• milly L

cambridge anhängare!

Hejsan! Här är en tråd för alla som går eller tänker börja på Cambridgekuren. här kan man skriva frågor angående kuren, stötta varann och tipsa varann om hur man ska fortsätta leva sunt efter kuren!

Själv är jag inne på min tredje vecka, har gått ner 7kg ungefär. kram kram!

• Svar på tråden cambridge anhängare!
  • Lilla spöket Laban

Hej, vad duktiga ni är!

Jag är precis ny på CK och har än så länge bara druckit en CK till frukost idag. Hoppas jag får vara med här och "hänga" i tråden?

Jag har ett par frågor som jag hoppas ni kan hjäpa mig med.
    När man går på ren kur får man dricka Ja-da light då?
    Och sen så undrar jag om det är ok att gå på ren kur i ce 3-4 dagar för att sedan kanske äta middag en dag och så fortsätta så. Det är nämnligen ett par middagar de närmaset veckorna + midsommarhelgen som jag asbolut vill vara med på och då äta mat, och sedan köra på CK till alla andra måltider. Går det att göra så eller är det skadligt för kroppen att blanda ren kur med kombinerad kur?

• Brud2005

Hej tjejer!

Får man kliva in här?? :)

Började äta CK för 1½ år sedan och hängde med i en CK-tråd här. Gick ner från 75 kg till 56 kg. Har nu gått upp nästan alla igen på lite mer än ett år (!) Usch!

Gifte mig i april i år och hade inte den vikt jag ville ha, men bröllopet blev lyckat på andra vis ;)

Men!! Hoppet är inte ute! Nu tänker jag göra ett nytt försök med ren kur..

Så, ren kur from dagens datum 2005-06-13. Och inte göra samma misstag som förra året, dvs, börja äta onyttigt igen efter kuren och ingen motion.

Inskrivningsvikt: 73,1 kg till mina 1,60 cm.
    Nästa vägning: Mån den 20/6

Nu ska jag ta en promenad! :)

Kram, Christine

• FRU Elli

Lilla spöket Laban:
    ja-da light och andra lightdrycker går bra att dricka på ren kur, men nmed måtta! jag tar en cola light fredag, lördag och söndag.
    och din andra fråga, om att gå på ren kur några dagar, så skulle jag itne rekommendera det. du kommer bli hungrigare om du kombinerar med mat, för du kommer ur ketosfasen som det heter. läs mer på viktklubben.nu!

• FRU Elli

Brud2005:
    jag har ungefär samma mål som du, väger 75 kilo och vill ner till 56 kilo. Hur länge länge gick du på ren kur förra året för att gå ner dom 19 kilona?

• Gloriousgirl

Brud 2005: Du sa att du gick upp dina kilo igen, men HUR onyttigt åt du? Följde du upptrappningsprogrammet på 10 veckor eller började du äta 3 portioner om dagen direkt efter den rena kuren?

Jag är precis i startskottet att börja äta igen efter snart 6 månader på ren kur och jag är LIVRÄDD att gå upp mina kilo igen...

• Lilla spöket Laban

Tack FRU Elli. Jag har inte bestämt hur jag gör än. Idag är det ren kur än så länge.

Att _bara_ gå på ren kur är inte ett alternativ för mig. Då är det kanske bättre att jag hela tiden går på kombinerad kur istället för att gå på ren kur några dagar här och där.

• Mno

OJOJ!!! Alla har verkligen gått ner efter första veckan!
    Ska bli intressant å se om jag har gjort det!
    Ska väga mig på jobbet ikväll!!!!!
    JAg tror själv inte att dett ahar gjort nån nytta, för jag känner inget.. men men, jag håller ju tummarna i varje fall!!!!

HOPPAS det går bra för er denna veckan oxå!
    HÅLLER TUMMARNA!

• FRU Elli

Lilla spöket Laban:
    jag tror nog kombinerad kur är bra då, man går ju ner mkt då också. alltså, tre cambridgemåltider och en vanlig måltid på 400 kcal (mest protein och sallad) lycka till!

• Brud2005

Hej Fru Elli och Gloriousgirl!

Tebax från prommisen! Underbart!

Jag började med Ck i januari 2004 och höll på i cirka fem veckor med ren kur, sedan blev det kombinerad kur i några veckor och därefter försökte jag att äta enbart nyttig mat. Men sedan kom sommaren (ja, det vände väl redan i slutet av maj) och därefter var det kört. Har även varit gravid och skulle haft barn i september och har därför ätit mer än jag borde. Men jag förlorade tyvärr det barnet.. :(
    När jag väntade min första dotter var jag uppe i 97 kilo, så jag går upp ganska rejält om jag äter fel och fort också för den delen..Det kan min man tyvärr intyga.

Men nu vill jag försöka gå ner igen. Tror inte att jag kommer att ha svårare att bli gravid igen för att jag går ner med CK.. Rätta mig om jag har fel. Har hört båda delarna.. Andra tycker att det är konstigt att jag försöker att gå ner samtidigt som vi försöker få barn, men nu är det bara så.. :) Jag vill detta! :)

Har inte läst alla inläggen, men förstår att det finns många duktiga kämpare här! Tillsammans är vi starka! Kram och lycka till!

Christine

• Brud2005

Gloriousgirl! Nu läser jag att du har gått 6 månader på ren kur!! Ojoj! Det har du gjort VÄLDIGT bra! Grattis! :)

Jag gick upp enbart för att jag började att smälla i mig pizza, glass, godis, CHOKLAD, mycket och ofta.. Slutade med motion...Lite höst depp= Tröståt.

Du har alla chanser att inte hamna där jag tillät mig att hamna. Du går inte upp ifall du följer programmet. Sedan finns det ju så läckra recept som är nyttiga..Med sallader, kyckling, fisk m.m
    Det går du ju inte upp av!

Äter du bra sammansatt kost och regelbundet, kommer blodsockernivån att vara jämn och du får inte sådana svängningar som gör att du blir sötsugen eller sugen på fet mat.

Får man fråga hur mycket du har gått ner och vad du väger nu? *Nyfiken*

Svar på tråden cambridge anhängare!