• selda

så var det de där med porrsurfning igen...

Kom på min kille att han porrsurfar. Jag mår såå dåligt, jag har pratat med honom och han trodde inte att jag skulle ta så illa upp som jag har gjort..
    Nu har det gått 2 dagar men jag kan inte släppa det. Vi hade det toppen innan det här. Någon som har några bra bearbetningstips??

• Svar på tråden så var det de där med porrsurfning igen...
  • Bröllopstokiig

Jag vill bara bidra med min erfarenhet. OCH det innebär inte att det är så för alla.
    Jag har haft ett h-e med porren den har varit min största konkurrent i mitt förhållande.
    Tyvärr. Idag finns den inte i vårt liv, förutom om vi ibland ser tillsammans för att överhuvudtaget kunna ha sex. Jag träffade en man som var storkonsument av porr, helst filmer. Det tog ett halvår innan jag förstod och upptäckte... det gjorde jag genom att hans sexuella intresse för mig avtog, han ville inte träffas så ofta, tog mindre o mindre intiativ sexuellt. OCH jag blev kränkt, såklart, eftersom han valde porren framför mig. Han såg hellre en film än hade sexuellt umgänge med mig! Han kunde skylla på huvudvärk, trötthet allt.. Då menar jag inte att det gick tre, fyra dagar ...det gick veckor utan att vi rörde varandra, och det var bara jag som tog upp att vi kanske bör tänka på inte sluta vara ett älskande par. När jag skrivit i sådana här forum har många "hoppat" på mig och tyckt att men snälla sexa till dig lite, gör något ovanligt, förför honom....
    OK...om jag säger såhär...jag har en byrå full med sexiga underkläder, jag använder endast stayups...kör hela kittet med strumpebandshållare etc, jag har ett antal gemensamma sexleksaker (som aldrig används), jag är hämningslös i sängen, kan jaaa...vara riktigt porrig om man säger så....snygg, vältränad kropp, det är inget jag bangar för sexuellt tillsammans med honom.
    Men i hans fall som sett hundratals filmer, han blev avtrubbad inget berörde honom. Jag skulle kunna springa omkring i världens outfit utan att han rörde mig.
    Jag kunde aldrig tävla med porrfilmerna pga varje kväll var det nya tjejer, iom filmerna fick han se och uppleva nya tjejer varje dag. Jag var ju endast JAG oavsett hur bra eller sexig jag försökte göra mig. Jag har slängt hundratals filmer, för det blev till slut ohållbart. Han valde efter mycket om och men MIG. Men problemen är inte borta för det såklart, men det känns mindre kränkande att som i mitt fall alltid vara otillfredsställd, frustrerad sexuellt och inte få uppleva något med den man lever med och älskar och åtrår, det är mer kränkande då om han åker hem på lunchen för att kolla p-film, så fort jag åkte hem till vänner, satte på en p-film (för att tilfredsställa sig själv). Han fick utlopp för sin lust och tillfredsställelse genom filmerna. När jag kom hem ville han bara sova. Att ständigt fantisera om andra kan vara ett varningstecken eller en fara i ett förhållande. För det blir inte mindre med tiden, tvärtom....
    Denna historia är väldigt lång...men iaf när jag till slut av nyfikenhet fråga vad tänder honom mest med filmerna. Var det just, tjejsex. OCH ... desperat som jag var, (ja, tyck att jag var patetisk) men min konkúrrent var just porren och jag hade bestämt mig för att vinna än hur det skulle gå ut över mig själv. För att få "igång" honom, för att få känna hans upphetsning som förr, så inbjöd jag till tjejsex med honom, trekant, träffa par etc.... JAG? som aldrig fantiserat om en kvinna. Jag som aldrig sett mig som bi, har det senase året haft mer sex med tjejer, kysst tjejer mer än vad jag kysser min egen man (givetvis tillsammans med honom, som en show) men han får också delta med vissa regler. Stundvis tycker jag det är rätt häftigt men inom mig vet jag vad som driver mig. Att se hans upphetsning, att äntligen vinna över porren!! Sorry för mig, men det är det enda vi har kvar av vårt sexliv. NU har jag sagt stopp, och det finns inget mer kvar, han fungerar inte sexuellt utan extrema spänningsmoment eller nyhetens behag, att vara otrogen etc. Jag anser att han inte fötts såhär, jag har svårt för att tro det. Men porren har gjort honom inaktiv, och han lever hellre i fantasin än livet med mig.

