• milly L

cambridge anhängare!

Hejsan! Här är en tråd för alla som går eller tänker börja på Cambridgekuren. här kan man skriva frågor angående kuren, stötta varann och tipsa varann om hur man ska fortsätta leva sunt efter kuren!

Själv är jag inne på min tredje vecka, har gått ner 7kg ungefär. kram kram!

• Svar på tråden cambridge anhängare!
  • genneth

Mno :
    Tack!!! Ja det är ju bara att kämpa på.Det som jag tycker är tråkigt är att den sociala biten blir lidande,men brukar tänka att även jag kan ju vara "tråkig" och inte hänga med på allt jämt.Det handlar ju trots alllt bara om 2 månader , vad är det om man jämför med hur lång tid man gått runt och inte trivts med sig själv???I mitt fall 7 år......
    Ja håller på dig!!
    /G

• genneth

Hej,
    jag blir så himla torr i munnen, är det någon annan som blir det ? Och har ni tips på vad man kan göra?
    /G

• Mno

genneth:

Oj, det har jag inte vart med om... dricker du tillräckligt med vatten tror du?

Hmm... hur går det för dig annars då?
    Jag håller med dig om att det är tråkigt med umgänget... men som du skrev.. det handlar ju bara om nån månad eller några veckor!

• genneth

Mno :
    Jo jag dricker 3-4 liter vatten, men ibland kan det iofs gå någon timme då jag inte dricker pågrund av att man är ute och shoppar eller dyllikt.Hur det går?Jo.... 4 kg på 14 dagar (14.e dagen idag )tycker det är lite segt och långsamt.Men jag vet ju att jag inte kan jämföra mig med andra då vi alla funkar olika.Men lite besviken är jag ju allt.....men, men ska köra på ....bara trist att jag måste äta på lördag när man är så himla fokuserad.
    Hur rullar det på för dig?
    /G

• Mno

Genneth:

Men 4 kg är ju inte illa.... kämpa på!
    För mig går det väll sådär... fuskade i helgen. Men nu kör jag ren kur augusti ut MINST!

• genneth

Mno:

Tack, jo jag fortsätter är verkligen inne i det nu .Inte hungrig alls, kan bli sugen ibland men inte så att jag inte klarar av det.Ska bara fixa bröllopet på lördag ( fan att man måste äta:) Men kör stenhårt från söndag igen .
    Du är ju super duktig!! Och jag anser att om man trillar dit är det ju bara att ta nya tag dan efter.Inget är ju förstört mest vätska om jag förstått det rätt?

Nu kör vi och tack för ditt stöd!!!
    /G

• Mno

genneth:

jajamen, det man har gått upp är mestadels vätska och det kan bråmsa liiite på fettförbränningen, men inte mycket.
    Tack så mycket. Jo, du har rätt... trillar man dit så är det bara att resa sig igen och fortsätta kämpa!

Jajamen, nu kämpa vi på resten utav tiden! Det kommer att gå bra!
    Tack själv!!!

Hur har du det hemma... lever du ensam?
    Själv tycker jag det är super jobbigt på kvällarna när min sambo ska äta.. då är jag som mest hungrig.. det är värre denna gången än förra tycker jag!

Näe, nu ska vi kä,pa och tänka positivt!!

• genneth

Mno :
    Ha ha , min sambo älskar chips.Äter väl det 3-4 ggr i veckan !!! Men det är faktiskt inte svårt.Min passion är chocklad i alla former och det äter inte han thank god! Det var svårt första 6 dagarna när han lagade mat.Men då gick jag upp på övervåningen och låtsades som det regna:)
    Och självklart är han pinn smal, kan äta vad som helst.....Livet är orättvist ibland:)
    Nä det jobbigaste är faktiskt att umgås med folk,är ju så trevligt att ta ett glas vin så här på sensommaren.Men, men det lär man väl hinna.

Keep up the good work!
    /G

• S.C

Hej alla!

Nu har jag börjat med ren kur igen. eter 3 veckors uppehåll. gick ner sammanlagt 7 kilo! Mkt nöjd.

Därefter åkte jag på semster i 3 veckor, resultat 2,5 kilo upp, men jag har mig själv att skylla, för mkt efterrätter.

Nu försäker jag mig på ren kur igen, inne på 4 dagen, gud vad jobbigt det är att börja om, känner nästan för att ge upp...

saknar mat så mkt, sallad, kycklingsallad saknar jag mest och pizza, har ej ätit det på jätte länge :(

Är det någon annan som har det lika jobbigt som mig??

• aug 06

Hallå tjejer jag vill bara säga ni får inte dricka allt för mycket vatten det kan påverka kroppen helt fel ni sänder fel signaler och kroppen kan strejka eller vad man nu kan säga att den gör så drick inte mer än 2- 2.5 l.

• 10 kg kvar..

Hej alla!

S.C.,
    är inne på min andra dag.. igår var okej, men idag har jag svårt att slita mina hungriga ögon från kylskåpet!

Hur mycket ska du gå ner? Vad sägs om att peppa varandra?? För tillfället behöver jag all hjälp jag kan få.. mystiskt när jag var så otroligt peppad igår.

Lycka till & massa kramar

Svar på tråden cambridge anhängare!