Göteborg (med omnejd) 2006 #2
Lindha, Ninni, Yrvädret, Majbruttan, Trollvinter, Vårbrud -06, och alla andra som vill vara med i vår småknäppa grupp ;)
Här är vår nya tråd :D
Lindha, Ninni, Yrvädret, Majbruttan, Trollvinter, Vårbrud -06, och alla andra som vill vara med i vår småknäppa grupp ;)
Här är vår nya tråd :D
Hej på er alla :)
Välkommen mbe.....
Maritime,
Hur går det har du träffat Gunilla eller pratat med henne angående meny, priser?
har inga bilder på undekjolen än..
får be henri ta kort imorgon..
Martim
Hehehe va bra då har jag inte missat något. =) Vet inte om jag skall vara duktig och göra egen morotslåda i år eller om jag skall försöka köpa i finska butiken. Jag vill ju inte vara utan helt...
MiNik;
Tanken var ju att vi skulle hinna ses innan jul men det kommer vi inte att hinna men jag tror det blir bra ändå. Ska försöka ses första veckan i januari istället. Har ni bstämt meny ännu?
Maritim,
vi har mest små spånat men inte bestämt något än. Ska till Marstrand den 17/12.
Maritim,
Ska ni hitta på något mellan vigsel och middag?
Har bokat "Färjan" till gästerna, turen tar en timme sedan släpps de av på bryggan och där ska brudskålen stå uppdukad.
hmm, på julbordet finns morotslåda och kålrotslåda som ni tidigare nämnt, annars har T:s familj allt det som tillhör ett svenskt julbord. Annorlunda är det till påsk då det ska ätas finska piroger och drickas sima.
yrvädret
Jag har aldrig lyckats få smaka på sima, är det gott?
Har alla här finsk anknytning???
Lindha; :) Absolut, på något sätt har Finland lyckats nästla sin in hos många av oss här på tråden :) det kan röra sig om blivande makar, släktingar till blivande makar, kanske rentav husdjur vad vet jag :)
glöm inte att man även äter mämmi till påsk, ni vet det där oätliga svarta kletet