Inlägg från: tvillingsjäl |Visa alla inlägg
  • tvillingsjäl

för er som vill gå ner 10-15kg

Jag tror att det är lätt hänt att man börjar slappna av lite för mycket å kanske "unnar" sig lite för ofta just pga att man gått ner en hel del å börjar känna sig mer bekväm i sig själv! ganska farligt...det gäller att fokusera på sin målbild, hur den nu än ser ut!! Jag tänker iaf inte ge upp! Förra året var jag nere på samma vikt som nu pga att jag åkte skidor (det var på vintern) Men sen åkte vi till Mexico i april å då la jag på mig allt igen!!!

Men nu har ju ingen snö kommit ännu så jag ser fram emot att få den hjälpen, längskidåkning är det aboslut bästa du kan göra för fettförbränning å kondition!!

Sweetsaint:

japp, se till att vara laddad imorrn nu!!!

• tvillingsjäl

Sana:

Kanonjobb!! Du ska verkligen vara stolt över dig själv, vilken bedrift! Det är alltid dom där sista kilona som sitter hårdast...då får man helt enkelt bara slåss mot dem lite hårdare!!

Vi kan alla gå ner 6 kilo tillsammans nu framöver...

• tvillingsjäl

Next:

Atkins och Montignac är som tidigare nämndes MYCKET mer extrema än GI! Dom förespråkar ett lågt kolhydratintag under lång tid, med GI ska man bara hålla en låg nivå ett par veckor totalt! SEn återinför man kolhydrater, nyttiga alltså, för att få balans i sin kost! Ganska stor skillnad tycker jag så man ska inte jämföra dieterna alltför mycket tycker jag även om dom har likheter!

• tvillingsjäl

Till er andra:

Gomorron!!!! Fasen vad ni är uppe tidigt!!
    Sweet saint: kanonjobb att gå till jobbet i det vädret!!! Du är väl redo för träning idag efter jobbet?!

• tvillingsjäl

ha ha ja vårdcentralen ja..alltid lika roligt!!
    Låter bra att du är laddad, jag ska själv träna idag så vi kan peppa varandra heeeela dagen nu!!

• tvillingsjäl

ha ha nja...kanske inte heeela natten!

Igår gick det bra för mig..har satt upp min mountainbike på en sk cykeltrainer i sovrummet, så det känns som att jag cyklar utomhus i princip! Väldigt bra eftersom jag har så dåliga knän att allt annat kan vara smärtsamt! Men jag cyklade bara en halvtimme..måste vänja kroppen..å främst baken...det var ju så länge sen jag cyklade nu å jag kan säga att i början gör det ONT!!! Men skam den som ger sig, grymt bra träning å jag behöver inte ens lämna lgh..å jag kan kolla på tv samtidigt!!

Däremot måste vi handla..inte gjort ännu..men jag väntar ju på att få mina nya kokböcker!!!

• tvillingsjäl

oj..jag har själv idétorka vad gäller mat just nu..därför väntar jag med spänning på mina kokböcker!!

Det är så skönt att det är min vanliga cykel som jag cyklar med utomhus eftersom jag är van vid den å den är byggd efter just mina mått!

Ja ett gå-band måste nog låta en hel del, men du får väl spela hööög musik då?!

• tvillingsjäl

Det finns inget som heter negativa kalorier, allt som färdas genom kroppen tas om hand på något sätt, vilket kostar kroppen energi=kalorier

detta är en myt som måste krossas rätt ofta av näringsexperter!

Det är ju bra iaf att du käkar annat oxå än bara den där soppan annars mår ju kroppen å framförallt förbränningen inte bra i det långa loppet!

Vi gillar hälsosamma dieter!!

• tvillingsjäl

ja fast man kan ju inte säga att äta den kostar mer än du får i dig eftersom allt som finns med i receptet har olika nivåer av kaloriinnehåll?
    Dääremot så får du nog inte i dig så mycke kalorier! å det är ju det du är ute efter!

• tvillingsjäl

ja äter du den soppan varje dag så går du ju ner pga ett lågt kaloriintag/dag så det är ju inget konstigt!

Men kanske borde du lägga till nån sorts fisk, eller åtminstone ta kosttillskot i form av omega 3!? Fisk är ju så kalorifattigt ändå men fullt av nyttigheter!!

hur länge ska du äta såhär, blir du inte less?

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg