Inlägg från: Fru Larsson |Visa alla inlägg
  • Fru Larsson

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Hej och välkommen Ottis! Min bästa vän gifte sig i Rättvik 2003. Kyrkan ligger ju otroligt vackert! De hade sedan sin fest i Tällberg, var ska du ha din?

Vi gifter oss också 3 sept i Häringe kapell.

Igår skulle Patrik öva på att bära mig över tröskeln..... Hmmm... Gick inte så bra..... Eller det blev inte så elegant i alla fall.....

• Fru Larsson

Jag borde egentligen jobba, har smitit från en konferens för att jag har så mycket att göra, men hur lätt är det att jobba när man har huvudet fullt av bröllop?

Sanna, jag ska också ha vinrött (eller oxblodsrött) i min klänning. En florist jag pratade med föreslog kallor, fresior och rosor och lite grönt. Jag vet inte..... Svårt... Kanske tar en enkel bukett med vinröda eller vita kallor bara..

• Fru Larsson

Titrania, när vi är gifta hela bunten så har du ditt härliga framför dig. Pilutta oss!

• Fru Larsson

Ja! Åh vad roligt att få se bilder sen, det måste vi ju ordna!

• Fru Larsson

Novia, håller med, det skadar ju inte att vara ute i god tid. Det märker man ju nu hur mycket det är som ska fixas och framför allt så vill man ju tänka igenom hur man vill ha sitt bröllop, vilken stil och så, det är mycket funderingar tycker jag!!!! Och man har haft gott om tid att leta efter olika alternativ (i mitt fall så billiga som möjligt) och prisklasser för catering, alkohol, ringar, klänning, håruppsättningar och allt annat!

Dessutom -som pricken över i - så är det ju så ROLIGT att planera!

• Fru Larsson

Gullvivan, jag förstår precis vad du menar, man blir lite "insnöad" mellan varven och hakar upp sig på detaljer. Själv minns jag tex inte bordsdekorationen från någon bröllop jag varit på

Novia, huvudet på spiken! Håller med till 100% Min sambo skulle kunna tänka sig att gifta sig i rådhuset men absolut inte jag. Vill gifta mig i kyrkan!

• Fru Larsson

Åh, jag har beslutsångest! Detta med brudklänningar är ju inte lätt..... jag har beställt tyg till kjolen.... Nu har jag surfat runt här på bt och hittade bilder på en brud som låtit sy om sin mammas klänning lite. Skitsnygg. Jag har ju min mammas klänning i garderoben (som min mormor sydde till henne)hemma och det är lite samma stil, enkel, lång ärm. Kanske man skulle använda den ändå... Storleken är perfekt..... Åh... Jag vet inte. Jag blir galen. Min hjärna skulle behöva vila från bröllopstankar. Jag är besatt!!!

• Fru Larsson

Tack, du har rätt Mischa, klart man ska följa sitt hjärta! Det blir nog att sy upp en, jag vill ju verkligen ha rött i klänningen, det har egentligen varit självklart hela tiden (fram till nu då när jag funderade på mammas klänning)! Paketet med tyg ligger och väntar på utlämningsstället nu!

• Fru Larsson

Va kul Mischa! Vad ska din M2B ha på sig (er andras också förresten, intressant)? Min ska nog ha kostym, ev med väst i samma färg som det röda i min klänning, vi får se!

Jag har hämtat tyget, offwhite dupionsiden. Måste inhandla det röda också, gå ner några kilon och åka till sömmerskan! Hurra!

Vet ni.... Jag håller på budar på en ring på Ebay. Helt knäpp (jag menar, jag har ju knappt börjat titta efter ringar och den här har jag bara sett på bild). Men den är fin, vitt guld med 5 diamanter. Verkar vara en seriös säljare också! vi får väl se om jag får den! Jag ville sänka mitt maxbud men det gick inte! Oj! Men man får lämna tillbaka om man inte tycker om den så det är väl inte hela världen....

Oj vad jag skriver då, borde gå och umgås med min familj! Gokväll!

• Fru Larsson

Åh, choklad..... Mmmmmm....

Budningen på ringen går nog bra.... Tiden går ut imorgon kväll men än så länge är det mitt bud som gäller, kommer nog stiga för just nu ligger budet på 51 pund.... Är jättespännande, är in och kollar en miljon gånger varje dag känns det som.....

Kul med bandet tessansessan!

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)