• Blowjo

CAMBRIDGE!

Hejsan....

Är inne på min andra dag med cambrige-kuren...

Nu undrar jag om någon här , har provat detta? För jag undrar hur snabbt ni iså fall gick ner...

För själv vill jag gå ner 28 kg....och när jag har läst om de som gått ner ivikt på cambridge hemsida, så har det tagit flera månader. Så därför undrar jag om det finns någon som gått ner fortare i vikt än så?

Tacksam för svar!

MVH/Johanna

• Svar på tråden CAMBRIDGE!
  • pickolina

yezzii, vad duktig du är!!!! Yay... :)

Jag har precis smakat.. Du fick mig att ta steget, äntligen.. :) Jag vet inte varför men jag får nästan kvälningar och har svårt att få ner dessa måltidsersättare, vet inte om det beror på konstistensen eller så är det psykiskt. Utöver det så blev jag glatt överaskad av smaken däremot, var inte alls så äcklig som många andra. Nu förstår jag varför ni älskar CB så mycket... Ska nog köpa hem några påsar och se om jag kan bli av med några (massor) av kilon... *s*

• MimmiMus

pickolina

Du kommer GARANTERAT att klara detta! Det vet jag! Tänk på alla människro som säger "Klarade jag att gå ner i vikt, då klarar vem som helt det". Vi har alla varit utsatta för ett enormt mat/sockerberoende och gått och små tuggat hela tiden och alltid tagit gigantiska portioner med mat. Vi har alla haft en total avsaknad av mättnadskänsla. Men vi klarar detta och det kommer du också att göra? Jag minns inte om du har skrivit det ngn gång men kör du CK nu eller ämnar du börja snart? Om du börjar under den kommande veckan kommer du vara minst 10 kg lättare innan sommaren. Antagligen mer eftersom du har mycket att reducera. KOM IGEN, TJEJEN! Haka på oss andra nu!

mss

Du har juh varit FANTASTISKT duktig! Vilken vlijesyrka. Från 132kg till 109kg. Tycker du ska vara så stolt över dig själv! GO GIRL!

yezzii

Dag 19 - mycket bra jobbat! Men du - ska du inte belöna dig med att ställa dig på vågen nu då? Du kan nog inte ens tänka dig hur mycket du har gått ner!!! Men iofs - vänta tills 2-3 dagar efter att mensen är avklarad. Risken finns att vågen inte visar det du FAKTISKT har gått ner.

Mastermind

Tack så jättemycket! Ja, man ska nästan memorera alla anledningar till att inte äta när suget kommer. Det känns toppenbra just nu att jag inte föll för frestelsen.

Vad som däremot är mindre bra är att jag idag inte mår nå bättre. Jag känner inget sug eller nått sånt. Jag har bara jäkligt ont i kroppen, är hängig. Tycker det är konstigt för jag är annars en sådan där person som aldrig är sjuk, aldrig får mensvärk och är helt förskonad från allergier. Men idag mår jag allt annat än bra. Tror jag t o m har lite feber. Men det ska inte hindra mig från detta. Ingenting kan få mig att falla ifrån CK. Jag är stark nu!

Usch - jag hatar att klaga så nu ska jag lägga av med det. Men tyck lite synd om mig!

Ia´s - jisses va kul att du e här igen! Ia´s du har varit så duktig. Visst var det hösten 2003 tom våren 2004 som du höll på? Jag inspirerades så mycket av dig.

Okej, här är min vikt. Jag utgår från vad jag vägde i måndags när jag började kuren men innan dess hade jag gått ner fr 83 kg - 60 kg, 6 veckor tog det på ren kur.

Den 17/4

Vikt: 68 kg
    Längd: 165 cm
    Midja: 79 cm

Jag måste ha tappat minst 3 kg. Det känns som det. Men det visar dig på tisdag då jag ska väga mig. Hoppas hoppas hoppas. Jag väger mig endast en gång i veckan. Tror jag skulle bli knäpp annafrs. Springa till vågen var eviga minut skulle bara vara jobbigt. Skulle man inte ha gått ner någonting en dag så skulle motivationen tryta. Nä - vägning hos konsulent passar mig bäst.

