• Svar på tråden BTträff i Västerås!!! Ny tråd...
  • yamman

Brud aug 2005 : Stationscaféet Ransta 0224/206 75 (Malin) har billig god catering. För- och efterrätter för 30:-/person. Huvudrätt från 90:- /person. Även buffér som jag tror ligger på 125:-/person. Billigare pris för barn. Har inte så jättemycket att jämföra med men tycker nog att det verkar vara bra priser.

• augustibrud05

yamman hej och välkommen hit!
    Oj vad det har skrivits idag, man är borta ett par timmar sen har man flera sidor att läsa ikapp. Men det är ju jättekul förstås.

Tänkte höra vad era blivande ska ha på sig på bröllopet? hyra eller köpa?
    Jag har min klänning och barnen har sina jättesöta kostymer fattas bara rosa flugor. Min blivande har tittat och provat frock coats på Ruths högtidskläder.
    Men han har inte bestämt färg, benvit eller grå. Men på mässa nu pratade jag med tjejerna från urulas och dom var ganska mycket billigare på exakt samma kläder. Dom hade även en frock coat i mörkbeige, den var jättesnygg så han ska kika på den.

• agnelia

augustibrud05,
    min blivande ska hyra en snygg frock coat, svart med cremefärgad väst och plastrong.
    Vi ska hyra den i Eskilstuna, för 1500:- !!!
    Här i stan tog de 2500:-
    Värt en tripp till E-tuna...

• augustibrud05

Vi är ganska ofta i eskilstuna, vart hittade du den affären och vad heter den.
    På ruths kostade den att hyra ca 3000.
    Då är det ju värt att hyra i eskilstuna

• agnelia

Ska leta upp det strax, hjärnsläpp i minneskontoret just nu!

• augustibrud05

Tack snälla du
    Då blir det att åka till eskilsuna.

• stråla

Cissi_73:kommer inte ihåg vad solisten heter i efternamn men Helen i förnamn, hon är från sthlm. Jag o min älskling har valt varsin låt till varandra så jag vet inte vad han har valt men min låt är med Angie Stone och heter Bottles & cans.
    Kram

• stråla

Min blivande ska ha mörk kostym med rosa skjorta och rosa slips till. Min klänning håller min svärmor på att sy, den kommer att bli hur fin som hälst och så är man ju ensam om den modellen

• Kaffemoster

Är ni ute i god tid med era mäns kläder kan ni beställa härifrån:
    www. formalwearoutlet.com/
    Vi bor i närheten (North Carolina) och köpte min mans frack (inklusive byxor, skjorta, väst och lack skor) for 115 dollars. I affären mötte vi en man som har ett "normalt" uthyrningsställe där vi hade kollat in hyrpriser dagen innan ...
    Ägaren är väldigt seriös, och alla kläder var i gott skick och kemtvättade. Kläderna är typ uthyrningskläder så det är enkelt att justera byxlinning och lägga upp och ned ärm och ben längder.
    Kanske inte har så mycket med Västerås att göra .. men ville bara dela med mig .. Det är ju inte så lätt att veta vilka firmor som är seriösa och inte .. när det gäller att beställa över internet/telefon. Detta är typ familjeföretag.
    Vi kollade också på Ruths högtidskläder (då vi gifte oss i Västerås), men detta blev billigare. Dom har tusentals smokingar, men ganska många frackar och frack coats också. Glöm inte att frack heter Tailcoat, då Tuxedo betyder smoking.

Svar på tråden BTträff i Västerås!!! Ny tråd...