• milly L

cambridge anhängare!

Hejsan! Här är en tråd för alla som går eller tänker börja på Cambridgekuren. här kan man skriva frågor angående kuren, stötta varann och tipsa varann om hur man ska fortsätta leva sunt efter kuren!

Själv är jag inne på min tredje vecka, har gått ner 7kg ungefär. kram kram!

• Svar på tråden cambridge anhängare!
  • Gloriousgirl

Oj, jag tänker nog precis tvärtom! För min är Cambridge för livet... inte för att jag menar att jag ska äta det resten av livet, men jag känner att jag kommer använda det som komplement i min vardag då man kanske festat lite för mkt eller man vill ha i sig något snabbt.

Min plan är faktiskt att äta det till frukost ELLER lunch även efter ren kur...för att behålla vikten, för att det är gott, för att jag får i mig allt jag behöver, för att det är enkelt, och för att jag sparar pengar! Jag ser inte Cambridge som pulver direkt utan jag ser det som en måltid, som vilken mat som helst...bara att den är bra sammansatt.

• MimmiMus

Jag håller med Glorius!

Cambridge är för mig en livstil. Det kommer alltd finnas som ett komplement i mitt liv. Jag tröttnar aldrig!

Cambridge är ett givet koncept!

• mandarin

God kväll!

Tänkte att jag skulle köra på med "Ren kur" i några dagar till. Men när jag kom hem efter jobbet i dag så hällde jag upp ett halvt glas vin! Det var sååå gott! Jag har även ätit lite kyckling. Kör alltså igång med upptrappningen mot kombinerad några dagar tidigare än beräknat.
    Har gått ner 5 kg på 10 dagar! Har ca 3-4 kg kvar till mitt mål. Dom ska nu bort med kombinerad kur.

• the body

hur fungerar cambridge är det pulver eller tabletter vart köper man ?

• Gloriousgirl

Det är pulver som blandas me vatten, köps hos konsulenter som brukar finnas lite varstans i landet. kolla in www.cambridgekuren.info

• smultronet

40kg på 4 månader , och huden hänger inte
    tränade du massor eller?
    tycker att det låter konstigt annars, hur gammal e du?
    vad väger du nu?

• Gloriousgirl

Nej, huden hänger ingenting, är fin och jämn...:) Jag är 24 år och har aldrig fött barn så det gör väl sitt till. Jag har tränat sammanlagt kanske 5 timmar totalt på hela tiden...;) Närå, men jag tränar faktiskt inget sådär, tar långpromenader några gånger i veckan bara. Nu är jag NORMALVIKTIG...(Coolt att få säga det bara ) och väger 67kg, men ska ner några kg till.

• Kakis

Hej!

Har tjuvläst här ett tag, men nu vill jag också vara med! (och bli peppad förhoppningsvis) Är helt grön på Cambridge, har sedan i julas gått ner från 80 till 70 kg med ändrad kost och träning framför allt. Sen skadade jag knät och har inte kunnat träna ordentligt och då bestämde jag mig för att ta de sista fem kilona med Cambridge. Är oxå en sk "allt eller inget"-person och därför tror jag Cambridge passar mig. 65 kg är min målvikt.

Är nu inne på dag sex på ren kur men har inte vågat väga mig än. Kanske lika bra. Tänkte köra i två veckor + upptrappning, hoppas att det är rimligt tidsmässigt? Vad tror ni veteraner :)?

Igår var en förfärlig dag, värst hitills. Var så nära att ge upp när jag var ute hos föräldrarna på Mors-dag lunch. Trots att tom mamma är smalare än jag tyckte de att det var uurdumt att äta Cambridge. De tjatade att jag skulle smaka på laxpastasåsen och sen vitchoklad pannacotta. Men jag stod emot, phu...

Och sen på kvällen totalvände det! Kan det vara ketosen? Behövde nästan påminna mig själv om att ta min frukostdrink i morse. Vad glidigt om resten av tiden blir såhär.

Nu blev det långt...men jag hoppas att det går bra för alla andra tjejer här!

Kram

• Foxy Lady

Hej allihop!
    Idag startade jag ck ren kur, med ambitionen att först och främst klara mig igenom de 3 första hemska dagarna! Som jag skrivit tidigare så har jag inte lyckats med det men den här gången vill/ska jag lyckas! Verkligen peppande att läsa om er andra här! Lycka till!

• Gloriousgirl

Foxy Lady: Lycka till! Du klarar det, bara viljan är större än begäret!

Kakis: Oj vad man känner igen de där kommentarerna...tror att folk får dåligt samvete när man äter flytande, så det känns bättre för dem om de ser att man äter precis som de gör. Jättebra att du stog emot!!

Svar på tråden cambridge anhängare!