• selda

så var det de där med porrsurfning igen...

Kom på min kille att han porrsurfar. Jag mår såå dåligt, jag har pratat med honom och han trodde inte att jag skulle ta så illa upp som jag har gjort..
    Nu har det gått 2 dagar men jag kan inte släppa det. Vi hade det toppen innan det här. Någon som har några bra bearbetningstips??

• Svar på tråden så var det de där med porrsurfning igen...
  • Bobou

Mastermind:

Jag vet inte om det där var riktat till mig eller inte, men jag tog åt mig litegrann. Självklart känner jag tjejer som också kollar på porr, fast jag tror faktiskt inte att jag känner någon kille som inte gör det. Därför generaliserade jag. Men jag håller med om att det är fult och jag ska försöka att inte göra det i framtiden.

• pickolina

Här är en tjej som faktiskt gillar och går igång på porr. Jag tittar alltid på porr när jag ona*nerar..

Jag har väldigt svårt att förstå hur man kan må dåligt över att partnern tittar på porr och ona*nerar. Jag tycker att det är sexigt när min kille tittar på porr och tillfredsställer sig själv. Ofta brukar vi prata via sms eller msn samtidigt, för att inkludera varandra.

Porren är ju bara ett redskap. Det har ingenting med att göra att man fantiserar om andra eller vill vara med någon annan än sin partner.

Jag ona*nerar även om jag har partner. Det beror inte på att min partner inte tillfredsställer mig utan pga att jag har ett behov av att ha min egen sexualitet, mitt egna sexliv, med mig själv..

Så, porr och ona*nerande har ingenting att göra med att personen är otillfredsställd eller fantiserar om andra etc etc etc....

Vet att alla inte ser på det som jag gör men jag kan verkligen inte förstå det alls i ärlighetens namn.

• pickolina

Kan även tillägga att även TS skulle börja titta på porr med sin pojkvän så skulle det nog inte förändra situationen. Hans behov av att titta på porr i sin ensamhet och ona*nera är ju en helt annan sak. Det ena ersätter inte det andra då det inte har med varandra att göra..

Jag tittar på porr med mina killar men det förändrar ju inte mitt behov av att även titta på porr när jag ona*nerar i min ensamhet.

Förstår inte alls hur man kan känna sig bedragen eller hotad av en sådan sak... Det gör man nog bara om man inte förstår hur människor fungerar och vad det innebär.

• Valli

För mig är det människor bakom bilderna. Personer som får betalt för att ha sex (i porrfilm har man ju sex) och det är prostitution, enligt mig.

En person som köper eller hyr porrfilm eller betalar för surfning, köper alltså en sexuell tjänst - i förlängningen.

Jag tycker det är förnedrande mot de personer som säljer sig (väldigt ofta för att finansiera drogberoende) att kalla dem för redskap. Det är så objektifierande.

Självklart kan tjejer också kolla på porr. Jag har sett porr och jag har onanerat till porr - rent fysiskt tänder det mig att se andra ha sex. Men det känns inte bra och jag är inte bekväm med mig själv över detta.

Men det tänder mig även att se verkliga människor har sex eller låta grannen komma in i mitt sovrum och r*nka av inför mig men det betyder inte att jag känner mig bekväm med handlingen. Det känns inte rätt mot min partner att o*nanera till åsynen av andra personer - på bild eller i verkligheten. Det känns heller inte rätt att han skulle göra det.

Det är ju riktiga människor på bilderna. Andra kvinnor. Andra män. Med namn. De finns.

• Valli

Det är väl inget fel att o*nanera utan sin partner - är det nån som påstått det?

• nokana

Måste fråga...om det handlar om porren i sig eller undran över att killen surfar beror på att han vill se andra nakna brudar? Vissa blir tända ev porren i sig. Jag menar att den åker in och ut, stönanden osv. Ta reda på varför han kollar på porr. Gör han det överdrivet kan man ju höja på ögonbrynet. Generellt är porr rätt löjligt, men som man ändå kan gå igång på. Spänn av vetja

• pickolina

Hoppas ni hittar en lösning som fungerar för er båda!

• Myriana

Jag skulle inte ha något problem med att min kille "porrsurfade" - med måtta. Jag tänder själv på eroriska bilder och skildringar, och söker ibland aktivt upp det, t ex på nätet.

Det jag inte skulle acceptera däremot, är om han var regelrätt sexmissbrukare eller försökte "tvinga" på _mig_ sina ev. porrpreferenser. Alternativt förlorade intresset för mig.

Det jag snarare ser som ett problem, är den etiska/ moraliska aspekten. Det är allmänt känt att mycket porr produceras under usla former, aktörerna mår dåligt, blir utnyttjade mm. OK en nakenbild är kanske inte så farlig, men regelrätta samlag? Eller "grövre" grejer, som det ibland handlar om.

Jag skulle definitivt behöva ha en MORALISK dskussion om detta med min partner. Var går gränsen?

• selda

ja man vet ju inte åldern på de som är med heller...det tycker jag är olustigt

• aircondition

Jag tycker om att kolla på porr tillsammans med min m2b. Problemet är att hitta "bra" porr. Det mest riktar sig ju till killar, med killar och endast killar i fokus för njutning. Vi letar tillsammans efter det som vi vet att båda gillar. Och tittar både ensamna och tillsammans. Det är verkligen inget som vi måste, men vi tycker att det är kul ibland. Det är som med allting annat: Man gör ju inte allting, alltid! Ombyte förnöjer!

Svar på tråden så var det de där med porrsurfning igen...