• Brunetten 2

10kg på 5 veckor!

Hejsan allihopa där ute!
    det är så att jag ska börja med pulver diet som heter Naturdiet. och vill ner från 70kg till 60kg på fem veckor. Tror ni att man kan lyckas med det??? Nån som har lyckats?? Tänkte också träna o motionera så mycket som möjligt. Tacksam för svar!!

• Svar på tråden 10kg på 5 veckor!
  • mullig

jag vill göra precis samma sak som du...fasst jag kör 15dagarcambridge och 7dagar naturdiet...sen South Beach...hoppas att vi klarar oss ner till 60!!

• Brunetten 2

Hej Mullig! Har du redan börjat med cambridge??? Har du gått ner nåt?
    Har 60kg som målvikt??
    Hoppas att vi lyckas. Orkar inte vara mullig någon mera. Lycka till!

• Tean

Hej Brunetten 2!
    Jag vet inte om det skulle funka på mig...jag har försökt att gå ner i vikt snabbt med olika pulverdieter och träna samtidigt och det har gått rakt åt skogen! Jag har gått upp i vikt istället. Sannerligen för att jag blir så hungrig när jag tränar och att blodsockret dyker så snabbt när jag bara haft en massa "pulver" (jo, jag vet att det är näringsämnen) i kroppen, så jag har ätit godis och mackor också! Och det är ju verkligen inte poängen...men, de gånger jag har hållit mig relativt stilla, gått lugna promenader bara, har det gått bättre med bara pulvret.

Det är ju naturligtvis säkert olika för alla, men ett sätt som fungerat bättre för mig därför att jag sluppit vara hungrig, har hållit blodsockret på en vettig nivå och kunnat träna samt gått ner i vikt, är Atkinsmetoden. Googla lite om du är inttresserad. Det handlar i stort sett om att man de första två veckorna ska chocka kroppen med proteiner, för att sedan långsamt släppa på kolhydtrater. Då ramlar kilona i ett schwung!

Bara ett tips, du kanske har bestämt dig för just pulvret, lycka till hur som helst!

• mullig

Jag tror att det funkar bara man tror pa det och har MOTIVATION, har man det klarar man att sta imor ALLT!! jag har ocksa 60 som malvikt innan slutet av maj, startvikten är 70kg ungefär (jag vill inte väga mig ifall det är mer..hihi) och jag började cambridge i förrgar. jag har redan märkt stora skillnader, jag orkar faktist mer och maen har sjukit ihop..fasst jag maste träna den iofs..hur gar det för big brunetten 2? *hatar att vara mullig!*

• K.C

jag har hållt på i ungefär 5 veckor och gått ner nästan 10 kilo. men jag har faktiskt slarvat en del, det har varit födelsedagar och middagar och sånt. bortsett från sånt har jag kört nutrilett enbart. lite grönsaker på kvällen om jag vill tugga på nåt, typ. hade nog gått ännu bättre om jag kört helt och hållet, samtidgit om det varit en hel helg med vanlig mat så har jag ändå antingen gått ner eller ställr mig still. tror det akn vara bra att kroppen får lite mat då och då, dels för att den får lite nya grejer att jobba med och dels för att man ju ska börja äta igen för eller senare...

• Mrs. Robinson

Hej,

Jag vill ga ner 4 kilo, och har hittills gatt ner 3 med South Beach (dvs 7 totalt ar mitt mal). Jag har inte sa mycket overvikt (173 cm, 62 kg), men nu star det STILL. Jag borjade da springa och lyfta skrot. Ater precis som vanligt.

Hur lang tid ska det ta innan man marker nat (antingen vikt nedgang, eller nan slags skillnad pa musklerna?)

Inget hander ju!!!

30 minuters springning och 30 minuters styrketraning varannan dag.

• Plastgroda

Mrs Robinson:

Förlåt om jag lägger mig i, men jag tycker inte att du låter ett dugg överviktig. Ditt BMI loigger på 21, vilket är i undre regionen av normalvikt. Du tillhör nog ett rätt lyckligt lottad skara utan vare sig hälsoproblem eller besvär med att hitta kläder.

Om det är något du ändå stör dig på som du vill förändra, typ rumpa, lår eller mage, tror jag att det är bättre att du fokuserar på den delen istället och sedan i övrigt bara äter sunt i allmänhet.

Börjar man joxa med kroppen för mycket i onödan sparkar den bara bakut och sedan blir allt jättekrångligt. Visste ni tex att snabb viktnedgång frigör gifter som lagrats i fettet, så att man på allvar kan bli rätt knasig? Otäckt.

Kämpa på alla ni duktiga diciplinerade! jag är imponerad.

• Mrs. Robinson

Plastgroda, tack for ditt inlagg.

Tyvarr ar det inte sa det ligger till

Jag har tagit min fett procent pa ett gym och jag ligger pa ovre gransen, narmre 30%. Jag ar alltsa otranad, men visst, i vissas ogon kanske jag inte ar overviktig.

Med en for hog fettprocent, och for hoga flodfetter maste jag fa ner den siffran for att inte ligga i riskomrade for relaterade sjukdomar.

Men du har ratt, jag borde omformulera fragn. Hur lang tid tar det innan man ser resultat pa styrketraning, om man som jag, har totalt fortvinade muskler pa overkroppen? (jag har sprungit innan sa benen ar nagorlunda muskulosa)

• mullig

KC hur mycket vägde du när du började och har du tränat not? starkt jobbat med 10 kg förresten!!

• K.C

MULLIG;
    Tack!

jag vägde 88 och är nu nere på 78. jag är rätt kraftig i mig själv, så jag kommer nog aldrig kunna bli en spädis. men typ mellan 70-73 vill jag till.

jag tränade innan jag började banta, men jag har faktiskt tagit det superlugnt under bantingen, dels för jag tror kroppen behöver den lilla energi man ger den och dels för att jag haft väldigt mycket annat för mig.
    Mitt problem var att jag käkade för sällan och för lite. tror jag fått upp en förbränning i och med att jag ätit lite mer regelbundet nu.

Svar på tråden 10kg på 5 veckor!