• Titrania

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
  • Titrania

Mischa... Förstår dig helt o fullt! :)

• Fru Larsson

Åh, jag har beslutsångest! Detta med brudklänningar är ju inte lätt..... jag har beställt tyg till kjolen.... Nu har jag surfat runt här på bt och hittade bilder på en brud som låtit sy om sin mammas klänning lite. Skitsnygg. Jag har ju min mammas klänning i garderoben (som min mormor sydde till henne)hemma och det är lite samma stil, enkel, lång ärm. Kanske man skulle använda den ändå... Storleken är perfekt..... Åh... Jag vet inte. Jag blir galen. Min hjärna skulle behöva vila från bröllopstankar. Jag är besatt!!!

• Mischa

Fru Larsson!
    Jag förstår dig helt och fullt.Det är jobbigt ibland, och det bästa och ta tex hela helgen ledigt från allt planerande.Risken är ju att man ska tycka det är en börda, och det vill man ju inte.
    Med klänningen måste du följa ditt hjärta.Det är det enda rätta.

• Fru Larsson

Tack, du har rätt Mischa, klart man ska följa sitt hjärta! Det blir nog att sy upp en, jag vill ju verkligen ha rött i klänningen, det har egentligen varit självklart hela tiden (fram till nu då när jag funderade på mammas klänning)! Paketet med tyg ligger och väntar på utlämningsstället nu!

• Mischa

Åh...jag är sååå lycklig.Vi har hittat och bokat kläder till min M2b,och hotellet idag.Det känns så otroligt skönt.Det blev ett litet bakslag när det hotellet vi egentligen ville ha var fullbokat.Blev till och med ännu mer kär på köpet
    Fru Larsson!
    Då är det väl självklart att det ska bli en klänning av tyget .Det är klart att det är kul med mammas brudklänning, men och andra sidan kanske det inte är du....Skönt att du har bestämt dig...Alla små steg i rätt riktning känns så skönt eller hur?

• Fru Larsson

Va kul Mischa! Vad ska din M2B ha på sig (er andras också förresten, intressant)? Min ska nog ha kostym, ev med väst i samma färg som det röda i min klänning, vi får se!

Jag har hämtat tyget, offwhite dupionsiden. Måste inhandla det röda också, gå ner några kilon och åka till sömmerskan! Hurra!

Vet ni.... Jag håller på budar på en ring på Ebay. Helt knäpp (jag menar, jag har ju knappt börjat titta efter ringar och den här har jag bara sett på bild). Men den är fin, vitt guld med 5 diamanter. Verkar vara en seriös säljare också! vi får väl se om jag får den! Jag ville sänka mitt maxbud men det gick inte! Oj! Men man får lämna tillbaka om man inte tycker om den så det är väl inte hela världen....

Oj vad jag skriver då, borde gå och umgås med min familj! Gokväll!

• Titrania

Mischa, vad härligt! Det är så skönt att kunna bocka av fler o fler saker... :)

Fru Larsson, det är väl inte knäppt, gillar du den inte kan du ju alltid sälja den igen på E-bay! :D

• Mischa

Fru Larsson!
    Min M2b ska ha jaquette på sig.Han blev så himla fin!Det blev i gråa toner på hans mundering
    Hur går det med budningen på ringen?
    Titrania!
    Ja,det är helt underbart när det blir som man vill ha det.Var även på "Puss och kram choklad" idag vid Nacka strand.Har funderingar på att ha choklad i små askar till gästerna vid deras kuvert till middagen.Vi var där och köpte lite choklad för att se om vi gillade det.OJ ojoj...säger jag bara.Nu vet man hur RIKTIG choklad ska smaka....

• Tessansessan

Håller fullständigt med om att det är skönt att bocka av saker på listan! Har precis bokat band till festen och det känns så rätt - trots att priset är 3000 över vår budget... Men det får gå ändå, jag kommer inte att kunna nöja mig med något annat band!

• Titrania

Mischa.. Jag vill oxå äta riktigt choklad...-gruffar- Får nöja mig med de romerska bågarna jag har hemma! :D

Tessansessan, vad är det för band? Cover eller "eget"? -nyfiken-

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)