• milly L

cambridge anhängare!

Hejsan! Här är en tråd för alla som går eller tänker börja på Cambridgekuren. här kan man skriva frågor angående kuren, stötta varann och tipsa varann om hur man ska fortsätta leva sunt efter kuren!

Själv är jag inne på min tredje vecka, har gått ner 7kg ungefär. kram kram!

• Svar på tråden cambridge anhängare!
  • Mno

Jag ska iväg å köpa mina påsar imon! HÅLL TUMMARNA! Jag hoppas att det kommer att gå bra, men jag tror att jag kommer att vara sååååå grinig!!!!

Vad ska man göra för att sluta tänka på maten?? För det är nog det ända jag kommer göra tills jag nått min idealvikt!

• SB_Helena

Mno
    Jag håller tummarna för dig, jag har precis klarat min andra dag och det har gått helt okej. Bara man klarar sig igenom de första dagarna så kommer resten att gå galant, hoppas jag=) Försök att se till att aktivera dig så att du inte tänker på mat. Gå och träna eller promenera. Läsa om andras solskenhistorier hjälper också så man håller motivationen uppe. Du kommer att klara det!! Hur mycket har du planerat att gå ner, ska du köra på ren kur?

• SB_Helena

Läste förresten i senaste numret av Fitness Magazine att det är farligt att dricka för mycket vatten. Pga att det kan skapa en obalans mellan saltnivåerna i blodet och vätska. Det kallas att man drabbas av vattenförgiftning, det kan leda till koma och ibland till döden. Men de skrev inte hur mycket som är farligt och att vanliga gymbesökare inte brukar drabbas. Jag bara tänker på att när man går på Cambridge så dricker man mycket, fast det är säkert ingen fara. Men lite orolig blir man =(

• kotten_79

sb_helena

samma sak sa min mamma, som är sjuksköterska, så man ska nog passa sig..

hallå hallå
    är det någon som kört kombinerad kur och ändå gått ner fort?

• SB_Helena

Mno
    Har du fått tag i dina påsar?

• SB_Helena

Jag är nu inne på min tredje dag och vaknade i morse med magknip. Är det för att man dricker för mycket/lite vatten? Någon som har upplevt detta?

• Mno

SB_Helena:

Jajamen, jag har fått tag i mina påsar nu! Jag ska köra Ren kur.
    Min målvikt är runt 60 kg. Jag väger nu 86 kg.
    Hur mycket har du tänkt att gå ner???
    å vad har du för målvikt??
    Jag ska börja imon... är redan hungrig bara jag tänker på det... hihi...

tränar du samtidigt eller? Vad tränar du i så fall??

• Mno

det där med vattnet, jag tror att det är om man dricker överdrivet med vatten... vi som gå på kuren dricker ca 3 liter å det kan ju inte vara så farligt med tanke på att det är så många som har gjort denna kuren.. Jag hoppas att det är så i alla fall...

• SB_Helena

Mno
    Härligt att du ska komma igång också=) Jag började på en startvikt på 106 kilo och har nu hittills gått ner till 80 kilo. Tränade och åt mat med lågt GI men nu börjar det stanna av så därför tänkte jag kör Cambridge de sista kilona. Jag vet inte vad jag har för målvikt. Jag är 1.82 så kanske 70 kilo, får se hur man ser ut=) Jo jag tränar på gym, Body Pump, Core och på konditionsmaskinerna. Men jag märker nu på tredje dagen att man inte orkar lika mycket som vanligt. Så jag tror man ska försöka ta det lite lugnare när man går på ren kur. Håller tummarna för dig, bara man överlever de första dagarna så kommer det gå strålande. Berätta hur det går =)

• Mno

SB_Helena:
    Självklart ska jag berätta hur det går.. Men då måste du oxå berätta hur det går..hihi..

Jag håller tummarna för dig oxå!

Svar på tråden cambridge anhängare!