Hej Brunetten 2!
Jag vet inte om det skulle funka på mig...jag har försökt att gå ner i vikt snabbt med olika pulverdieter och träna samtidigt och det har gått rakt åt skogen! Jag har gått upp i vikt istället. Sannerligen för att jag blir så hungrig när jag tränar och att blodsockret dyker så snabbt när jag bara haft en massa "pulver" (jo, jag vet att det är näringsämnen) i kroppen, så jag har ätit godis och mackor också! Och det är ju verkligen inte poängen...men, de gånger jag har hållit mig relativt stilla, gått lugna promenader bara, har det gått bättre med bara pulvret.
Det är ju naturligtvis säkert olika för alla, men ett sätt som fungerat bättre för mig därför att jag sluppit vara hungrig, har hållit blodsockret på en vettig nivå och kunnat träna samt gått ner i vikt, är Atkinsmetoden. Googla lite om du är inttresserad. Det handlar i stort sett om att man de första två veckorna ska chocka kroppen med proteiner, för att sedan långsamt släppa på kolhydtrater. Då ramlar kilona i ett schwung!
Bara ett tips, du kanske har bestämt dig för just pulvret, lycka till hur som helst!