• Kosterbrud

bt träff Göteborg 2

Hej tjejer!

Såg att de stängt av vår tråd så jag tänkte starta en ny.

Det var trevligt igår, och inspirationen kom tillbaka på nytt! Så nu ska jag börja pula på inbjudningskort och festprogram igen.
    Åhh vet ni vad...fick mail om att de har skickat iväg min klänning igår!!! Så nu är den snart här hugahh vad nervöst

Kram Petra

• Svar på tråden bt träff Göteborg 2
  • Kosterbrud

FROGGY1: Jag frågade inte om längdtillägg på min klänning eftersom stl 10 var perfekt i längden till mig. Jag upplevde ändå att de andra MS modellerna har varit lite längre än min modell även i stl 8. Så 10 borde ju passa dig iaf...fördelen är ju att det är snörning i ryggen på de flesta av hennes klänningar så att de sitter perfekt ändå...
    Jag handlade av thebartinoco på ebay
    search.ebay.com/_W0QQsassZthebartinoco. De har flera olika MS klänningar.
    Lycka till! Kram

• FROGGY1

;)nu kommer några frågor till...Kosterbrud, tack för din länk.Kikade in på den och såg att Dion fanns där..Blir ändå så förvirrad för där tar dom 813 dollar mot 375 på chicbridal....är det olika äkta??? också en fråga om din längd...har du provat klänningen med skor SAMT ska du ha underkjol???? Om isåfall hur hög sko provade du med och har du beställt udnerkjol från dom också på ebay???? Lite fler frågor som jag är evigt tacksam för att få svar på.....vill så snart som möjligt lägga min order....vi hörs....kunde man beställa längdtillägg hos din distrubitör???

• Kosterbrud

Här kommer lite mera svar ChicBridal är kopior tror jag det.. står "inspired" på de flesta, men det spelar kanske ingen roll, förmodligen är de lika fina.Den jag köpte ifrån har äkta MS-klänningar, därför mycket dyrare. Jag har inte beställt/köpt underkjol ännu för jag ville få klänningen först. Jag har provat min med både stor och lite mindre underkjol...och beroende på storlek blir klänningen lite längre resp. kortare. Men jag skall ha underkjol iaf.

Jag provade även med skor och jag tror jag hade ca 5 cm klack då...vet tyvärr inget om längdtillägg, men maila och fråga jag fick väldigt snabba svar.

Hoppas jag svarat någorlunda på dina frågor annars får du skriva och fråga mera...

• FROGGY1

Tack för att du hjälper mej vidare i "djungeln". Ok , så då är det så att det bara är kopior där...hm...ja visst kan man lägga till dessa pengar som du gjort för att få den äkta för det är fortfarande mkt billigt.Så känner jag att jag också vill göra. Var inne och kikade på den länken du gav mej och såg dessa "cerfifikatbilder" på nästan samtliga klänningar, dock visade den ingen bild på själva klänningen men det kanske inte fanns då du beställde heller?? Ang: underkjolen, skall du köpa den i butik i sverige eller kör du den via ebay också ??? Förstår ditt beslut om att vänta med underkjolen för den gör ju väligt mkt om tex klänningen behövs mer för längden....så att säga...När du provade med 5cm klack kan man säga att du blev ca 176cm lång och då är vi väldigt nära i längd;). Jag har inte tänkt att ha nån större klack utan endast nåt litet för att känna sig lite "höjd"....Då du hade 5cm klacken på dej låg klänningen perfekt då eller var den något kort/lång???? hihi dessa frågor......såååå tacksam.....vill beställa nuuuuuu.;)..kram mej

• Kosterbrud

Ja de visar endast certifikatbilder på MS-klänningarna men om du klickar på den modell du vill ha t.ex. Dion så kan du sedan en bit ner på sidan (till vänster) klicka på en länk som visar bilden på klänningen.
    Stl 10 var inte för kort iaf (kommer inte riktigt ihåg längesedan jag provade den nu)när jag provade med skorna, så om du har en låg klack så tror jag det skulle funka om du inte har för stor underkjol. Underkjolen tror jag att jag skall köpa i Sverige, har inte bestämt mig ännu...

• FROGGY1

Kosterbrud:en liten fråga till idag..;) på ex på färger för Dion står det som exempel Ivory men sen står det Ivory with ice..??? Vad är det för nån, vet du det?Vilken färg tog du? Jag vill nog ha ivory eftersom jag är så ljus...men with ice låter spännande ??? ;) Vet du vart man kan se färgerna på nätet för jag har inte lyckats se detta.....kramis

• Kosterbrud

hmm ivory with ice...har ingen aning, tror det är specifikt för den klänningen men när jag beställde kunde man se de olika färgerna men jag tror det var under orderprocessen för jag hittade inte det nu...Jag tog Ivory, men jag hade ju som sagt provat den innan så jag visste vilken färg jag ville ha. Jag kollade på MS hemsida men hittade inte färgerna på klänningen där heller...men det måste ju finnas någonstans. kram kram

• Anna gbg

Froggy: Är du säker på att du behöver köpa extra underkjol? Min klänning har redan underkjol... Har du testat och maila säljaren? Annars kan du ju fråga det också.

Själv svävar jag just nu på moln... Jag provade min klänning idag för andra gången! Jag hade hittat ett par jättesöta skor (gröna - naturligtvis) som jag var lite osäker på. Men jag provade dem idag ihop med klänningen och det blev perfekt!! Klänningen går precis ner till golvet och det är inga skyhöga klackar på skorna.

Hoppas jag inte strör salt i såren på dig Froggy (eller på någon annan) för det är inte meningen. Men han som jag normalt delar allt kul med är ju off limits här...

• Kosterbrud

Anna gbg: Kul att det blev så bra med skorna och klänningen!...hoppas min klänning kommer snart så jag också kan börja prova allt som ska vara till...

• Anna gbg

Kosterbrud: När skickades din klänning? Vet du om det var med båt eller flyg?

Svar på tråden bt träff Göteborg 2