• Princessdiamond

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Lindha, Ninni, Yrvädret, Majbruttan, Trollvinter, Vårbrud -06, och alla andra som vill vara med i vår småknäppa grupp ;)

Här är vår nya tråd :D

• Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2
  • Torvan

Vårbrud: Fina foton de är sparade nu, tack!

• Charleston

Gomorron´!

Kul att du lagt upp bilderna Vårbrud!!! Håller med om det som någon annan skrev att det var lite som en "blinddate" innan, men att det efter en stund kändes som om vi känt varandra rätt länge. (Ja, en del av er har ju det också...)

Grattis till bokat datum Morawie!!! Kände personligen att man kunde börja planera lite mer "på riktigt" när vigsellokal + ffa festlokal fallit på plats :)

Och grattis till jobbet, Ninni!

Vi har med största sannolikhet fått tag på en fotograf - med tanke på att vi fick flytta alltihop till pingst trodde vi att det skulle bli knepigare, men det verkar funka, ska få def. besked idag ;) (Håll tummarna!)

Vi pysslade på jobbet igår, min rumskamrat är jätteinne på embossing, så han hade med sig sina grejor. Dessvärre hade hon glömt "skärbrännarn´" - som jag alltid säger av misstag; varmluftspistol är det ju egentligen... ;) - så vi kunde bara göra julkorten "till hälften", men de blev fina ändå. Nu ska jag önska mig en "skärbrännare" i julklapp, för det blir nog embossing på bröllopsinbjudningarna... ;)

• Charleston

...HON hade med sig sina grejor skulle det ju va´... (Känner ingen kille som är sådär pyseltokig... ;) Men det kanske finns nån´ där ute. Visste ni förresten att embossing och scrap-booking är den tredje största inkomstkällan i USA?!? (Har jag hört,vet inte om det är sant, men det är ju helt OTROOOOLIGT stort fattar man så snart man går in i en hobbyaffär eller välsorterad tidningshandel.

• Lindha

Är jag den enda som berättat för alla vänner och stora delar av släkten att vi ska gifta oss? Alla vet inte exakt datum än, om dom inte fått inbjudningarna idag då vill säga ;) Men vi har inte gjort någon hemlighet av att det vankas bröllop till våren. Bara jag som inte är hemlig???

• Torvan

Vi har inte berättat för någon än Inte ens föräldrarna. Vi förlovade oss ju i somras så det är ju knappast någon som kommer bli förvånad. Vill inte berätta för tidigt. Dels för att slippa åsikter jag inte bett om dels för att mamma fortfarande nämner min syster "planeringshysteri" året innan hennes bröllop. Det var 10 år sen... Har ingen lust att tjata ut det hela för tidigt. Det blir nog tillräcklig med bröllopssnack ändå tids nog! Nu får m2b höra allt istället, dagligen

Sen har ju vi tänkt att stå för bröllopet själva, hade vi behövt ekonomisk hjälp hade det varit annorlunda.

Min moster är dock förvarnad. Hon bor utomlands och de planerar och bokar in semestrar o dyl. i över ett år i förväg. Eftersom hon frågade nyligen och jag vet att de brukar åka bort i oktober var det lika bra att "prel. boka" henne.

• Princessdiamond

vi har inte heller hållt det hemligt..
    dock höll vi ju datumet för oss själva..

nu har vi fixat fotograf :D

• Vårbrud -06

Lindha

Du är verkligen inte ensam. Tror alla jag pratat med vet att vi skall gifta oss. Kommer inte att komma som en överraskning för någon heller. Jag har ju involverat många i sysslorna mm

Roligt att ni tyckte om bilderna...
    de försvinner som sagt va snart.

• Charleston

Vi har inte heller gjort någon hemlighet av vad som är på gång, det är väl datumet som kanske inte är helt allmänt känt - ffa inte sedan ändringen förra veckan - men annars är det helt officiellt. Vi har ju varit ihop i 9 år samt förlovade och sambor sedan -99, så det har väl knappast kommit som någon överraskning för någon... ;) Vi står också för det mesta själva, vi får lite bidrag från mina föräldrar, men det kom mest som en bonus, för att de ville vara rättvisa till alla sina 3 barn, vilket vi inte visste... ;)

• Charleston

Hej igen!

Har haft kontakt med fotografen igen. Måste bara fråga, hur mycket betalar ni?!? Fick en prisuppgift på 12 000:-, vilket jag tyckte var i mesta laget... (Då är det under vigseln också, vilket vi eg. inte är så intresserade av, vi vill bara ha porträttbilderna) Det var nog så att transporten+tiden till Vinga fördyrade det hela också, men jag vill gärna höra mig för om prisläge. Så pliiis, ni som har prisuppgifter att dela med er av, gör gärna det!

TACK!

• princess_edition

vi har inte berättat om våra bröllopsplaner (bara syrran å en väldigt bra kompis till mig som vet). men det är ju så långt kvar och ja, vi vill helt enkelt inte säga nåt förrän vi e helt säkra på när d blir. men d ingen hemlighet att vi e förlovade eller så.

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2