• Skrutthumlan

BT-Träff-Stockholm, Ny tråd!!

Vår gamla tråd är tydligen avstängd, så jag startar väl en ny då

Hoppas alla haft en jätte trevlig jul!

Vi ses snart!
    /Skrutt

• Svar på tråden BT-Träff-Stockholm, Ny tråd!!
  • Emilia

Vill någon sluta upp och ha lite sällskap under mässan på lördag? Verkar som om syster min ej kommer att orka.

/Emilia

• Bridezilla ; )

Skulle jätte gärna gått på mässan i helgen men skall tyvärr ner på begravning i Skåne.

Var nere i Skåne i helgen som var och då passade jag och min sambo på att gå på Blomsterhusets bröllopsmässa - Grodprinsen. Där hittade vi en jättehäftig brudbukett. Det var en lång handbunden gräsbukett som man bär (lutar) på armen och "gräset" och blommorna hänger ner mot marken. Blommorna var i vitt och så var det pärlor. Ja, jag är inte något vidare på att beskriva som ni märker och det är just det som är problemet. Hur skall jag kunna beskriva för floristen hur jag vill ha det. Så har ni sett en bild som kanske påminner om den bukett som jag beskrev - SNÄLLA tipsa mig om var.

Har kollt med dom som gjort buketten men dom har ingen bild. Har även letat lite på nätet utan resultat.

• Antonia

Hej hej igen...

det blev ändrade planer igen för min del angående helgen. Ska ner till Småland och fira mormors 70-årsdag. Men fick nyss veta att det är öppet även på fredag, trodde bara att det var lör och sön.

Så jag tänkte försöka ta mig dit på dagen, vid tolv-ett? Är det någon som vill mötas upp med mig? Min blivande jobbar ju till fyra :( Shalimar, såg att ni skulle dit, när då?
    Hoppas att någon har lust att mötas upp, annars får jag gå där själv en sväng. Måste ju dit. ;)

• Emlu

Hej tjejer.
    Vad ni är flitiga, själv har jag gått på sparlåga vad gäller bröllopsplaner. Men i helgen ska vi göra klart våra inbjudningskort, jag längtar så tills vi har alla utskick klara. Hittade en jättefin tiarai helgen, på Glitter faktiskt, för endast 129 kr. Vi måsgte träffas snart igen och en träff på en fredag låter som en superidé. Vi kan väl planera in en fredag i mars. Vad sägs om den 11:e?
    Mässa i helgen blir det, det enda som funkar är fredag eftermiddag, är det någon som ska dit då?
    Antonia- ska ni besöka Asa i helgen? Spännande.

Kramar

• Sep brud

Antonia, shalimar och emlu jag funderar också att gå på mässan på fredag. Jag har nyss blivit uppsagd så nu har jag inte mycket annat för mig än att söka jobb och planera bröllop... Jag hade nog tänkt att vara där när de öppnar för att bara kunna gå runt i lugn och ro.

Någon som har tips om försäljningschefs jobb så får ni gärna höra av er!

• Emlu

Sep brud- men nej ,har du blivit uppsagd, usch vad tråkigt för dej. Hoppas verkligen att du hittar något snart.

Jag kommer var på mässan runt femtiden på fredag, är du kvar då?

• Sep brud

Emlu, visst är det trist, det går inte så bra för Komab... Vi ska ha gäster på kvällen så jag kommer inte att vara kvar då.... ha de så kul!!

• karenina72

Sep brud - Vad tråkigt att du har blivit uppsagd! Hoppas att det löser sig för dig snart.
    Under tiden får du passa på att njuta av tiden som du kan lägga på bröllopsplanering, huset och kanske trädgården. (Det börjar ju dra ihop sig till att sätta diverse fröer)

• karenina72

Fick besked från restauranger där vi ska ha vår bröllopsmiddag. Enligt deras offert tidigare skulle kaffe + bröllopstårta kosta 65 kr per person.
    Men idag fick vi för första gången se tårtalternativen, och då visar det sig att 65 kr är för "vanlig" prinsesstårta. Om man vill ha prinsesstårta med vitt lock och marsipanrosor i våningar så kostar det 105 kr per pers! Är det bara jag som tycker att det är på tok för dyrt? Det betyder ju ca 6000 kr för tårta till 60 pers.

Det känns så trist att det blir dyrare än vad man först räknar med.

• Sep brud

karenina72, hör om ni inte kan ta med er eran egen tårta....

Svar på tråden BT-Träff-Stockholm, Ny tråd!!