• Tvåbarnsmamman

South Beach 2005

Jaha, nu har jag startat ett bra forum för oss som ska testa SB dieten med start på måndag (annandag påsk)! Nu laddar vi med kött o grönsaker och planerar vår kost ordentligt innan vi drar igång. Vi kan ju försöka begränsa svullandet i påsk också så vi inte ger oss in i några svullorgier bara för att vi ska börja på måndag, eller vad säger ni tjejer .

Andra tips är att ni börjar dra ner på kolisar redan nu, så ni inte hamnar i chocktillstånd på måndag, ät ägg o massor av kyckling i påsk, men begränsa påskgodiset som ju bara är socker. Sedan måste ni ta era mått på söndag kväll, eller måndag morgon då ni väger in er, så stämmer vi av hur vi minskar i både vikt och omfång.

Nu kör vi!

Kram kram

• Svar på tråden South Beach 2005
  • Tvåbarnsmamman

Hej Eyescream!

Bra att du är inne o skriver av dig, det är jag med och förhoppningsvis kommer det några fler. Själv har jag snart avslutat första veckan i fas 1 och igår var det som sagt -3kg, vi får se vad vågen visar imorgon. GRATTIS till halvkilot, det var väl en seger det! Vad menar du med att du har fuskat? Äggröra o grillad aubergine är väl ok? Det har iaf jag ätit!

Jag ska gå kurs några dagar och kommer inte att sitta vid skärm så nu kanske jag blir borta några dagar, har ångest för hur det ska gå med luncherna...får försöka fixa det genom att ta med mig egna minipajer bakade utan mjöl eller nåt. Hoppas de har mycket grönsaker till. Håll tummarna för mig!

Lycka till med sista halvkilot, och sluta inte skriv, jag vill inte bli ensam här ;)

• Kattiz

Tillbaka på spåret igen! Magsjukan är ett minne blott och nu är det bara att köra på =)). Sista dagen på fas1 och det känns gudomligt skönt. Har minskat ca 4.5kg, är inte helt säker på utgångsvikten. Nu är jag där var jag mår som bäst men hoppas på att få bort ngr kg till. Imorgon..hmmm vad ska jag börja med att ta in i kosten. Tror det blir torkade aprikoser och sedan jobba mig uppåt.

Lycka till ni andra och vilka strålande resultat "tvåbarnsmamman" och "eyescream"..grattis! Hur har ni lagt upp för fas2?? Vad börjar ni med och hur har ni tänkt trappa upp? Skynda långsamt är absolut bäst!
    Skriv på ..kul att läsa! Hittar inte Topphälsa här i landet så kan ni ge recept på pajerna???? *ber jättesnällt*

• eyescream

Hmm, sista dagen på fas 1, blev en enda lång fusk dag! Youghurtglass! (fettfri och sockerfri) till mellis, och så var vi några polare och käkade middag på Mongolian Barbeque. Visserligen var det massa kyckling, kalkon mm, räkor och grönsaker, men är lite skeptisk till all olja det _stektes_ i. Men gott var det. Och i och med att jag går in i fas 2 nu, unnade jag mig ett par vindruvor och plommon till efterrätt! Frukt var trevligt måste jag säga, det har jag nog saknat allra mest! Bröd har jag inga problem att vara utan, och inte direkt något annat heller. Galet nog har jag, salladsskeptikern, börjat tycka om vanlig hederlig grönsallad! Så, imorgon kan det nog faktiskt bli en blåbärssmoothie till frukost, trevlig som omväxling till alla ägg. Sammanfattning, resultat sbd fas 1, första gången: -5,0 kg...

• Nimis

Funderar på att köpa boken " South Beach-dieten : den effektiva GI-metoden för varaktig viktminskning" av Arthur Agatston.

Har man nytta av den?

• Kattiz

Nimis:

Jag har läst den och visst det finns mkt intressant där. Jag lånade den fr biblioteket, det räckte för mig. Låna den först och se om du gillar den!

• Nimis

Kattiz

Så där är inte så mycket recept och annat i boken?

• eyescream

Jodå, recept och så är det, jag har köpt boken, tänkte det var bra om man vill göra om den senare under sitt liv, den hårda fas1 vill säga. Tycker mycket väl att det ären av de böcker som förtjänar plats i bokhyllan...

• MieMatlådan

Recept.
    Hej alla SB´are! Nu har jag kört SB i en vecka och halvtidsresultatet är -2kg... skönt! ;)
    Här kommer i alla fall receptet på minipajerna. Jag har inga exakta mått men det går nog bra i alla fall. Skickar med en lite "snällare" variant också som jag har hittat på...

Tina och krama ur vätskan ur 250 gr spenat.
    Rör ihop det med 4 ägg,
    2 dl riven ost,
    1 grön paprika
    1 gul lök
    Squach, grovriven.
    salta, peppra och några droppar tabasco.
    I muffinsformar eller dubbla bullformar och kör i ugn på ca 225 grader i ca 20 minuter.. gott.

Jag har gjort en variant av denna som innehåller 250 gr spenat,
    3 dl riven ost
    3 ägg
    squash
    aubergine
    purjo
    broccoli
    aromat, peppar och tabasco.
    Dessa blir lite "torrare" men jag kan inte äta så många ägg.

• Nimis

MieMatlådan

Är spenatpajerna ok i Fas1?

• MieMatlådan

Japp... vad jag har fattat i alla fall... Goda och tillåtna. ;)

Svar på tråden South Beach 2005