Inlägg från: Fru Larsson |Visa alla inlägg
  • Fru Larsson

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Flickor, idag är jag lite deppig. Jag och sambon har tjafsat om kostnaderna för bröllopet. Vi har diskuterat det förrut, verkligen tagit budget på det mesta och ändå är han jätteförvånad när jag säger att vi måste spara ihop mer pengar. Tårar och sura miner. Man kanske ska skita i allt........

• Fru Larsson

Nä, nu måste jag rycka upp mig! Vi får väl titta på utfiterna tillsammans (igen) och försöka dra ner på någonting eller så, eller så kanske det klarnar för min kära sambo! Klart vi ska gifta oss! Va jobbigt det är att vara en impulsiv känslomänniska, när allt alltid är svart eller vitt, känslorna åker berg och dalbana. Särkilt vissa tider i månaden om ni förstår vad jag menar!

• Fru Larsson

Åh, tack för peppningen Maroon!

Vi har valt billiga alternativ för allting och jag håller med dig om att det kan vara mysigare och mer avslappnat med enklare bröllop! Men å andra sidan har jag nog inte invigt honom ordentligt i budgeten så han verkligen ser vad saker kostar, jag tror det är så enkelt. Jag har kört på utan att visa honom och tycker jag är så ekonomisk och duktig som hittar bra billiga alternativ och lägger ner min själ. Och så har han mage att komma och säga att det blir för dyrt, kanske inte så konstigt när jag inte visat honom allt (kan tyckas märkligt men jag är rätt insnöad i bröllopsplaneringen och glömmer ibland bort att vi är två...).

Vi har en budget på 30-35 tusen (och det har vi kommit överens om även om en av oss helt plötsligt glömt bort det) och då är det ca 50 gäster och mina föräldrar bidrar med 10.000:- (så vi betalar alltså "bara" 20-25.000). Nu har vi haft det lite körigt ekonomiskt och bonuspengar och andra extrainkomster har fått gå till räkningar istället. Men vi får nog en rejäl slant i skatteåterbäring så jag tror det ordnar sig!

Jag hatar bråk som handlar om pengar!

Kram

• Fru Larsson

Tack tjejer! KÄnns bättre idag! Vi ska titta igenom allting i helgen. Om jag släpper in honom i hur jag räknat så är det såklart lättare för honom att förstå...

Bride2b, jag förstår att det är jobbigt för er men bara för att ni kanske har det svårare ekonomiskt så hjälper ju inte det andra, det kan ju vara svårt för andra ändå (inget illa ment här).

• Fru Larsson

Ingen fara bride2b! Hoppas det ordnar sig för oss alla med pengar !

Idag har jag kollat hur mycket tyg som kommer gå åt till min klänning och jag har gjort klart en beställningslista till furulunds tyger, där ska jag beställa offwhite sidentyg till kjolen. Tyg till livet ska jag köpa på simbra siden el sidencarlsson, svårare att hitta broderat sidentyg på andra ställen har jag märkt! Någon som har tips annars om butik i Sthlm-området som säljer såna tyger? Jag räknar med att klänningen kommer att kosta mellan 2.000 och 2.500 kr inkl sömmerskekostnad. Rätt ok? Och då kommer jag kunna använda livet efteråt också eftersom det är vinrött! Skulle ju först beställa ursnygg klänning via Ebay men vågar inte.....

• Fru Larsson

Agronom, jag har hört att det är jättevanligt med såna här saker - jättetråkigt, jag tycker verkligen att man måste respektera brudparets önskan. Om inte annat så kan ju dina kusiner vara med i kyrkan! Det kanske inte är så kul för dem ändå att vara med på festen med alla vuxna! Vi vill inte heller ha barn på vårt bröllop (förrutom våra egna och deras två jämngamla kusiner) och hoppas verkligen att det respekteras!

Nu har jag beställt tyg! Hurra! Är gladare igen, fick världens migrän i torsdagskväll och den satt i hela fredagen. Tror jag varit lite sliten ett tag, skulle behöva lite lugn och ro!!!

• Fru Larsson

Nä det är väl inte galet att åka 12 mil för att hitta brudklänning! Min sambo skulle nog tycka det var mer galet med 3.000 för hår och naglar och make!

Tycker ni att jag är helt knäpp om jag låter sy upp en klänning utan att ha provat så många modeller att jag egentligen inte vet vad jag passar i? Jag är väl lite udda men jag tycker det känns lite jobbigt och inte så roligt att prova brudklänningar (har bara gjort det en gång och då var det inte en sån modell som jag tänker sy upp).

• Fru Larsson

Bride2b, kändes det bra sen, när du väl fick den ? Skickade de den till dig då eller fick du åka de 55 milen en gång till?

Är det någon av er som har bild på era klänningar på nätet? Är sååå nyfiken!

• Fru Larsson

Snygg klänning Bride2b!

• Fru Larsson

Ja Maroon, det viktigaste är ju att det inte skär sig i kläder och blommor! Byter du papper så krånglar du nog till det i onödan.

En dum fråga: Ris trodde jag att det är upp till gästerna att ta med om man vill kasta? Men rosblad är ju ett trevlig alternativ. Bride2B, tror du inte att konfetti och glitter blir svårt att få bort från kläder och hår?

En annan fråga: Ska ni fota er före eller efter vigseln?

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)