• Jenny24

jävla gäster

måste bara skriva av mig idag
    idag då vi kom hem från hotellet och skulle titta på alla kortoch presenter mäker vi att det är NÅGON JÄVLA IDIOT som har STULIT PENGAR av oss som vi harfått i present och det var inte lite heller. under fikat är det någon som har haft fräckheten att STULIT av oss. på VÅRAN bröllopsdag........

Ursäckta mitt språk

MEN HUR I HELVETET KAN MAN VARA SÅ JÄVLA BLÅST ATT STJÄLA FRÅM BRUDPARET PÅ DERAS STORA DAG!!!!!!!!!

• Svar på tråden jävla gäster
  • Flickan_med_hickan

hur mycket pengar var det egentligen i det där kuvertet, om det nu var mer än 20.000 förstår jag inte hur man vågar låta det ligga,

• clary

Pratade med en kompis som är polis, det är väldigt osannolikt att polisen tar fingeravtryck, om det inte är en riktigt rejäl summa pengar. Både i småstäder och i storstäder De har ju knappt resurser, att ta hand om större och grövre brott.

Förresten vad ska Lippi lägga ner?
    Hon har väl rätt till en åsikt,precis som alla er andra.

The ring, dåligt stil att varje gång, man själv inte har fler argument eller inte klarar en diskussion, be den andra lägga ner.

• Eilenna

Det kanske är annorlunda när den misstänkta finns i en mindre grupp personer? Det är ju inte som att hitta en nål i en höstack här inte.
    Tjuven finns ju bland gästerna och då kan ju fingeravtryck vara mer befogat än om det vore ett inbrott i en lägenhet.
    Eller?

• Lippi

Men fortfarande finns ju risken att vem som helst av gästerna har tittat i kuvertet.

Så finns det mer än en gästs avtryck så blir det ju svårt att avgöra vem som stoppade pengarna på sig.

Tror därför att polisen tycker att undersökningen kostar mer än den smakar.

• Ängla

Om jag var gäst på ett bröllop skulle jag aldrig få för mig att "rota" i/på andra människors kuvert om jag inte på nått sätt behövde hantera det, dvs flytta det (på order av brudpar etc) eller så. Fast det kan ju vara fullt av fingeravtryck sen innan förstås... Eller så är de flesta gästerna nyfiknare än mig.

Lycka till Jenny, hoppas det löser sig

• Lippi

Jag tror att det är ganska vanligt att man som gäst kollar kuverten. Inte för att se om där finns pengar. Utan för att se vem som gett presenten som kortet sitter ihop med.
    För jag kan bara gå till mig själv, när jag säger att det är ju omöjligt att komma ihåg vem de fått vad av, från presentöppningen.

På det sättet slipper man ju fråga brudparet hela tiden. (och under den kvällen så är det nog ovanligt att de har koll på vem som gett vad ändå)

• experten no 1

Jag älskar att läsa alla inlägg här. Det är som en dokusåpa som man själv kan vara med i om man vill utan att göra bort sig och bli en ny "Robinson-robban".
    The Ring
    Du skulle behöva lära dig läsa och argumentera.
    Polisen lägger nog ner för mycket tid o pengar på denna utredning. Kan ju vara avtryck från massor med folk.
    Leverantören, butiksanställda, andra kunder m.m.
    Om ni dessutom hade alla gåvorna på ett bord så kan ju nån lyft undan kuverten för att de inte skall hamna under någon annans gåva.
    Hoppas dock att ni får veta vem som gjort nåt så elakt. Lycka till!
    P.S. får vi veta hur mycket pengar det var? Många som undrar nu. D.S.

• dorislina

Det är väl inte så ovanligt att gästerna går och tittar i kuverten för att se vilken gäst som gett vad. För sånt kommer då inte jag ihåg när presentöppningen varit. Dessutom är det ju många som skriver något fint på kortet också och det tycker åtminstone jag är roligt att läsa. Skulle tro att det är ganska många som tagit i de här kuverten.

Eilenna: Även om det är en sluten krets kan ju någon utifrån kommit in. Inte ovanligt att det händer när man har fest. Dessutom kostar det alldeles för mycket att ta fingeravtryck ifrån alla 30 gästerna. Men visst, rör det sig om väldigt stora summor så...

Vore intressant att få höra ifrån ts!

• Eilenna

Det kanske har hänt på en mindre ort där polisen inte har så mycket annat för sig?
    Nä, inte vet jag... Men det är ju oxå sant...
    Vi får helt enkelt hoppas på att polisen finner den skyldige, för ts skull! Med figeravtryck eller utan.

Svar på tråden jävla gäster