• milly L

cambridge anhängare!

Hejsan! Här är en tråd för alla som går eller tänker börja på Cambridgekuren. här kan man skriva frågor angående kuren, stötta varann och tipsa varann om hur man ska fortsätta leva sunt efter kuren!

Själv är jag inne på min tredje vecka, har gått ner 7kg ungefär. kram kram!

• Svar på tråden cambridge anhängare!
  • Gloriousgirl

Mno:Jag äter CK varje dag, men kanske inte 3 gånger som jag borde, snarare 1 gång eller 2 gånger på sin höjd. Resten av dagen har jag dåligt samvete för att jag äter...:( Funderade faktiskt lite på VV för att komma igång med BRA mat och bra portioner, något jag inte har kläm på än. Men en sak är bra, jag har börjat motionera och det kanske håller kroppen i schack.

Men jag tycker jag är skitfet om jag ska vara ärlig, så lite störd är man allt.

• busmaja

Efter att ha läst lite om hur det går för er alla så blev jag jätte sugen på att pröva själv. Och kan man tänka sig på 2 veckor har jag gått ner 7 kg och mår bättre än nånsin!!! Men jag har lång väg kvar att gå, ca 25 kg till men det ska gå för jag vill vara vacker till mitt bröllop!

• Mno

busmaja:

Om det går som det ska för mig så har jag gått ner ca25 kg på 3 månader till sista augusti.. men det är om det går som det har gjort hittills. Det kan ju börja gå saktare nu!

Jag började oxå med detta för jag vill vara fin till mitt bröllop som är nästa år!
    Ja, om man vill bli fin får man lida pin!

• genneth

Hej alla duktiga tjejer!
    Är inne på min 4:e dag går ok men är lite seg .
    Hoppas att jag klara detta ,ska gå ned 12 kg är tänkt.
    Ska köra på så länge det krävs (om jag fixar det) men med ett uppehåll den 20/8 ska på bröllop.Hur funkar det för er när ni har haft 1-2 ätar dagar mitt i?
    /g

• Mno

genneth:

det har funkat bra för mig! Å när jag har ätit så har jag ätit onyttigt...
    men jag har fortsatt att gå ner....
    Hur lång tid beräknar du att det ska ta för dig att gå ner dina 12 kg??

• genneth

Hej Mno,
    Tack för ditt svar,vad bra då ska jag vara ståndaktigt och kämpa på dagen efter...
    Antal veckor vet inte mitt/slutet av sept har jag satt upp som något slags realistiskt mål.Men går det snabbar så gråter inte jag för det:)Är inne på min 2:a vecka med start idag,nu kommer jag att se hur mkt det blir i veckan då första (3kg)var mest vatten.... Är inte direkt överviktig så det är väl lite saktare nedfärd antar jag?Hur går det själv?

/G

• Mno

Genneth:

Hejsan!
    Jo, för mig går det nog bra antar jag. Sen den 6 juni så har jag tappat ca 14 kg. Nu har jag ca 10 kvar.. det känns segt kan jag ju tala om.
    Men om man vill bli fin får man väll lida pin som dom säger....

Hur kommer det sej att du har börjat med Ck??

• genneth

Mno:

Wow vad duktig du är!10 veckor det ska du vara superstolt över.Varför jag börja?Jo under senast 7 år har det bara smygit sig på "myskilon"och har gått ned 3-4 kg ibland men sen ätit mig upp igen(godis,fetmat).Handlar bara om fel kost och lite för mkt allt....Nu tycker jag att det får vara nog,kan inte gå runt hela livet och må dåligt bara för att jag är så jä....lat.....Så jag ville ha en rivstart och sen äta nyttigt och försöka ta lagom av allt.
    Har även kommit igång med min träning och promenader så sakta. Men pressar mig inte jätte hårt nu när jag går på pulver,har större chans att lyckas då tror jag.

Jag blir super peppad av att höra vilken karaktär du har, och har du kommit så här långt kan du ju går hur långt som helst!!!
    You go girl!
    /G

• Andersson

Är intresserad av detta!
    Var inne på deras hemsida, men som vanligt har de ju aldrig några priser! Vad kostar det på ett ungefär?

• Mno

Genneth:

Tack!!! Jag kämpar å kämpar! Det är jobbigt, men det går om man bara vill!
    Kul å höra att man kan peppa andra....
    Det är bra sida att gå in å läsa på när man känner sig nere å vill ge upp!!!
    Jag håller tummarna för dig!!!!

Andersson:

Det kostar 450:- i veckan!!
    När hade du tänkt att starta???
    Håller tummarna!!

Svar på tråden cambridge anhängare!