Wera
Du kämpar på bra tycker jag, jag tror inte att det gör något att du har ätit lite för mycket mandlar o andra nötter, för mig har det inte gjort nåt - jag har också överkonsumerat av det och jag har ändå gått ner 3,5kg på 10 dagar. Faktum är att jag tycker att jag verkar gå ner mer de dagar då jag äter mer än när jag är måttlig - konstigt men så är det.
Sen vill jag bara säga HÅLL UT, första fasen är jobbig om man är van att äta mycket kolhydrater, du genomgår ju just nu en avgiftning från dem och när den är klar så ska suget försvinna, du är ju trots allt bara på dag 4 så det kan säkert dröja några dagar än innan det är borta. Jag har inte alls haft något sug konstigt nog, utom någon enstaka gång, men då har det mest varit att jag vill stoppa något i munnen och då har jag gjort det i form av nötter. Jag har dessutom lyckats konsumerat 1,5 burk jordnötssmör på dessa 10 dagar, men ändå tappat i vikt (jag har bara ca 5kg att tappa och har tappat 3,5 av dessa på 10 dagar). Ett tips kanske kan vara sockerfria tuggummin, inte några överdrifter, men de smakar ju lite sött. Jag tuggar tuggummi mest för tänderna och är sådan att jag inte gillar sötningsmedel o liknande, jag dricker aldrig lightläsk och har alltid varit sån att jag hellre äter lite riktigt godis istället för konstgjort lågkalori godis. Jag har dock alltid haft problem med saltsug istället, men det tillfredställer ju nötter i olika former.
Jag ska förlänga fas 1 en vecka till o sedan ska jag börja med fas2 tänkte jag, det har gått så bra så jag känner att jag gärna gör det.
Som sagt - håll ut så ska du se att det ger sig, tom min karl som gör detta tillsammans med mig är chockad över att han inte är chokladsugen, han är normalt sett "chokladoman".
Keep up the good work o Lycka till.