• Princessdiamond

Göteborg (med omnejd) 2006 #2

Lindha, Ninni, Yrvädret, Majbruttan, Trollvinter, Vårbrud -06, och alla andra som vill vara med i vår småknäppa grupp ;)

Här är vår nya tråd :D

• Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2
  • Charleston

Hej!

chalk betyder ju förutom kalk även "krita" (som i tavelkrita), så den kan säkert vara torrare i konsistensen...

• mbe

Hej, Får man vara med? Bor i Mölndal, måste väl räknas som Gbg med omnejd? ;) Jag och min m2b sak gifta oss 16 sep i Örgryte gamla kyrka och ha middag på Skansen Lejonet efteråt...

• Princessdiamond

mbe

självklart! välkommen!

• Princessdiamond

nu har jag äntligen fått min underkjol!!
    så nu ska nog klänningen sitta mkt finare sen..

• Vårbrud -06

Mbe

Välkommen hit!

Ni andra som har så många kontakter med Finland mm. Vad äter ni på julbordet som är finskt? Morotslåda, kålrotslåda, finska kakor, stjärnkakorna med katrinplommon i?

• Vårbrud -06

princess

Får vi se mer bilder då? *vill se*

• princess_edition

vi har faktiskt både morotslåda och kålrotslåda på julbordet, trots att vi inte har någon finsk i släkten. vet inte riktigt varifrån den traditionen kommer ifrån.

• Moriawe

Vårbrud > Toppen! Nu kanske man kan friska upp minnet lite

princess_edition > Ingen fara, det finns nog en mängd bilder på nätet på mig under mitt nätnamn :)

Lindha > heh, jag har nog pratat med varenda en jag vet att jag skall bjuda, kan bara inte hålla mun :) och min sambo är inte bättre han.

• maritim

Vårbrud -06; Känner mig direkt manad att svara, konsulterade min sambo men han kunde bara lägga till leverlåda till din annars fulländade matsedal. Finska pinnar äter man till kaffet, eller pilska finnar som vi hellre säger :)

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2006 #2