• milly L

cambridge anhängare!

Hejsan! Här är en tråd för alla som går eller tänker börja på Cambridgekuren. här kan man skriva frågor angående kuren, stötta varann och tipsa varann om hur man ska fortsätta leva sunt efter kuren!

Själv är jag inne på min tredje vecka, har gått ner 7kg ungefär. kram kram!

• Svar på tråden cambridge anhängare!
  • milly L

kotten 79:
    ja men då tror jag absolut att det går.
    jag vägde mig för fösta gången idag och har gått ner 9 kilo på 2,5 veckor! så det funkar verkligen!
    startvikt:80 kg
    nu: 71,6 kg
    mitt mål är att väga 58kg

• Foxy Lady

Hej allihop!

Jag hänger oxå på här! Startade ren kur idag för femtioelfte gången! Jag har aldrig lyckats med ren kur mer än 3 dagar, den här gången hoppas jag naturligtvis att det ska gå bättre!
    Hur gör ni när ni är bortbjudna på middag? Man vill ju inte sabba sin kur... Några tips?

• MimmiMus

När jag går på ren kur låter jag ingenting förstöra så jag går inte på middagar eller andra sociala aktiviteter!

Lite galet men man måste stålsätta sig!

Man har dock en del att förklara samt ta igen när man väl går upp på kombinerad kur!:)

• Foxy Lady

Hej Mimmimus!
    Tack för ditt svar, har läst din framgångsrika historia och det är verkligen peppande! Vi är dessvärre bortbjudna både fre, lör och söndag! Vet inte riktigt hur jag ska göra men jag vill ju inte förstöra kuren redan... Egentligen är det väl bara att säga att jag ska inte äta för jag är på diet, och ja de kommer nog att tycka jag är tråkig men man kan ju undra vad det är som är så kul med en människa som äter????

• Gloriousgirl

Jag har levt precis som innan med middagsbjudningar, fester och restauranger...FAST jag har bara tagit med mig min mat och ätit den... Har gått hur bra som helst. Jag tänker leva som vanligt fast jag väljer att inte äta som andra bara. Visst får man kommentarer men det får man ju jämt ändå...

Mitt tips är att alltså att inte avskärma sig utan snarare utsätta sig för frestelser osv, allt för att verkligen träna på sin mentala styrka!

• milly L

foxy lady:
    cambridgekuren är ju under en rätt kort period, så man måste räkna med att avstå från midagar och sånt. tänk hur kul det kommer bli sen, då du är snyggast på festen! och om du inte kan säga nej till middagen får du helt enkelt förklara att du går på en diet. vem har inte gått på en diet egentligen?

och sen till ditt problem att du hade svårt att klara längre än 3 dagar:
    jag trodde heller inte att jag skulle klara det, matvrak som jag är. men tro mig, ju längre tid som går och ju fler kilo som rasar av, ju lättare kommer det att bli. nu har jag snart klarat 3 veckor på ren kur. och kommer nog fortsätta i 5-8 veckor till. jaghar redan gått ner 9 kilo!

• Foxy Lady

Hej Milly!
    Jo, du har absolut rätt ang middagarna!

Jag har provat flera gånger att köra längre än 3 dagar men karaktären sviker samt tuggbehovet! Men jag vill verkligen gå ner eftersom jag dels ska på ett bröllop nu i juli och sen ska jag själv gifta mig i oktober, dessutom vill man ju vara fin nu när sommaren kommer! Känner att det är en ständig kamp med mig själv, när jag väl äter så har jag inte en tanke på vad jag har för mål egentligen utan bara förtränger det! Vet inte om det är någon som känner igen sig i detta?

• Foxy Lady

Jag kan ju tillägga att jag är 168 cm och väger för tillfället 76 kg, min första målvikt är 70 kg sedan 65 och sedan 60 kg, det tror jag kan bli bra!

• milly L

foxy lady:
    självklart har alla sina karaktärbrister, annars skulle ju ingen behöva banta! rensa ut allt i skafferiet, så du inte kan bli frästad att äta, och lägg upp ett motionsschema. det funger bra för mig, för då tänkar man på träning mer än mat. plus att man blir glad av att träna. tänk också på att det bara är tillfälligt. om du har 16 kilo att gå ner behöver du bara gå på ren kur i typ 6-7 veckor. dte går fort!

• Foxy Lady

Tack för uppmuntringen! Går du oxå på ren kur? Vi kanske kunde peppa och stötta varandra i den här tråden? Det finns kanske fler som vill hänga på dessutom?

Svar på tråden cambridge anhängare!