• milly L

cambridge anhängare!

Hejsan! Här är en tråd för alla som går eller tänker börja på Cambridgekuren. här kan man skriva frågor angående kuren, stötta varann och tipsa varann om hur man ska fortsätta leva sunt efter kuren!

Själv är jag inne på min tredje vecka, har gått ner 7kg ungefär. kram kram!

• Svar på tråden cambridge anhängare!
  • SB_Helena

Gloriousgirl
    En liten fråga till veteranen. Jag såg att du och jag ligger på samma BMI och jag har precis startat. Tror du jag kan gå ner mycket i alla fall? Jag skulle vilja gå ner 10 kg med Cambridge. Men jag såg att du hade bara 4,2 kg kvar, är det tills du ska börja på kombinerad kur eller din slutliga målvikt helt och hållet?

• Gloriousgirl

Ja, klart du kan gå ner ändå. Jag tycker att över 60 kg är en bra vikt för min del. Så jag planerar att ligga däromkring hela tiden. Men jag kommer börja med kombinerad kur när jag nått denna målvikt men ändå ha som mål att inte tappa en massa till. Jag passar inte till att vara bening så jag är nöjd nu...

• SB_Helena

Mno
    Hur har det gått, klarade du den tredje dagen?

• Mno

SB_Helena:

Min fjärde dag är gjord snart!
    Det har faktiskt gått bra.
    Har varit trött på dagarna men hoppas att det ändrar sig snart!

Men nu till helgen blir nog svårast! Alla vännerna som ska grilla, men det är bara att bita ihop!

Hur går det för dig??
    Mår du bättre nu???
    När ska du väga dig första gången??

• AlmoustMrs

Hur många kilon tänker/har ni gått ner och på hur lång tid??

• SB_Helena

Mno

Härligt att höra att du klarade de första dagarna, resten kommer gå galant=) Många ger upp de första dagarna. Jo jag mår bättre nu, inte lika mycket frossa men sömnsvårigheterna består. Tänkte väga mig imorgon då det har gått en vecka. Men nu blir man nervös att man kanske inte har gått ner så mycket. En del går ner en massa första veckan, en vän till mig gick ner 6 kilo! Men jag är inte överviktig om man kollar till BMI så jag kanske inte går ner så mycket. Fast jag gick och shoppade idag och då kunde jag ha storlek medium utan några problem så det är roligt. Återkommer imorgon med mina resultat (positiva hoppas jag). Försök se det så att det är bara några veckor av hela ditt liv som du offrar för en snygg kropp, det är det väl värt? Om du lever tills du är 85 så är det 4420 veckor och beroende på hur många veckor du ska hålla på så är det ingenting. Lycka till i helgen, se till att stå på dig. Jag tror på dig!

• SB_Helena

AlmoustMrs

Jag totalt gått ner 26 kilo sedan förra året. Nu ska jag ta de sista 10 kilona med Cambridge och jag tänker hålla på tills jag är i mål, 5 veckor tror jag att det tar.

• SB_Helena

Mno
    -2.5 kilo blev det första veckan. Inte så jätte mycket men jag ligger nu på BMI 23.2 och det är normalvikt så. Har gått ner 1/4 del av mitt mål. Om jag räknar med att jag går ner 1.5 kg varje vecka så är jag i mål den 16 juli. Längtar=) Lycka till i helgen!!

• SB_Helena

Någon som vet om man får äta värktabletter på ren kur?

• Gloriousgirl

Ja, ät du värktabletter, det går bra...se dock upp för halstabletter av den billigare sorten, typ vicks eller så. Det är det enda..

Svar på tråden cambridge anhängare!