• milly L

cambridge anhängare!

Hejsan! Här är en tråd för alla som går eller tänker börja på Cambridgekuren. här kan man skriva frågor angående kuren, stötta varann och tipsa varann om hur man ska fortsätta leva sunt efter kuren!

Själv är jag inne på min tredje vecka, har gått ner 7kg ungefär. kram kram!

• Svar på tråden cambridge anhängare!
  • Foxy Lady

Hur går det för dig millyL förresten?

• kotten_79

Foxy Lady

Har själv inte vägt mig, men jag ser att när jag har en tajt tröja, så har magen minskat radikalt på bara 3 dagar, för jag är inne på min 4e i dag.. Känner mig jättestark på dagarna, även om jag är jättehungrig, men när kvällen kommer..
    Gick åxå o la mig tidigt för att slippa plågas *ler*
    Men jag kommer inte kunna hålla på mer än till nästa fredag. Pga av att sambon fyller 30 och jag ska laga mat, man måste ju provsmaka mm.. Men ska fortsätta direkt efter den dagen.. Tror du de gör mkt skada

• Foxy Lady

Kotte_79

Jag känner igen mig på pricken! Är oxå stark på dagarna men kvällarna är mycket tuffare! Har lite ångest inför helgen nu eftersom man inte jobbar och är fullt lika sysselsatt men jag har bestämt att jag ska måla om köket!
    Jag tycker att det är kanon om du kan hålla dig ända till nästa fredag och jag tror faktiskt inte att en dag gör så mycket om man sen sätter igång dagen därpå igen! När man läser gamla trådar är det ju många som har ätit något när de gått på ren kur men ändå varit framgångsrika i sin viktminskning!
    Vi ska på studentfest på tisdag och det tycker jag är lite jobbigt faktiskt... Det känns som allt som avviker från vardagen är jobbigt just nu!

• kotten_79

Foxy Lady

Ja jag hoppas de inte gör nåt, men hur kul är de åxå att kolla när alla 30 pers käkar o jag måste dricka dessa vidriga drinkar.. Tycker faktiskt de är hemska. Får hålla för näsan o dricka dem, annars spyr jag.. Kul va *ler*

• Vanezza

Hej igen! Ja, jag har alltså inte hållit på 17 veckor utan 17 dagar *ler*. Jag har inte vägt mig sedan första veckan då jag fuskade lite en dag under vecka 2. Efter första veckan hade jag gått ner 4 kg. Men nu tänkte jag vänta till på måndag då det gått lite mer än en vecka sedan mitt lilla snedsteg Ångrar faktiskt inte att jag fuskade den dagen (en måltid bara) för det var med något jag varit sååå sugen på sedan dag ett. Å när jag sedan ätit det kom jag fram till att det inte alls var så gott som jag föreställt mig och sedan dess har motivationen att fortsätta varit ännu starkare! Tänker inte tillåta mig att fuska någon mer gång för nu känner jag verkligen att det inte är värt det! Jag får återkomma med viktresultat på måndag. Jag har 8 kg kvar till normalvikt för min längd och ca 15 kg kvar till mitt eget uppsatta mål.

• Gloriousgirl

För att klara av en längre tid med Cambridge måste man acceptera att vardagen är full av överraskningar och att det kommer fester och andra saker som stör ens vardag. Jag låter livet gå vidare som vanligt, men jag bryter aldrig min kur (innan jag är klar alltså). Inte för en fest, ingen middag, inga resturangbesök... då tar jag med mig min påse och äter där istället. Man måste göra CK till en del av vardagen, först då acceperar man det hela och kvällarna löper på utan problem.

Det man dock aldrig kommer ifrån är folks konstanta frågor och "tyckanden"

• mandarin

Ja, varför har man inte käkat Cambridge förut för???
    Jag har nu gått ner 8 kg och är sååå himla glad!

Ikväll ska jag på tjejmiddag och det ska bli så kul att kunna klä sig i något snyggt utan att valkarna väller över byxlinningen. Jag ska också äta lite gott och dricka lite vin! Imorgon kör vi på som vanligt igen. Jag äter hel kur under veckorna och middag på helgerna.
    Viktminskningen går lite långsammare men det gör inget. Jag har bara 3-4 kg kvar till målvikt!

Ha en trevlig helg!

71 dagar kvar...

• Gloriousgirl

Lycka till mandarin!!

Själv provade jag designerklänningar på NK igår... började med en L som jag inte trodde jag skulle komma i...det slutade med att jag kom i en S (!!) och trodde knappt det var sant.... så man kan ju lugnt säga att Cambridge fungerar.

• fujji

Hej!

Snälla kan någon svara på vad dessa ketos stickor är och heter de bara ketos stickor??? Tänkte gå å köpa sådana idag och måste veta vad de heter...snälla veteraner hjälp mig!

=)

• Foxy Lady

Hej Fuji!
    De heter Ketostix, men jag sa bara ketosstickor.

Svar på tråden cambridge anhängare!