Inlägg från: Fru Larsson |Visa alla inlägg
  • Fru Larsson

Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)

Oj! Är det så kort tid kvar nu? Känns som jag har massor kvar. Hjälp!!!! Kanske dags att börja med inbjudningarna då. Stress! Och kontakta sömmerskan. Och bestämma mat. Och köpa alkohol. STress! Men rolig stress!

• Fru Larsson

Bride2B, vet inte vad jag ska ge tärna och best man. Kanske bara bjuda dem på en middag efteråt?

• Fru Larsson

Kul med bandet Lenchen! Din klänning blir nog jättefin Titrania! Bride2B, jo det låter ju trevligare med någonting som de behåller som minne. Tänkte inte på det!

Vad skriver man egentligen i inbjudan? Vi vill inte ha en traditionell utan mer "avspänd" - typ "äntligen gifter vi oss" bla bla bla. Men finns det någon checklista på vad som bör vara med? Tid, plats, festplats, klädkod, osa-datum. Något annat? Ska man hänvisa till värdinna (i mitt fall samma som toastmaster) för önskelista? Stressad över att jag inte har lust att pyssla med inbjudningarna men vet att de måste iväg snart!!! Och jag som hade så lååååång tid på mig, skulle ju lite käckt börja redan i julas ljög jag om......

• Fru Larsson

Tack för alla råd ang inbjudan!

Lucyinthesky, förstår att du blir orolig, hoppas det ordnar sig för dig!

• Fru Larsson

Agronom och SAnna E. Har ni länkar till bilder på era klänningar? Vill se!!!!!!!

Lenchen, kul att du blev nöjd med tyget! Ska du sy klänningen helt själv! Coolt!

• Fru Larsson

Och jag har fortfarande inte börjat med inbjudningarna.... Men jag har köpt lite papper i alla fall som jag tänkte klippa ut hjärtan av (handgjort vinrött papper) och klistra på. Alltid nåt.......

Fin tiara bride2B.

• Fru Larsson

Sanna! Jag har nog sett den klänningen! Den är jättefin!

• Fru Larsson

Agronom - vilket dilemma! Håller med Titrania men känn efter vilken som känns mest rätt (och låtsas att pengarna inte spelar någon roll ) och följ ditt hjärta.

Ska göra inbjudningar i helgen. KÄnner mig snål och köpte akvarellpapper på Claes Olsson och så ska jag klippa hjärtan av handgjort vinrött papper och klistra på. Enkelt och ganska tråkigt kanske men ändå..... Får väl vika pappret på nåt annorlunda vis!

Idag har jag köpt det sista sytillbehören till klänningen (foder, dragkedja, sytråd osv) och så har jag pratat med sömmerskan. vi ska träffas nästa torsdag och skissa fram en klänning! ÅH vad skoj! Jag älskar verkligen mitt oxblodsröda sidentyg!!!!!!

• Fru Larsson

Hör och häpna men jag har börjat med mina inbjudningar, vaknade kl 03.00 en natt med en idé om hur jag ville de ska se ut. Nu behöver jag bara köpa kuvert och fint snöre att binda ihop dem med! Skönt!

• Fru Larsson

Jag vet att vi diskuterat förrut men jag orkar inte bläddra i inläggen så jag frågar igen. Vad "ska" man ha för osa

Svar på tråden Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)