• milly L

cambridge anhängare!

Hejsan! Här är en tråd för alla som går eller tänker börja på Cambridgekuren. här kan man skriva frågor angående kuren, stötta varann och tipsa varann om hur man ska fortsätta leva sunt efter kuren!

Själv är jag inne på min tredje vecka, har gått ner 7kg ungefär. kram kram!

• Svar på tråden cambridge anhängare!
  • Foxy Lady

Oj, läste nu att du oxå går påren kur! Du har verkligen kämpat på bra! 9 kg är verkligen inte dåligt!

• Gloriousgirl

Jag vill både peppa och bli peppad!! Jag ska "snart" gå över till kombinerad kur och behöver stöd från er härinne...är lite nervös över det hela... Men jag har, när jag ska övergå till kombinerad kur, gått ner 40 (!!) kg. Hur skönt som helst och jag ÄLSKAR Cambridge och vad jag åstadkommit med det.

• milly L

Gloriousgirl:
    40 kilo! det är ju helt underbart! du måste både känna och se ut som en ny människa!
    jag är oxå lite nervös över att börja med vanlig mat, man vill ju verkligeninte lägga på sig kilona igen efter allt slit!

det viktigaste är nog att motionera (typ en timma om dan), och sen äta mkt frukt och grönt.
    ett bra tips är en hemsida som heter hälsovakten, där kan man räkna ut hur mkt man ska äta osv.

• Gloriousgirl

Ja, det var ett bra tips, har faktiskt hälsovakten hemma på datorn så då borde man kunna räkna och hålla koll på det man stoppar i sig.

Visst, jag ser helt annorlunda ut numera...kommer i storlek 38-40 nu...för 4 månader sen hade jag storlek 50.... Så det är ju en ny värld minst sagt.

Jag försöker promenera 2 h varannan dag och jogga 30 min varannan dag för att komma igång, men man får ju helt enkelt ha kämparglöden kvar tills man lärt sig äta som normalt folk! ;)

• kotten_79

Gloriousgirl

Tycker du gjort ett kanonjobb med din viktnedgång, vill gå ner 15 kg tills den 30 juli, o hoppas att de funkar bara.

• milly L

Gloriousgirl :
    hade du gått ner 40 kg på 4 månader? det är ju kanon!
    jag har 14 kilo kvar, så jag ska gå på ren kur i 6 veckor till. känns inte alls tungt när man hör hur bra det gått för dig!

• Gloriousgirl

Ja, viktminskningen har gått fort men ändå har jag mått superbra och huden hänger inte alls. Jag har hittat ben på min kropp jag aldrig känt förr!

Jag har ju kört ren kur HELA tiden och inte fuskat en endaste gång. Stenhårt alltså, men nu är det så värt det. Klart man varit sugen på saker, men sen jämför man det med vad man faktiskt får ut av att äta den där godisbiten eller vad det nu är och kommer fram till att inget är värt att bryta kuren för.

Så jag är beviset på att det går, järnvilja och sunt förnuft kommer man långt med.

Jag har ungefär gått ner 1,5-2kg per vecka så det är ändå rätt lagom tycker jag när man var så tjock som jag var...

• Foxy Lady

Så duktiga ni är!
    Som jag skrev tidigare så började jag ck igen igår, på kvällen åt jag dock Mycket för att vi är bortbjudna på olika grejer hela helgen och det känns som det inte är lönt att köra hårt innan eftersom jag ändå kommer att äta då, så efter den här helgen ska vi inte bestämma nåt mer för jag vill inte tappa fokus! Kämpa på tjejer, if there's a will there's a way!

• milly L

Japp, det är rätt inställning! man får tänka på att cambridge bara är tillfälligt, så under en kort period måste den komma först! keep up the good work!

Svar på tråden cambridge anhängare!