• Tvåbarnsmamman

South Beach 2005

Jaha, nu har jag startat ett bra forum för oss som ska testa SB dieten med start på måndag (annandag påsk)! Nu laddar vi med kött o grönsaker och planerar vår kost ordentligt innan vi drar igång. Vi kan ju försöka begränsa svullandet i påsk också så vi inte ger oss in i några svullorgier bara för att vi ska börja på måndag, eller vad säger ni tjejer .

Andra tips är att ni börjar dra ner på kolisar redan nu, så ni inte hamnar i chocktillstånd på måndag, ät ägg o massor av kyckling i påsk, men begränsa påskgodiset som ju bara är socker. Sedan måste ni ta era mått på söndag kväll, eller måndag morgon då ni väger in er, så stämmer vi av hur vi minskar i både vikt och omfång.

Nu kör vi!

Kram kram

• Svar på tråden South Beach 2005
  • eyescream

En annan fråga... Ser att många på olika sidor tar upp sina "kvinnodagar". Någon som märkt av någon rubbning eller förändring i dessa??? Tror min kropp "busade" lite med mig under fas 1...

• Kattiz

Eyescream:

Japp, GI kost har en tendens att förbättra dina chanser i "bebisverkstaden" spec. om du lider av PCO.
    Jag har pco (hyffsat lindrig form) och trots att jag äter p-piller så orkar de inte riktigt "hålla bort mensen" under hela kartan, får tant röd en veck ainna piller avslut osv.. Detta har jag haft problem med under hela tiden jag ätit SBD!!
    Så jag kan tänka mig att kroppen reagerar på kosten, på olika sätt.

• thevovvegang

Hej!

-1,8 på sex dagar! Jag kan knappt tro att det är sant. Är så rädd att kilona ska komma tillbaka när jag börjar med fas två bara...

Så man får alltså äta yoghurt i fas ett nu? Det låter ju kanonbra!

Vad är det för skillnad mellan vaniljextrakt och vaniljessence? Förstår inte alls...

Nu ska jag dricka kaffe!

• eyescream

Oj, jag var nog mer okunnig om den kvinnliga kroppen än jag trodde... PCO? Måste nog göra en sökning på det... Men annars är jag helt med på det du förklarar, kroppen "agerar" lite annorlunda, men inte på något sätt att det stör, men lite förvånande blev det...

Och så var vågen på målet idag, första målet dock, efter visst segt kämpande, så efter nästan 3 veckor med sbd, både ettan och tvåan, så har jag minskat -5,5!

• wera

Tack för ert stöd.

Jag har köpt boken South beach diet på svenska. I den står det att under introduktionen 2veckor skall man undvika mejeriprodukter. Men i menylistan finns keso med som ingrediens.

Jag äter numera keso, a-fil, ost och grädde, lite mjölk i kaffet. Grädde tar jag till bär(jag vet att jag inte får äta det, men ibland måste jag få unna mig nått gott. Jag får ta den smällen att min viktminskning går långsammare, men i gengälld kanske jag klarar av SB dieten. Jag har inte så mycket övervikt 5kg och hitills ser det ut på magen att jag blivit lite smalare, men kanske är det önsketänkande.

Hur är det med gräddfil?

• Kattiz

Gräddfil med låg fetthalt ok. Mjölkprodukterna tog de in redan i en uppdatering juni 2004 eftersom kroppen inte ska gå i Ketos. Detta rekommenderas av SBD dietister.

• tarz

Hej!

Hittade ert diskussionsforum först idag och hoppas det är ok om man går med nu trots att de flesta av er hållt på i några veckor?
    Har provat på SB en gång tidigare men gav upp pga motivationsbrist och hoppas på att kunna motarbeta det genom att gå med i ett forum som ert där ni verkar peppa varandra!
    Mitt största problem är att jag är VÄRLDENS godisgris, hoppar ofta över måltider och byter ut dessa mot en påse godis, och sist jag prövade på SB fick jag världens godisanfall den 4e dagen då var det svårt att stå emot. Vidare småäter jag ofta och onyttigt.. Med andra ord är matvanorna inte de bästa! Hoppas på att kunna gå ner mellan 5-8 kilo till sommaren, tror ni att det finns en möjlighet till detta? Tacksam för svar

• eyescream

Tarz

Klart att det skulle fungera.. jag har kört det i snart tre veckor, dvs är inne på fas 2, och har tappat närmare 6 kilo,.. så inget är omöjligt. LÄS PÅ ordentligt innan, kan tipsa om tidningen ToppHälsa, senaste numret, som tar upp "dieten"... Det är viktigt att du inte fuskar (för mycket) under de två första veckorna. Fast å andra sidan, är du en godisgris kan jag ju glädja dig med att socker-fett fritt godis är ok, till max 75 kcal per dag, om man VERKLIGEN måste. Så ha en ask läkerol eller några gummibjörnar eller något OM det kniper, men tro mig, det är värt att köra hårt! Jag uppskattar nu för tiden grönsallad till exempel, något jag INTE gjorde tidigare. Så kämpa på ,det är cravings:arna man vill ha bort, och FÅR bort!

• opus

Kattiz:

Vore verkligen tacksam för det där linfrömufinreceptet! Tror du att du hittar det? Har du provat? Är de goda?

Opus

• opus

Jag är inne på 5:e dagen och måste erkänna att jag inte vågade gå upp på vågen innan och väga mig :(

Borde nog ha gjort det för nu vet jag inte om det händer något eller inte. Knäppt, eller hur?

Det har kännts bra, men idag har jag haft huvudvärk.

Inga cravings överhuvudtaget, men jag har fuskat och druckit 1 halvt glas vitt vin både fredag och lördag.

Har lite frågor: Fårost - är det okey? Alltså den riktiga sorten. Det står ju tex att man kan äta parmesan och den är ju inte direkt mager.

Hur är det med Funlight? Läste om någon som hade det på keso och testade - jättegott.

Hur är det med bulgur och couscous?

Många frågor blev det :)

Tack för all inspiration!
    Opus

Svar på tråden South Beach 2005