Jag föraktar mig själv!!!
Ja, just nu gör jag faktiskt det. Jag är en sådan slarver.
Idag har jag haft det superstressigt och inget har fungerat riktigt som jag ville. Gick upp redan 05.20. Har visserligen varit på en morgonpromenad som var uppfriksande men jag är TRÖTT och sliten som en gammal gnu.
Det är just en sådan här dag som man absolut INTE ska slarva med drinkarna. Särskilt inte i den första veckan på ren kur då till och med sparris, som jag bara avskyr, skulle kunna fresta.
Hur som helst så gick jag och en kollega och möte upp min fästman och han kollegor på en uteservering. Samtidigt som de andra satt och drack öl sörplade jag på mineralvatten. Det var juh bra
Klockan blev 18, klockan blev 19 och klockan blev 20.
Sen var jag så hungrig att jag var så nära så, så nära, så nära att jag hade kunnat ta vad som helst som passerade i matväg.
Alltså om jag tänker på hur nära det var, ja, då börjar jag nästan grina! Jag undrar på vad det var som egentligen gjorde att jag till slut endå beslöt mig för att inte äta.
Jag visste att jag:
1.Inte skulle kunna sova ikväll för all ångest.
2.Antagligen inte kunna uppskatta maten pga dåligt samvete.
3.Jag skulle aldrig stå ut med att inte kunna göra någonting som jag har klarat så bra 2 ggr förr.
4.Alla mina kolleger är störtimponerade av mig och jag skulle inte kunna se dem i ögonen om de visste att jag hade ätit - och jag skulle å andra sidan aldrig heller kunna ljuga och säga att jag inte hade ätit ifall jag nu hade gjort det.
5.Jag vet att jag inte kommer vilja ha mat så fort jag har dämpat den värsta hungern med en drink så fort jag kommer hem.
6.Jag skulle helt enkelt inte stå ut med mig själv.
Usch - det var så nära!
Idag står det 1-0 till "Förnuftet" i matchen mellan "Förnuftet"-"Känslan"
Okej - det är otippat men dag 5 blev helt plötsligt en riktig rysare och den helt klart sämsta dagen hitills. Kändes som att detta skulle blivit en toppendag eftersom det var en så mysig promenad i morse och vackert väder. Men, nej nej!
Jag har fått mens också. Men det hade jag naturligtvis glömt bort när jag var så där hungrig. Det förklarar juh faktiskt en del.
Usch - det är fredag och jag är redan nyduschad och klar för att krypa till kojs. Lika bra å somna nu så man kan vakna upp till en ny bättre dag.
Vi e bäst!
P&K