äter ju självklart nyttigt ändå.Får de om det funkar,annars får jag börja följa deras recept.

• Nightingale

Hej tjejer, jag längtar till Måndag då jag får väga mig!! det är så skoj, beror väl på att det går så bra.. smygvägde mig imorse, 70,9 (började på 77,7 så det är några kg! Det syns så VÄL nu! Igår kväll var vi och åt på restaurang och sen bowlade och jag kände mig för första gången i mitt liv NÖJD med min kropp! Det var en underbar känsla!! nu har jag fyra kilo kvar till min idealvikt, och jag tror att det räcker.
    Lite träning på detta och jag har den kroppen som jag vill ha!

UNDERBART!!!! Jag har aldrig mått så bra som jag gör just nu!!

(kan även bero på att jag tog sjuksköterskeexamen igår)...

• Mischa

Nightingale!
    Stort grattis till dig...med båda bedrifterna.Inte dåligt alls
    Har syndat Big time igår ..Jag vågar knappt räkna ut hur mkt det handlar om,men det är bara att bita i det sura äpplet...

• shabbichic

TS tillbaka...
    Har legat på latsidan över jul & nyår... Men nu är jag tillbaka i matchen igen
    Har satt upp lite goa´ delmål inför våren:
    *****Vikt i dag 17/1: 75 kg*****

Mål tills jag åker till Brasilien 27/1:
    Vikt: 73,9 kg.

Mål till 5/3 (stooor fest med jobbet, och jag vill ha på mig ett par Replayjeans i 30 tum då):
    Vikt: 69 kg.

Mål till min födelsedag 21/3:
    Vikt: 67 kg.

Mål till Valborg 30/4:
    Vikt: 64 kg

Mål till 6/6 (Ska på bröllop och vill kunna köpa ngt snyggt i stl 38):
    Vikt: 62 kg

Det var mina uppsatta mål...
    Följer upp varje måndag framöver med resultat.

Kämpa på där ute med kilona !
    Det ska jag göra iaf!!!!

• inte min tur än

Hej!
    Håller på att banta med GI metoden nu,men funderar på att gå med i viktklubben. Var inne o tittade lite där o då kunde man bla räkna ut sitt BMI o jag låg på 25, vilket är den översta gränsen för normalvikt enligt dem. O så står det att man inte behöver gå ner av medicinska skäl om man inte har runt 25 i BMI för då kan man kanske få ner ngt kilo. Nu är min fråga om de i viktklubben lägger sig i hur mkt man går ner? jag vill nämligen gå ner 8-10 kg, för det är den vikt jag trivs med utan att jag blir alldeles för smal! Ni som är medlemmar,hur funkar det? Kan man själv bestämma det eller är det så att de inte vill hjälpa en om man inte i deras ögon har en övervikt?

• inte min tur än

Nightingale

Läste i dina tidigare inlägg att du ungefär är lika lång som jag o vägde lika mkt som jag. Har de lagt sig i hur mkt du ska gå ner?
    Måste man väga all mat för att mata in det i dagboken?
    Stort grattis också till din viktnedgång!

• bellis

Hej tjejorna!

Nu är det DAGS! Igen...

Det senaste halvåret har varit katastrofalt för mig, fysiskt sett. Inga regelbundna vanor what so ever, ingen träning för att.. jag VET inte varför! Är det inte helt galet? Tycker plötsligt inte att det är roligt med matlagning längre, så det blir mest snabba, lättgjorda kalorifällor... och alldeles för stora portioner. Och så är man chipsoman.

Har varit med i viktklubben förut, och på en månad med vk och 8 km powerwalking varannan dag samt hemmastyrketräning ett par ggr i veckan så minskade jag midjemåttet med 10 cm på en enda månad! Helt sjukt. Varför sluta, liksom? Men det gjorde jag.

Nu tar jag nya tag! Har varit ute och gått i dryga timmen idag på eftermiddagen, första dagen på hundra år som det inte regnar. Ikväll blir det räkor i curryris till middag. Inte så nyttigt med allt ris, men bättre än mackor!

Inte min tur än: ja, du måste väga maten, såvida maten du äter inte redan finns inprogrammerad som en portion, eller finns i den erbjudna dagsmenyn. Det är ju det som är själva grejjen, att man lär sig hur mycket mat som egentligen räcker gott och väl!

• Nightingale

Hej hej inte min tur än!

Jo jag får äta 1730kcal/dag, men jag brukar inte äta mer än 12-1300, det är kankse inte så bra, men jag skulle aldrig i världen gått ner så snabbt som jag gjort om jag inte sänkt mitt kcal intag. Dessutom är jag mätt hela tiden och äter en hel del godis, bara MINDRE än förut, det är det som är nyckeln.

Nej man behöver inte väga all mat, jag väger nästan ingenting. Ostskivor kan jag väga ibland om jag ska ha många på något men inte väger jag ett päron inte, då väljer jag "1 st" istället för att ange gram. Herregud, man får inte ta det så gravallvarligt, då orkar man inte i längden!

Lycka till!!

Svar på tråden Medlemmar i Viktklubben? SE hit!!