• milly L

cambridge anhängare!

Hejsan! Här är en tråd för alla som går eller tänker börja på Cambridgekuren. här kan man skriva frågor angående kuren, stötta varann och tipsa varann om hur man ska fortsätta leva sunt efter kuren!

Själv är jag inne på min tredje vecka, har gått ner 7kg ungefär. kram kram!

• Svar på tråden cambridge anhängare!
  • kotten_79

Foxy Lady

Har du försvunnit?
    hur går de för dig?

• Gloriousgirl

Mia Maria:
    "Lite fler frågor om du inte har något emot det. Hur lång är du? Känner du igen dig själv i spegeln? Vad säger dina vänner? Känner de igen dig?"

Jo, naturligtvis får du fråga! Jag är 165cm lång, så rätt normal sådär ;) Nja, jag känner ju igen mig det gör jag men samtidigt är jag ovan vid min nya kropp. Jag har ben som sticker ut och gör ont tex... nyckelben, höftben etc som jag INTE är vn vid sen innan :) Men jag tycker ärligt talat att jag är snygg nu. Mår bra av detta.

Mina vänner känner igen mig, vissa ser inte ens att jag gått ner i vikt...eller så säger de inget bara. Men jag har visat kort på mitt "feta" jag på jobbet (har bara jobbat där i 3 månader så de vet inte hur tjock jag var) och de känner inte igen mig säger de.

Mno: Nej, jag har enbart kört ren kur hela vägen utan att fuska en endaste gång. Jag mår jättebra och har faktiskt aldrig stött på problem på nåt sätt. Ingen hunger, orkeslöshet eller frusenhet. Allt har flytit på som vanligt och min hud och mitt hår är avsevärt mycket bättre än innan kan jag tillägga!

Första tiden var jag så uppe i att klara av det hela och jag gav mig fan på att klara av det! Så jag var rätt lugn och tänkte inte på mat alls. Det är först nu när jag "ser" målet som jag börjar tänka på mat igen... ska bli gott att smaka mat igen kan jag säga. Fast jag ska inte sluta med CK, kommer komplettera med det i veckorna tror jag.

Jag tror absolut att du kommer klara det, har jag klarat av ca 135 dagar så klarar du en tid med enbart CK :) Det är värt det i slutänden!!

• SB_Helena

Min frossa har i alla fall försvunnit,det gjorde den på femte dagen så håll ut. Och nu har jag också lyckats sova några timmar, fast det kommer vara svårt att komma i säng i natt...men men. Jag har sommarlov nu =)

• Mno

Gloriousgirl:

Jag är oxå väldigt super peppad på detta!
    Men min Konsulent här i trakten var inte lika glad i att peppa mig så idag tog jag kontakt med en annan, hon verkar vara super glad i att hjälpa folk!
    Känns som jag är jätte taskig mot den andra, men jag fick inget förtroende för henne.
    Hon visste inte riktigt hur jag kunde för tag i produkten över sommaren å ville att jag helst skulle börja i augusti.
    Så jag köpte bara för två veckor å nu som sagt tog kontakt med en annan å har fått mycket positivare bild av allt!
    Känns underbart!

Min "nya" konsulent sa att man kan få dålig andedräkt av det om man kör ren kur.. har du haft dom problemen??

När man läser hur det har gått för dig blir man ju hur peppad som helst!

Hoppas det går lika bra med de sista kilorna för dig!!!!!

• Mno

SB_Helena:

Det låter skönt, då har jag nått att se fram emot!
    då har du fått den där överskottsenergin nu då??
    hihi.. det kan vara bra att ha!
    Hur fungerar detta med alkohol???
    Kanske inte är så bra att dricka när man kör på ren kur???

Får jag fråga?
    Varför började du med Cambridge egentligen??

• TärnanMalin

Jag tänkte köra cambridgekuren, ren kur, i två veckor för att prova och se om det är något för mig.

Ni som har gått på cambridge - hur många kilo gick ni ner första veckorna? (Skriv gärna vikt och längd också, skulle uppskattas väldigt mycket :))

Gloriousgirl:

Har för mig att du nämnde att du gick stadigt ner 1,5-2 kg i veckan. Gör du det fortfarande nu när du väger under 70? Är inte kroppen väldigt envis med fettet nu?

PS.
    Det där med dålig andedräkt - man kan få det när kolhydratdepåerna är tömda (man hamnar i ketos) vilket är ganska lätt hänt när man får i sig så lite energi som i cambridgekuren.

• SB_Helena

Nä det enda du får dricka är vatten och te när du går på ren kur, alkohol förbjudet=)
    Jag började med Cambridge pga att jag har redan gått ner 26 kilo och det börjar stanna av så då ville jag ta till Cambridge för att få bort de sista kilona. Kanske 10 kilo eller nåt sånt, vet inte hur mycket jag ska väga för att jag ska se snygg ut=)

• Gloriousgirl

Mno: Jättebra att du bytte konsulent måste jag säga, det är jätteviktigt att man har någon man trivs hos och som man känner förtroende för. Jobbigt att den andre inte kunde leverera under sommaren...då skulle inte jag överleva kan jag säga.

Jo, dålig andedräkt får man...verkligen... så man borstar tänderna så gott det går efter som du inte får ta tuggummi eller annat "lukta gott"-medel. Men numera skiter jag i om jag stinker i munnen, det är bara min sambo som kommer så nära ändå ;)

Alkohol får du absolut inte dricka under ren kur!! Dels för att det är jättemy6cket socker i alkhol och du faller då ur ketosen, sen ska man inte dricka alkhol med så lite energi i kroppen...du lär bli full bara du luktar på det!

Har du börjat med kuren än?? Förbered dig på att ALLA frågar dig om varför du äter CK och allt därtill... Man måste nästan försvara sig tyvärr, det är faktiskt det enda jag tycker är jobbigt med det hela...allas tyckanden hit och dit.

• Mno

Oj, nu blir det svårt vid midsommarafton!
    Vi håller på att fixa en fest... alla kommer tr att man är gravid nu, attans!
    Jag har ju inte berättat för folk att jag dricker detta!

• SB_Helena

TärnanMalin
    Jag började i lördags den 4 juni och har köpt påsar för 2 veckor. Min startvikt är 80 kilo och jag är 1.82 cm, vill gå ner ca 10 kilo. Rapporterar på lördag när min första vecka har gått...

Svar på tråden cambridge anhängare!