Inlägg från: msbine |Visa alla inlägg
  • msbine

MAJ 2006 tråd 4...

mia_maj 2006: LÅter skönt att de är proffesionella. Känns alltid lite bättre när man känner att man kan lite på de som ska sköta festen.

Ska ha samtal med prästen ikväll, e de nån som har något bra tips på vad man ska tänka på att fråga?

• msbine

Ska ha torslette, fina trosor och stockings på mig under klänningen, den är så tjock, så jag betvivlar att något kommer att synas under den.

Prästen var här igår, har verkligen en underbar präst Fick mycket klart för oss om hur vigselakten kommer att gå tillväga samt har bokat in ett par datum för oss att öva lite i kyrkan. Det enda vi inte fick bestämt till 100% var vilka psalmer vi ska änvända oss av.
    Vad ska ni ha för psalmer?
    Vi funderar på att ha 199 (fast med bröllopstext) och antingen 82 eller 730. Vad säger ni andra om det?

• msbine

kattkatt: Gillar med 730 starkt, den lät så pigg och glad liksom. Lutar nog lite grann åt den...

Ska på "bröllopskväll" på onsdag i kyrkan, ska bli spännande. De ska gå igenom lite grann olika in- och utgångsstycken samt man ska väl få en hel del information om hur det brukar gå till vid vigslar i den kyrkan. Annars händer det inte mycket, har lyckats få färdigt (dvs få godkänt av m2b) allt utom bordsplaceringen i festprogrammet, så det är till att sitta hemma och klippa och klistra hela veckan. Kan även förhoppningsvis göra klart vigselprogrammet efter bröllopskvällen, hade varit skönt att få allt sånt klart innan april, då april kommer att gå åt till att sy klänningar...

• msbine

lapinette: Kul att kunna byta erfarenheter med någon som har varit i samma "sits" som du är nu :)

• msbine

palcam_Girl81: Välkommen hit!

kattkatt: Jo, man e väl klar med det mesta, så man har väl inte sådär mycket att skriva kanske... Ser dock fram emot bröllopskvällen imorgon i kyrkan, ska bli skoj att träffa kantorn och se vem mer som ska gifta sig i samma kyrka i sommar :)

Å självklart ska vi ha fint väder hela maj

• msbine

Vi kommer att fotas efter vigseln. Mycket pga att jag är skrockfull och inte vill att han ser mig innan vigseln.
    Vi har dock bara fem min mellan kyrka och festlokal, och vi ska fotas i parken runt festlokalen, så gästerna lär inte få vänta så länge.

• msbine

JeckaH: Nja, hos oss är det mer så att han vill att jag ska göra allt och sen bara informera honom typ. Mycket eftersom det är jag som alltid drömt om hur bröllopet ska se ut och har bra koll på det mesta, han litar helt på mig att jag fixar :)

• msbine

Miemie: Oj, det låter verkligen stressande :) men så spännande att gifta sig i Peking!

• msbine

FiaMia: Tycker verkligen att du ska ringa och fråga hur det ligger til. 7 veckor känns som lite lång tid...

Svar på tråden MAJ 2006 tråd 4...