• milly L

cambridge anhängare!

Hejsan! Här är en tråd för alla som går eller tänker börja på Cambridgekuren. här kan man skriva frågor angående kuren, stötta varann och tipsa varann om hur man ska fortsätta leva sunt efter kuren!

Själv är jag inne på min tredje vecka, har gått ner 7kg ungefär. kram kram!

• Svar på tråden cambridge anhängare!
  • FRU Elli

Gloriousgirl:
    jag tror inte du behöver oroa dig. ät 5 små mål om dagen, massa grönsaker och frukt som mellanmål. försök att börja styrketräna tre gågnger i veckan då kommer din förbränning att öka. lägg också till kondition, gympapass, jogging och promenader så mkt som möjligt.
    du har en enorm envishet och självdisiplin, och det komer man lååångt på!

• Gloriousgirl

Ja, ni har säkert rätt båda två ;) Tyvärr är jag ju världens lataste oh avskyr allt vad träning heter..men promenader bör jag kunna klara av!

Jag är bara nervös över att jag inte ska kunna kontrollera min mättnadskänsla. Det är den som varit mitt dilemma innan, jag kände aldrig av om jag var mätt eller hungrig utan bara ÅT. Nu med CK känner jag mig mätt fort och jag nöjer mig med det jag äter, men får man då mat så finns ju risken att man äter flera portioner. Men man måste väl stålsätta sig antar jag.

Viljan att INTE gå upp i vikt igen är än så länge för stark för att jag ska sumpa allt för en fet middag.

Brud2005: Jag har tappat 38 kg , har misnkat från 105kg i slutet av januari. Då- storlek 50, Nu- storlek 38

Så det funkar ju att gå ner...men det är nu det svåra börjar! Å andra sidan har jag det bästa verktyget i viktminskningsaspekten till hands...jag VET ju att CK funkar.

• FRU Elli

Gloriousgirl:
    jag hatade också att träna förut, men man kommer in i det efter några veckor och sen kan man inte leva utan det! lovar!
    Om du har svårt att veta om du är mätt och hungrig så ät på speciella tider. Frukost vid sju, mellanmål vid tio, lunch vid ett osv. och ta bara en potion.
    tips: en webbsida som heter:
    www.nutris.com/halsovakten/
    där lägger du in allt du ätit och hur mkt du motionerat och kan på ett sund sätt hålla koll på kalorierna. Programmet räknar nämligen ut exakt hur mkt kalorier du ska äta för att behålla vikten.

• Foxy Lady

Tjenixen tjejer!
    Har inte varit sa aktiv i traden den senaste tiden eftersom jag pa den femte dagen at och skulle naturligtvis starta kuren direkt igen nasta dag men sa blev det inte!!! Jag har sa klart gatt upp de 3 kg jag gick ner da sa det ar dags att starta igen! Kopte min brudklanning i lordags och nu ar jag motiverad igen! Aterkommer nar jag startar! Lycka till tjejer!

• Eminea

Hallå tjejer.

Nu har jag följt alla CK trådar här och läst på massa själv så i morgon är jag en av er :)

Var hos konsulent idag och shoppade påsar. Det var inte lika kul att väga mig, men eftersom jag är så motiverad så vågar jag skriva den... *viskar detta* Till mina 155 cm vägde jag 72,5. HU
    trodde inte det var så mycket.
    Min målvikt är mellan 55-58 (det vägde jag förut) så nu ska jag köra ren kur till midsommar.

Lycka till ni som redan är igång, ni är verkligen kanonduktiga!!!!

• Mno

Vad kul att det är fler som börjar!
    Idag är har jag hållit på i en vecka! Det har faktiskt gått mycket bättre än vad jag trodde!
    Har ju gått ner 4,5 kilo! Så jag är mycket mer motiverad nu!
    Imon ska jag till mon konsulent å handla nya påsar, börjar bli äcklad av kakaosmaken nu!

Hur går det för er andra?????????

Näe, nu ska jag ta en promenad innan jobbet!!!
    Ha det gott allesammans!

• FRU Elli

Mno:
    jag har också gått på ren kur i en vecka, vägde mig hos konsulenten idag och jag har gått ner 5,2 kg, blir så himla glad, har 12 kg kvar till min målvikt. Hur långt har du kvar?

• Eminea

Ok så var snart dag 2 avklarad, och det har gått riktigt bra.
    Igår var jag lite yr på kvällen efter en lång promenad, men nu går det riktigt bra. Hoppas det går lika bra i morgon....

Längtar till på måndag när jag ska väga och mäta mig...

Ha det kanon

• Mno

FRU Elli:

Jag har lite delmål. Tills september innan våran Bali resa vill jag ha minst gått ner 10 kg till, då har jag sammanlagt gått ner 15 kg. Men det gör ju absolut inget om jag har gått ner mer... Men jag vill väga runt 60 kg, så då är jag nere på 65kg då har jag ju bara 5 kg kvar, såjag hoppas att jag orkar hålla ut, vill ju vara fin till bröllopet.

får man fråga varför du ville börja med Ck???

• FRU Elli

Mno
    det kommer du absolut att hinna!
    jag börja med cambridge för att jag vill ha ett snabbare resultat, börjar i ny skola i höst och vill gå ner min övervikt. själv?

Svar på tråden cambridge anhängare!