Medlemmar i Viktklubben? SE hit!!
Någon mer här som är medlem i Aftonbladets "Viktklubb"?
Skulle vara kul att ha några att snacka med som också kör detta...
Kanske kan vi alla motivera varandra !?!
Skriv i denna tråd!!!!
//SC
Någon mer här som är medlem i Aftonbladets "Viktklubb"?
Skulle vara kul att ha några att snacka med som också kör detta...
Kanske kan vi alla motivera varandra !?!
Skriv i denna tråd!!!!
//SC
Inte min tur än
Gör slag i saken!! Det är jättebra att följa internetdagboken!!
Jag smygvägde mig imorse och har alltså gått ner från 77,7 till 69,5 sedan 20/11. Det är gött gött gött!!
Få se vad blir det... 8,2 kg!!
Inte så illa, jag har inte vägt så lite sedan jag var tolv!
Nightingale
Härligt att gå ner så mkt!
Jag gick med i viktklubben igår o upptäckte att jag ätit alldeles för mkt igår! men det är i o för sig inte så konstigt eftersom jag ätit enligt en metod som tillåter fett men inte kolhydrater! Känns jättekonstigt att äta så mkt kolhydrater som man får göra...
Har precis cyklat också,så det känns bra. Lite lustigt att man kan lägga in att man bränner kalorier när man sitter på toa o pratar i telefon!:)
inte min tur än
Ja man kan lägga in att man bränner kalorier på lite vad som helst, men gör inte det! Lägg bara in när du verkligen tränar, annars ger det inget resultat.
Jag äter aldrig upp mina brända kcal heller, håller mig alltid till rek. intag, eller under det, oavsett hur mkt jag tränar!
Nightingale
BLir du inte hungrig då om du tränar o sen bara får äta lite kalorier?
Så fort man ska steka ngt i stekpannan o ska använda sig av olivolja blir det ju jättemkt kalorier,även om jag tycker att jag snålar med oljan....
O pastan har jag inte fått kläm på ännu...
inte min tur än
varför använder du olja över huvud taget?? Det har jag inte gjort på flera år. Helt onödigt!
Nej jag blir inte hungrig, det gäller att äta rätt saker. Inga onödiga kaloriintag. Fiberrika och mättande produkter.
Nu låter väl jag som rena mönsterbantaren, men jag äter ofta choklad, bara det inte överstiger rek. intag.
Nightingale
Hur steker du kyckling eller kött i stekpannan då? Det bränner ju fast utan fett!
Kött tycker jag aldrig bränner fast och kyckling klarar sig bra om man sänker värmen så fort man brynt klart och vänder på fileerna hela tiden. Men oftast gör jag grytbitar av allt och då är det verkligen ingen fara att det bränner fast!
Med den teflon- eller titanpanna går det att steka utan fett. Utan problem. I andra stekpannor går det att steka utan fett också. Hemligheten ligger i att inte röra köttbiten eller vad det nu är innan de fått en stekyta under, tycker i alla fall jag. Rekommenderar annars en oljespraykanna eller oljespray från Fry-easy.
-2,5kg nu. Det går åt rätt håll och är såååå härligt. Komme i ett par gamla byxor. Tänk att ett par kilon kan göra så mycket.
ok,får väll prova det nu när jag steker min hamburgare....
Anna-Maja
grattis till din viktnedgång!!!jag har gått ner 1,8kg på 2 veckor nu,men jag åt nästan inga kolhydrater alls i 10 dagar, så vi får se hur resultatet blir nu när jag är med i viktklubben. Det känns i alla fall sundare!
Hej!
Jag har nu varit med i VK i tre veckor. Tycker det är kanon! Bra att man får stenkoll på vad man äter. Det enda som är lite jobbigt är om man inte äter hemma, tycker det kan vara svårt att uppskatta vad det man ätit väger. Många saker anges ju enbart i vikt och inte volym..
Hoppas det går bra för er!