• Titrania

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!

• Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
  • Noiva

när andra gifte sig tänkte jag: " det är väl ingen konst att planera ett bröllop!"

ack så fel jag hade! det är ju en massa detaljplanering och massa saker man måste ta ställning till hur man vill ha det.
    Måste erkänna att det hade varit trevligt att haft råd med en bröllopsplanerare. Jag är planeringsmänniska ute i fingerspetsarna men vissa saker hade jag gärna sluppit

Är det fler som tycker att det hade varit lättare att planera om pengar inte vore ett hinder ? Tycker att det krävs en del för att hitta ngt som passar ens budget.

Hade varit enklare att gifta sig snabbt i rådhuset och åka iväg på en långsemester som en bekant till mig gjorde. Men jag har alltid "drömt om" att får han mina nära & kära på min bröllopsdag

• Titrania

Noiva, precis så känner jag oxå!

• gullvivan

Noiva, tycker också precis som du!!
    Ibland känns det som man man vill lägga ner hela pojektet eftersom det budgeten är begränsad!
    Men jag tror det är lätt att man "svävar" iväg och fokuserar på allt för mycket detaljer som gästerna inte ens kommer märka!! Förstår ni vad jag menar?

• Fru Larsson

Gullvivan, jag förstår precis vad du menar, man blir lite "insnöad" mellan varven och hakar upp sig på detaljer. Själv minns jag tex inte bordsdekorationen från någon bröllop jag varit på

Novia, huvudet på spiken! Håller med till 100% Min sambo skulle kunna tänka sig att gifta sig i rådhuset men absolut inte jag. Vill gifta mig i kyrkan!

• gullvivan

Fru Larsson, precis!! Man minns ju de "stora" hela liksom, brudparet, musiken, maten, Festen helt enkelt!! Egentligen, vem f-n kommer komma ihåg/veta att jag hade lagt doft tvål i rött på toa, att festprogramet låg på tallriken eller till höger att jag lagt ner 2 månader för att hitta exakt rätt storlek på hjärtströsslet på bordet osv, nä ibland får man ta sig en funderare!! Vad är viktigast och vad kommer gästen komma i håg!
    Givetvis vill man ju att allt ska bli perfekt, men när budgeten drar iväg (vilket den lätt gör)då tror jag man ska se över sina små detaljer istället för de stora kontona.:)

• gullvivan

Men det är ju inte så lätt när man är kontrollfreak.... vilket jag är...

• Bride2B..

jag håller med er till fullo tjejer :)

gullvivan, jag vet hur det är... Hej, mitt namn är Julie och jag är ett KONTROLLFREAK! :D

• Noiva

På tal om kontrollfreak...hur skall man kunna slappna av på sin egen bröllopsdag?!
    Det oroar mig

Jag är dålig på delegera och tycker att vill man ha något bra gjort så är det bäst att göra det själv men det lär inte funka på bröllopsdagen...

• Nikkis

Är det så dyrt? Bor i Arboga o här ligger dom på dom priserna.... Har inte kollat med alla iof... Vad får ni betala då? För alla 3?

• Mischa

Hej...Jag känner oxå igen att ibland blir det nästan för mycket.Det går perioder jag får panik för att jag ska missa de där småsaker som är just pricken över i:et.Sen är det jag som planerar mest, och det kan kännas tufft att vara den som ska styra upp det mesta i alla fall ....Oftast tycker jag det iär kul, men ibland så är jag jätteless på allt .....puh!!

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)