• Blowjo

CAMBRIDGE!

Hejsan....

Är inne på min andra dag med cambrige-kuren...

Nu undrar jag om någon här , har provat detta? För jag undrar hur snabbt ni iså fall gick ner...

För själv vill jag gå ner 28 kg....och när jag har läst om de som gått ner ivikt på cambridge hemsida, så har det tagit flera månader. Så därför undrar jag om det finns någon som gått ner fortare i vikt än så?

Tacksam för svar!

MVH/Johanna

• Svar på tråden CAMBRIDGE!
  • Mastermind

September bride - Det låter som en smart taktik. :) Och jag förstår precis vad du menar; jag är 1.66 lång och skulle vilja gå ner till 55 ifall jag hade kunnat välja exakt själv, men jag blir _väldigt_ glad ifall jag ens klarar 70. :) Är också så OTROLIGT trött på att alltid behöva gå på dom stora avdelningarna i affärerna. Dels så är det dyrare där, och dels så är kläderna bara SÅ fula. Så jag köper knappt nya kläder längre, det är ett nödvändigt ont som jag gör när en tröja eller byxa gått sönder eller fått en fläck på sig som inte går bort.. Absolut ingen nöjesshopping. :( Jag bara tar det jag tror passar och provar hemma sen, för jag får nästan panikångest inne i provrummet (och jag förlöjligar inte sjukdomen ifall någon skulle få för sig att påpeka det; jag lider av panikångest på riktigt, men får -tack och lov- sällan attacker).

Men nog om negativa tankar! Just i detta nu känner jag mig verkligen superbra och har absolut inga avsikter att förstöra det. :D

• pickolina

yezzii

Tja...jag vågar inte ens smaka de provpåsar jag har liggandes i köket... :( Åt mkt måltidsersättare förr men numera klarar jag inte alls av smaken och när jag försöker banta genom att minska maten så mår jag så sjukt dåligt (vilket jag aldrig gjorde förr) så jag VILL verkligen men vågar inte riktigt ge mig in på det... Men jag ska i alla fall samla mod och smaka.. *skratt*

Mastermind

ÅH vad jag känner igen mig.. Jag är sjukskriven och varje gång jag ska börja jobba deltid så måste jag ut och shoppa pga att de enda kläder jag kan ha är två par mysbyxor... Å varje gång jag börjar jobba så har jag ju gått upp ytterligare så de gamla arbetskläderna inte passar.

Förr shoppade jag jämt, jag älskade kläder och att shoppa... Numera är det inge kul alls och samlar man mod till sig så sjunker man alltid ner i skorna igen när man provar kläderna... Finns nog inget som kan få mig på så dåligt humör numera som att prova kläder. :(

• yezzii

pickolina det kommer nog gå bra det e hur gott som helst tycker jag.. inte alls som nutrilett eller naturdiet.. mixa påsarna så blir det ännu godare... jag kom över mitt sug.. sitter här nu med dagens sista påse =) ska stå på mig 3 veckor till!!!!

• pickolina

yezzii --- Vad skönt att det gick över. Inge kul när man blir så där sugen.. F*n vad duktig du är!

Ja, jag SKA blanda och testa i morgon. Lika bra att ta tag i det nu.. *s* Hoppas jag tycker som du, att de är goda! *håller tummen* :D

• september bride

ja då ska man ta den sista drinken för dagen då....

Om ni vill får ni gärna skriva i efter mig vad ni vägde före start just nu och vill väga och hur långa ni är.....

september bride
    längd 1,68
    start 115kg
    nu 93kg
    mål 79kg

• MimmiMus

Jag föraktar mig själv!!!

Ja, just nu gör jag faktiskt det. Jag är en sådan slarver.

Idag har jag haft det superstressigt och inget har fungerat riktigt som jag ville. Gick upp redan 05.20. Har visserligen varit på en morgonpromenad som var uppfriksande men jag är TRÖTT och sliten som en gammal gnu.

Det är just en sådan här dag som man absolut INTE ska slarva med drinkarna. Särskilt inte i den första veckan på ren kur då till och med sparris, som jag bara avskyr, skulle kunna fresta.

Hur som helst så gick jag och en kollega och möte upp min fästman och han kollegor på en uteservering. Samtidigt som de andra satt och drack öl sörplade jag på mineralvatten. Det var juh bra

Klockan blev 18, klockan blev 19 och klockan blev 20.

Sen var jag så hungrig att jag var så nära så, så nära, så nära att jag hade kunnat ta vad som helst som passerade i matväg.

Alltså om jag tänker på hur nära det var, ja, då börjar jag nästan grina! Jag undrar på vad det var som egentligen gjorde att jag till slut endå beslöt mig för att inte äta.

Jag visste att jag:
    1.Inte skulle kunna sova ikväll för all ångest.
    2.Antagligen inte kunna uppskatta maten pga dåligt samvete.
    3.Jag skulle aldrig stå ut med att inte kunna göra någonting som jag har klarat så bra 2 ggr förr.
    4.Alla mina kolleger är störtimponerade av mig och jag skulle inte kunna se dem i ögonen om de visste att jag hade ätit - och jag skulle å andra sidan aldrig heller kunna ljuga och säga att jag inte hade ätit ifall jag nu hade gjort det.
    5.Jag vet att jag inte kommer vilja ha mat så fort jag har dämpat den värsta hungern med en drink så fort jag kommer hem.
    6.Jag skulle helt enkelt inte stå ut med mig själv.

Usch - det var så nära!

Idag står det 1-0 till "Förnuftet" i matchen mellan "Förnuftet"-"Känslan"

Okej - det är otippat men dag 5 blev helt plötsligt en riktig rysare och den helt klart sämsta dagen hitills. Kändes som att detta skulle blivit en toppendag eftersom det var en så mysig promenad i morse och vackert väder. Men, nej nej!

Jag har fått mens också. Men det hade jag naturligtvis glömt bort när jag var så där hungrig. Det förklarar juh faktiskt en del.

Usch - det är fredag och jag är redan nyduschad och klar för att krypa till kojs. Lika bra å somna nu så man kan vakna upp till en ny bättre dag.

Vi e bäst!

P&K

• pickolina

Förstår inte hur ni klarar er.. Jag blir grinig, mår illa, blir svimfärdig och får huvudvärk som lätt går över i migrän, när jag inte äter om min kropp behöver mat.. Att falla ihop helt kraftlös och bara skaka och inte ens kunna resa sig är liksom inget ovanligt när mitt blodsocker sjunker...

I´m Impressed, säger bara det! Shit vad ni är starka!!! GO GIRLS!!!!

• mss

september bride:
    Jag tar med min tidigare viktnedgång i min lista också (jag får ju inte glömma bort att jag har varit duktig innan CB också)

mss
    längd 1,71
    start 132kg (med CB 116kg)
    nu 109kg
    mål 85kg

• yezzii

dag 19 =) nu börjar det verkligen synas.. känns jätte kul men väntar på mensen.. skulle kommit i trosdags... kom igen alla klarar jag det så klarar ni det!! =)

• Mastermind

MimmiMus - Det låter ju JÄTTESTARKT av dig!! :D Jag är jätteimponerad!! Dom där anledningarna kommer nog kunna sporra mig ordentligt när jag får min första svacka. :)

Svar på tråden CAMBRIDGE!