Jag har förlorat. Såklart.

Min egen njutning, min stolthet och mina värderingar, fantasier har jag tappat på vägen.

Så alla ni som skyddar och tycker att det är konstigt att denna tjejen som mår dåligt över att hennes kille ser på porr.
    Hon har det säkerligen inte som jag...... för det är nog ganska unikt *ler*
    men respektera hennes känslor. Jag förstår dig! De flesta porrfilmer är gjorda för män och mäns njutning. Hur ofta får man se två bisexuella män i porrfilmerna?
    Vem har gjort att tom vi kvinnor tycker det är mer hetsande med två kvinnor än två män? Visst påverkar sånt vi ser dagligen på i livet i övrigt. Se på rysarfilmer varje dag, vem hade inte blvit lite konstig av det. Hjärnan trubbas av...
    De som kollar p-film, p-surf, jag respekterar er men mitt råd är gör det med måtta, som en krydda inte en förutsättning, låt inte det ta över ert sexliv.
    OCH kan din kille fortsätta titta på något han vet gör dig ledsen, sårad över?
    Älskar han dig tillräckligt, eller älskar han porren mer.....?
    Om man vet att något gör ens partner ledsen upprörd eller deprimerad (det behöver ju inte handla om just porr eller sex) så slutar man väl med det i annat fall om man inte kan visa den hänsynen bör man leva ensam, tycker jag.
    Otrohet är för många olika. Jag menar vissa kanske tycker det ok, att chatta med andra, sexchatta, sms:a men vissa tolkar det som otrohet
    Jag tycker du ska stå på dig. Du ska inte acceptera sådant som kränker dig. Där finns säkert saker som kränker din kille om du tar hänsyn till.

Ingen behöver kommentera min historia som att den är så extrem att man inte kan jämföra den med detta. jag ville bara berätta en erfarenhet...att såhär snett kan det gå. OCH visst är det tragiskt med en man som inte längre fungerar sexuellt utan porr. Tänk om vi hamnat på en öde ö tillsammans med honom....brrr...jäkligt trist i mitt tycke.........
    Tack för mig.

• Valli

Tack för att du delgav oss din historia!

• selda

vilken berättelse, tack det var intressant läsning men oj vad du har varit med om...!

• pickolina

kitty112

Jag känner igen det där.. Har oxå träffat en kille som ständigt sökte spänningen i att testa nya saker och tänja på gränserna. Hur mycket nytt och spännande man än hittade på, vilket han i och för sig njöt av i fulla drag, så ville han alltid ha mera, gå längre osv...

Om det var porren eller ej som gjorde honom så vet jag inte. Han tittade väl inte mer på porr än någon annan och han bangade aldrig sex även om det var "vanligt" sex...

Poängen var i alla fall att jag håller med om att man ska stå på sig gällande vad man tycker, tänker och känner.

• pickolina

Kan tillägga att jag bröt med killen, bla pga prestationsångest gällande sexet... *haha*

• lassemaja

Säger också tack till dig kitty112, för att du delade med dig av din historia. Jag tillhör dem som tittar på porr ibland (oftast ensam) men letar upp det som är s a s "alternativproducerat" (t ex gjort för kvinnor av kvinnor, inga plasttuttar o andra stereotyper).
    Men det är definitivt intressant (och sorgligt) att läsa din erfarenhet av trekanter med en annan kvinna - bara för att få igång honom. Har själv blivit kontaktad av killar som velat ha med mig hem till sin flickvän, för det var det mest sexiga de kunde tänka sig. Jag har alltid tackat nej med motiveringen att om det är tjejens önskan, så får HON ta kontakt. När jag har frågat ut honom lite, har det alltid visat sig efter ett tag att hon är måttligt intresserad, men kan tänka sig att göra det av samma anledning som du gjorde, kitty112.
    Helt oacceptabelt att jag skulle ge mig in i något sådant. Så någon trekant med ett par har det aldrig blivit.

Att hamna i något som i mitt tycke liknar ett missbruk (fantasin har högre status än verkligheten, "kicken" högre värde än de man älskar, allt starkare "kickar" krävs, man ägnar sig åt det varje ledig stund likt ett tvång) - är väl inget man önskar någon, eller hans/hennes partner.
    Jag kan bara hålla med: man ska respektera sina egna känslor! Mår man dåligt - sätt stopp.

