• selda

så var det de där med porrsurfning igen...

Kom på min kille att han porrsurfar. Jag mår såå dåligt, jag har pratat med honom och han trodde inte att jag skulle ta så illa upp som jag har gjort..
    Nu har det gått 2 dagar men jag kan inte släppa det. Vi hade det toppen innan det här. Någon som har några bra bearbetningstips??

• Svar på tråden så var det de där med porrsurfning igen...
  • MrsLindgren

Chokladtårtan:

Du kanske missförstod mig. Jag menade att om man känner ett TVÅNG att se på porr så är det att likna vid ett beroende. Jag förstår inte riktigt vad du menar med "eget sexliv"? Är det ett sexliv att porrsurfa?

• SadPsychoBitch

Självklart tycker alla olika om saker (och det känns mest som du Chokladtårtan är emot allt jag säger). Det viktigaste är att man kommer överens om det som blir bäst för båda, ex. som Rizzy skrev.

SLAA kan man få stöd och hjälp, finns alltid någon att prata med.

• SadPsychoBitch

Sex- och kärleksberoende, är som andra beroende, svåra att få stopp på och inte säkert alla orkar med att deras partner, döljer det och ljuger.

Läs mer om det på deras hemsida www.slaa.nu

• Chokladtårtan

Att känna ett tvång att titta är en sak, att titta fast partnern mår dåligt av det är en annan.

Man har rätt till ett eget sexliv, som ens partner inte ska lägga sig i. Man får onanera, titta på porr hur mycket man vill. Man är inte beroende av något för det. Om ens partner har så pass dåligt självförtroende att den mår dåligt av det, så ska den söka hjälp för det.

• selda

tack för alla svar.. det är bra att läsa om hur olika man ser på saken. vi pratade igår och som någon skrev tidigare så är det själva bilden han vill åt inte människorna. han har alltid run*at och kollat på porr för att han inte har någon "egen" fantasi. men nu vill han hellre kolla på oss så vi får fixa det på något sätt ;) det känns bättre nu iaf! *kram till alla som skrivit här*

• Valli

Vissa tycker porr är okej, andra inte. Ni som tycker det är okej måste faktiskt acceptera att andra kan tycka det är kränkande. Jag frågar igen: Vart går gränsen? Skulle det va okej om era män satt med kikare och kollade på grannfrun när hon pillade på sig själv?

Är det okej att en människa kollar på andra kvinnors nakna kroppar bara för att det är främmande person? Skulle det va okej om han ville kolla på nakenbilder på er bästa polare?

Bara för att vissa tycker det är okej så måste inte alla tycka det. Vissa tillåter sin partner att gå på stripklubb eller att ha sex med andra (öppna förhållanden). Det är okej för dem men inte för mig. Alla har olika sexualitet, olika sätt att leva sina liv, olika sätt att skapa en relation med nån.

Om en kvinna känner sig kränkt av att mannen kollar på andra kvinnor och dessutom r*nkar av till det, så måste den personen ha rätt till de känslorna. Det som är naturligt för en person, behöver inte va det för en annan.

• Valli

Jag tycker det är elakt att säga åt kvinnor som tar illa upp att söka hjälp!! Jag tycker Chokladtårtan borde be om ursäkt. Skulden ska väl inte ligga hos den som är kränkt, utan hos den som kränker.

Om man lever ett liv tillsammans måste man ju göra upp ramar för hur detta liv ska se ut. Om den ena inte accepterar porr måste den andra acceptera den inställningen eller bryta upp. Detsamma om en person vill nyttja porr och den andra inte vill det, så är det bara att lämna. Kan man inte skapa de där ramarna kanske man inte kan leva tillsammans.

• selda

Jag håller med Valli, det verkar som att de som också gillar att titta på porr inte kan förstå hur vi andra inte kan göra det. alla är olika, accpetera det istället för att skriva som att det är vi som mår dåligt som "gör fel"

• L-N

Eftersom jag själv är dålig på att formulera mej och få fram det jag vill, så får vallis senaste inlägg också stå för mej! Precis så skulle jag också ha sagt, om jag hade kunnat!:)

• MrsLindgren

Chokladtårtan verkar bara vilja provocera, har märkt det i andra inlägg också.

Svar på tråden så var det de där med porrsurfning igen...