• milly L

cambridge anhängare!

Hejsan! Här är en tråd för alla som går eller tänker börja på Cambridgekuren. här kan man skriva frågor angående kuren, stötta varann och tipsa varann om hur man ska fortsätta leva sunt efter kuren!

Själv är jag inne på min tredje vecka, har gått ner 7kg ungefär. kram kram!

• Svar på tråden cambridge anhängare!
  • Gloriousgirl

Det blir bra efter 3 månader....hihi..nä, skojar bara! Håll ut 1 vecka så hinner magen minska ner sin storlek och sen kommer du bli mätt på 1 glad vatten.

• Gloriousgirl

glas ska det ju stå...

• Foxy Lady

En vecka känns nästan oöverkomligt just nu! Sitter och läser i gamla trådar för att hitta motivation!

• Gloriousgirl

Motivation måste du ha inom dig! Intala dig själv att det är inte värt att bryta kuren!! Då är ju alla dagar du kämpat hittills förgäves, eller hur? Det är som att du skulle jobba arslet av dig en månad på jobbet och sen får du ingen lön... Känns ju inget kul alls, eller hur?

Klart du klarar av det, försök att inte tänka på mat och engagera dig i andra saker. Var lugn och acceptera att CK är din mat numera. Då kommer det gå mycket lättare för dig att hantera dagarna.

Tro mig, DET GÅR!! Jag har klarat över 4 månader nu och inte en chans att jag ger upp nu! Du vet, efter regn kommer solsken så jag lovar dig att om du håller ut och KÄMPAR kommer du må sååå bra sen!

• Foxy Lady

Tack Gloriousgirl!
    Jag tänker INTE bryta kuren! Men ibland behöver man stärka motivationen lite! Mitt mål först och främst är att klara 1 vecka på ren kur och sedan förhoppningsvis längre! Jag har ju redan gått ner 2 kg och det är ju en bit på väg i alla fall! Hur mycket gick du ner första veckan?

• Putte1

Hallå hallå, finns det några "gamla rävar" kvar här?

Jag körde Cambridge för ca ett år sedan, bara en två-veckorskur. Startvikten (maj 2004) var 95KG och jag tappade ungefär 9KG. Detta gav mig den rätta kicken att fortsätta med bra kost (mindre kolhydrater och rätt GI)och fortsatt träning. Hösten/vintern 2004 låg jag på runt 78KG som även är dagens vikt. Just nu håller jag på med att finslipa de sista kilona med hjälp av Atkinsmetoden (dag 4 just nu). Runt 5KG hoppas jag på att gå ner innan semestern. Wish me luck!

• Gloriousgirl

Foxy lady: Jag minns inte vad jag gick ner första veckan exakt,men jag har MINST gått ner 1,5kg i veckan och som mest 3 kg. Sammantaget blir detta en viktminskning på 40kg. Så 10kg i månaden har det iallafall blivit.

Så jag är såld på CK kan jag lugnt säga ;)

Men du, satsa på att klara denna veckan ut, sen kommer du tycka att nästa vecka blir lättare och veckan därpå etc... (vet inte hur mkt du vill gå ner?)

• Foxy Lady

Vill gå ner till 60 kg, tror jag... Så har 14 kg kvar!!!!!!!!!! Om bara vågen kunde visa på en 6:a nån gång... Ja, jag vet att det bara är fjärde dagen med ck men man är ju otålig!

• Foxy Lady

Hur mycket har du kvar, Gloriousgirl?

• Gloriousgirl

Ja, nu är det faktiskt bara 4kg kvar...tills jag är helt nöjd alltså. Började på över 100kg och har kämpat mig fram till 67 nu.... sen 27 januari alltså. Så fort har det ju gått!! Men 14 kg borde du klara på ca 7 veckor om man tar i lite...låter kanske mycket, men det är egentligen inte en så lång tid av ens liv om man tänker på vad man får.

Svar på tråden cambridge anhängare!