• Myriana

Tack för att du delade med dig, Kitty!

Och problemen ligger ju inte hos dig, utan hos killen. Han borde gå i terapi.
    Han lever helt klart i en destruktiv drömvärld.

Jag får känslan av att han kanske fick prestationsångest med dig i sängen? Han "fixade" inte det verkliga, utan bara fantasin. Sånt kan också bottna i att man har haft en sexuellt hämmad uppväxt, att sex setts som något skamligt och fult.
    Personer som haft det så, kan få svårt att blanda kärlek och sex. De kan inte "tända" på sin kärlekspartner, men däremot på avskalat, "förbjudet" sex med okända människor. (Eller bilder av dem).

Typiskt hora/ madonna-syndrom alltså.

Överdriven porrkonsumtion uppstår inte ur en sexliberal syn, utan tvärtom ur en sexkonservativ. Förbud leder till "extremism". Tror jag.

• Bröllopstokiig

Hejsan selda!

Jag har kommit på min sambo då och då med att titta på porr, och i början tog jag riktigt illa upp. Jag pratade med honom och sa att jag får sämre självkänsla och mår dåligt av det. Efter att ha pratat och diskuterat i flera timmar, så fick han mig att inse en sak; vi äger inte våran partner, och män har en otrolig sexdrift (iaf vissa :P)

Han menade på att han gör det inte för att han på något sätt vill ersätta vårat sexliv eller att jag skulle vara dålig i sängen. För honom handlade mycket om att bara få slappna av. Sedan är det ju inget fel med att onanera i sin ensamhet, det gör då jag, det gör han och det gör nog de flesta partners någon gång.

Så jag tycker inte att du ska ta illa upp. Lär dig att acceptera det och leva med det. Jag är övertygad om att han inte menar något illa med det, men vi kvinnor har ju lätt för att ta åt oss på ett negativt sätt, istället för att tänka på andra aspekter, såsom att männen kanske också måste få njuta av sin egen kropp. Ta det lungt, och må inte dåligt.

Puss o kram

• CareBear

Kitty112

Hur träffar ni alla de här tjejerna
    ni har s*x med..........?

• Ann-ie

CareBear, vad menar du?! Om det är vad jag tror du menar så tycker jag din fråga är förolämpande mot Kitty112!

• Maria

Porr skulle jag aldrig acceptera som någon del i vårt förhållande. För mig representerar det dels en onaturlig, förvrångd och utnyttjande sexualitet, dels skulle jag se det som en slags otrohet. Varför skulle min man hellre vilja se bilder på andra som håller på än att vi själva är ihop ? Om kvinnan är någon han känner eller en helt okänd så blir ju resultatet det samma, i tanken handlar det ju om sex utanför äktenskapet, alltså otrohet.

Liknelsen som gjordes med prostitution, alltså en form av sexköp, tycker jag ligger väldigt nära till hands. Skulle ni som tycker att det är ok att killen sitter och tittar på porr tycka att det också vore helt ok om han köpte en prostituerad någon gång då och då ?

• Myriana

Maria:

Frågan är ju: vad är "porr"? Var går gränsen? All text- och bildframställning i upphetsningssyfte? Får din partner ha sexuella fantasier? Han kanske TÄNKER på andra kvinnor...

Om ni går på konstutställning med en del erotiska bilder och du eller din partner blir lite småkåta av dem - är ni "otrogna" då?

Precis som gränsen mellan betald sex framför en kamera och prostitution är flytande, är gränsen för "porrkonsumtion" och "otrohet" flytande begrepp...

• CareBear

Ann-ie

Förolämpande? Jag och min partner
    gillar också att träffa "extra tjejer"
    men tycker det är svårt att hitta "rätt".
    Därav frågan.

• Ann-ie

Carebear: Ja men här berättar hon hur JOBBIGT, nervärderande m.m. allt det har varit för henne och så frågar du henne var hon fick tag i dessa tjejer!! JAG tycker inte det är schysst!! Hon kanske tycker något annat, men jag tycker den var förolämpande. Rakt av!

• CareBear

Ann-ie

Du har rätt att tycka vad du vill.
    Har svårt att tro att min fråga på nåt sätt skulle strö salt i såren som du får det att låta.

Svar på tråden så var det de där med porrsurfning igen...