Svart på bröllop
Jag undrar om det är okej att ha en svart klänning på ett bröllop. Är det mer acceptabelt om man tex har en färgglad skarf till eller?
Jag undrar om det är okej att ha en svart klänning på ett bröllop. Är det mer acceptabelt om man tex har en färgglad skarf till eller?
Var på bröllop förra året och hittade en riktigt vacker svart klänning att ha på denna. Då ringde jag upp brudparet och frågade om jag kunde ha svart. Självklart, svarade de. Så jag hade svart klänning och en ljusrosa sjal
När folk frågar mig om mitt bröllop svarar jag "inte helsvart, inte helvit". De kan komma i schackrutigt om de så önskar, eller svart med blå små blommor på, eller vit med röda prickar. Om någon har helsvart hoppas jag att de har annan färg på en sjal tex åtminstone.
Min blivande svägerska sa blank nej till svart på bröllop generellt så tycker inte jag behöver fråga dem. Det blir annat än svart på det bröllopet.
Så mitt råd är framför allt, kolla med brudparet. Alla tycker och tänker olika kring detta. Och om du får annat svar än blankt nej till svart så är det ju trevligt med annan accentfärg
Jag ska ha svart brudklänning. Så på vårt bröllop får man komma i vilken färg man vill! :D
Jag tycker att det är onödigt att ha svart på bröllop, när det finns så många andra färger att välja på. Måste man promt ha en svart klänning, se då till att ha väska, skor och kofta/kavaj i en annan färg.
Jag har skrivit på vår bröllopshemsida att helsvart, helvitt och helrött i klädsel inte ska användas, oavsett man eller kvinna. Har dock skrivit att blommig skjorta skulle uppskattas :) Augusti bröllop, in med färg..
Om en av de manliga gästerna har röd slips, har han haft ihop det med bruden då?