Inlägg från: tvillingsjäl |Visa alla inlägg
  • tvillingsjäl

för er som vill gå ner 10-15kg

ja men man behöver ju inte vara sååå extrem, så det är ju klart att det är okej med snedsteg ibland..bara man inte sätter det i system liksom!

Nu är det iaf inga fester på ett tag så nu kommer det att gå bra igen!! Har 3 veckor på mig att tappa detta..för då ska jag ju till Sthlm å shoppa!!!

• tvillingsjäl

Nej jag har ju inte det..men snart så SKA jag dit, har ju hört att det finns mycke fint där!! Har ju fått massor av tips från tjejer här på BT vart jag ska gå!!

Nya träningskläder är väldigt kul..skulle vilja ha nya såna oxå...mina börjar kännas trista!!

• tvillingsjäl

Zozo:

Jättebra att det funkar för dig! Grattis till ett bra resultat!

Personligen funkar det inte för mig med VV, jag tycker för det första att 100:- i veckan är rätt mycket å sen hålla på å räkna points är bökigt! Men det är ju just det som är grejen, alla måste hitta det som passar bäst å i ditt fall var det ju VV!!

• tvillingsjäl

hallå tjejer!!

Här håller vi ångan uppe!!
    För mig går det bra, var å gick en timme igår på löpbandet, tur att man har en Ipod så att man kan lyssna på musik annars skulle man bli lätt less....

Jag upplever att det är bra att ha proteinpulver hemma, drack en sån i gårkväll när jag blev sugen på nåt å det hjälpte! Man blir ju mätt på en sån!!

Jag har själv varit med i viktklubben å det funkade rätt bra faktiskt, men sen blev jag utan dator ett tag å då slutade jag! Fast man kan säga att det gått lite i etapper..några kilon med VV..några med viktklubben..några med träning..å så det sista med GI!...

• tvillingsjäl

lilla-Angelina:

Tack!! det ska jag prova!! Antar att det blir lite krämigare oxå?

• tvillingsjäl

Kan behövas nåt som förhöjer den lite..samkar rätt mycke protein tycker jag....inte sååå god! Men jag ska prova ditt tips, då blir det nog godare! Vad har du för smak? Jag har jordgubbssmak....nästa gång blir det nog choklad!

• tvillingsjäl

lilla-angelina:
    Vilken smak har varit bäst i test då?

Jag tror inte att det är omöjligt att gå ner 6 kilo till nyår! 1 kg i veckan är inte ohälsosamt på ngt sätt, fast oftast står man ju still ett tag när man går ner fort å det är väl där tidsplanen kan brista...

• tvillingsjäl

nej det är inte istället för ett mål utan snarare ett mellanmål, eller bara nåt som är bra att ha tillhands om man blir sugen på ngt! protein är mättande, bra för musklerna och påverkar inte insulinkurvan som kolhydrater gör..man måste få i sig otroligt mycke protein för att lägga på sig fett!

Man kan köpa det på hälsokostaffärer eller vissa stora livsmedelsbutiker!

• tvillingsjäl

Skidbrud:

det är faktiskt tvärtom! proteinet ökar förbränningen samtidigt som det tillför viktiga tillväxtstimulerande hormoner! Dessutom blir du verkligen mätt, kolhydrater däremot går snabbt ut i blodet vilket gör dig hungrig i princip direkt...nu pratar jag om snabba kolisar förstås!

Naturdiet vet jag inte hur mycke kolhydrater/ socker det innehåller men jag vet ju inte om du följer GI så för dig spelar det kanske mindre roll!

Det finns ju en massa olika sk proteindrycker som innehåller annat oxå och dom ska man nog akta sig för eftersom tränar man hård styrketräning så klarar du dig inte bara med rent protein utan musklerna kräver snabb energi i form av kolhydrater annars finns risken att kroppen tar det som finns tillhands å det kan bli en blandning av fett å muskler...inte så bra!

• tvillingsjäl

Vi får se till att peppa varandra till helgen då!!
    Imorse gick jag på löpbandet innan frukost i en timme..det gick bra men idg känner jag mig sugen på nåt och hungrig...hmm..lite jobbigt!

Jag har inte ens ställt mig på vågen ännu sen jag började..tycker ni att jag är konstig?
    Däremot ser jag å känner förändringen och andra ser det oxå...så jag vet att det funkar!!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg