Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
Oj, det blev visst avhugget, vad har ni andra satt för osa?
Oj, det blev visst avhugget, vad har ni andra satt för osa?
TAck för alla tips om osa. Jag kommer nog sätta 1 augusti (men ska prata med cateringfirman först).
Mina underbara föräldrar har i helgen varit i Tyskland och då har de köpt 30 flaskor rödvin till vårt bröllop. De sa innan att det kunde bli ont om plats för att handla mycket (de åkte dit i annat ärende) så det var en trevlig överraskning. Puss på dem! Har precis bytt tjänst på jobbet och från det teamet jag lämnar fick jag presentkort på Twilfit, perfekt till underkläder ju!
Jag vet inte hur jag ska göra med blommor! Vi har ett par växthus med bra priser i Tungelsta(en riktig maffig droppbukett eller vad det heter kan jag få för 1000 kr). Vill nog ha något tufft och enkelt, typ några kallor med texasgräs över (såg det i någon Allt om bröllop).
På torsdag ska jag till sömmerskan och ta mått och skissa fram ett mönster! Hur spännande ska inte DET bli?????!! Såg mitt tyg i Amelias bröllopsmagasin från 2004 där årets brud gifte sig i rött. Det tyget hon har i sin överdel ska jag ha i mitt halterneckliv.
Mischa, vilken tur att kyrkan fick godkänt!
Oj, vad långt det blev!
Det här med in- och utgångsmusik - hur väljer man det och hur vet man vad som finns? Kan man få hjälp av kyrkan. Jag har verkligen ingen aning om vad som finns! Vet inte ens vad de "vanliga klassiska" heter. Hjälp!
Är det någon mer än jag som INTE skickat sina inbjudningar än(stress stress stress)??? Ska stanna kvar på jobbet någon kväll och printa ut dem, kuverten är färdigskrivna.....
Tack snälla agronom för länken! Kanon! Det är ju alltid bra att få fundera själv innan man pratar med kyrkan!
Ja! Tack ananasen! Ska lyssna och komma i stämning ikväll (pirr pirr). Jag glömde mina inbjudningspapper hemma så det blir ingenting utprintat idag HELLER!! Jag är hopplös. Suck!
Jag går till skamvrån nu Titrania
Hej tjejer. Jag ska ju till sömmerskan idag och tänkte be att få uppsytt ungefär sån här modell (men rött liv och röd kil i kjolen, gu va jag tjatar om mitt röda). Vad tycker ni?
www.kikstockholm.com/brudprovning_gbg1.htm
Tack Sanna E och Kattis 72. Jag ska också ha vinrött (eller oxblodsrött hette det visst, jättevacker färg). Kattis, jag tittade på din klänning på Nixas hemsida. Jättefin!
Min blivande vill ha kostym, vad tror ni om att sy upp en slips i samma röda tyg som min klänning?
Vi kommer inte ha någon smekmånad, möjligtvis (förhoppningsvis, det får ekonomin avgöra) en weekend.
Vi har tre barn och eftersom man har så få semesterveckor per år så känns det viktigt att tillbringa dem med barnen (även om det såklart är viktigt med egen-tid också, svårt det där....).
var hos sömmerskan igår. Hon kändes lugn och proffsig och min klänning kommer bli underbar (hoppas jag, snopet annars ju).
Skoj med ny säng Bride2B. Det ska vi faktiskt önska oss i bröllopspresent, fast presentkort då (på Ikea). Vi köpte en usel dubbelsäng för 14 år sedan med världens tunnaste bäddmadrass. Den har vi fortfarande, man känner fjädrarna i ryggen. Blääää! Visst är det ok att önska sig det i bröllopspresent?