Fast jag har köpt sånna här ketosticks. En urin-indikator som visar hur stort antal ketoner man har i kroppen d v s hur hög ens förbränning är. Jag har ovanligt nog haft toppförbränning sen i tisadags. Det brukar jag inte ha. Men det är jag naturligtvis jätteglad för.

Ketostick kan man köpa på apoteket och 50 eller om det är 100 stickor kostar inte mer än 100 sek. De är jättekul att svart på vitt få en bekräftelse på att man verkligen förbränner fett. Oerhört motiverande.

P&K vänner!

• pickolina

MimmiMus, TACK för det du skrev. Du har ju såå rätt och det kändes oerhört peppande att läsa allt du skrivit. Precis vad jag behövde. Jag har inte påbörjat kur men velat göra det lääänge och hållt koll på denna tråd och läst eran inspirerande och imponerande kamp mot vikten. När lönen kommit och räkningarna är betalda ska jag beställa hem påsar och påbörja min viktnedgång... 10kg lättare till sommaren (som du skrev) lät verkligen som en morot att sträva efter. :)

• kareena

Jag känner mig så deprimerad, igår var jag och handlade kläder jag såg en jätte finn tunika, jag kände att jag måste bara ha den, man jag kom inte ens i den största storleken som fanns i butiken.
    Jag önskar att jag kunde handla kläder som jag tycker är fina istället för kläder som ska dölja min övervikt. Jag önskar att jag vore smal, livet skulle vara mycket lättare då. Jag är så trött på att jämnt vara i jakt efter mirakelmetoder. Jag har bestämt mig för att gå på ren kur tills jag inte blir normalviktig. Jag är så trött på att vara överviktig.

• MalinPalin

kareena!

Hur går det för dig? Jag börja r varje morgon med CB för att ge upp vid lunch. Fan!! Jag fixar inte det här med CB fast jag så gärna vill!!

• kareena

hej malinpalin
    du får inte ge upp,visst är det är jätte svårt att gå på ren kur, men det är inte omöjligt. Om du verkligen verkligen vill gå ner i vikt så kan du göra det, du måste bara bestämma dig. Jag har i flera år lurat mig själv att imorgon ska jag börja banta. jag är 30 år och har bantat sedan jag var 13 år, och nu har jag bestämt mig att sluta lura mig själv. Jag har köpt en jätte bra bok som heter meningen med livet i den står det att( av alla hemska känslor som får dig att må illa känns ingen hälften så dålig som att veta att man hade chansen att göra vad man verkigen ville, och inte tog den) jag har kastat bort många år av mitt liv, det finns så mycket som jag vill göra, men som jag inte kunnat göra pga min övervikt. Nu vägrar jag låta min övervikt styra mitt liv, jag har bestämt mig att inom tre månader ska jag vara normalviktig.Jag tänkte att jag har bara två alternativ att lyckas eller att misslyckas sedan tänkte jag att misslyckas är inget alternativ, jag ska lyckas till varje pris. Börja igen imorgon jag lovar dig att om du verkligen vill gå ner i vikt så kan du det.

• MimmiMus

kareena och MalinPalin

KOM IGEN NU TJEJER!

kareena - jag vet inte hur mycket du har att tappa men du kommer i den största storleken väldigt snart. Jag lovar!

Hörrni - jag gick ner 20 kilo på 6 veckor. Sex veckor av mitt liv tog det, år 2004! Inte mer

Men jag vet hur det är. Som MalinPalin skrev; "Jag börja r varje morgon med CB för att ge upp vid lunch. Fan!!"

Så har det varit för mig också den senaste månaden fram tills jag började påminna mig själv om att detta handlar om psykologi och inte mina fysiska förutsättningar. Varför känner jag sug efter mat???? Det är inte kroppen som vill ha mat. För oss med ät och sockerberoende är det hjärnan som vill ha mat.

MalinPalin. Börja med CK imorgon. Förstå att drinkarna ger dig allt det som din kropp vill ha och behöver. När lunchen närmar sig måste du sätta dig ner i 5 minuter och börja resonera med dig själv. Att resonera med sig själv är a-o.

Jag sätter mig antingen ner och resonerar med mig själv eller så går jag in på den här tråden och resonerar med er andra.

Jag tänker, varje gång jag blir frestad: "Det ser fruktansvärt gott ut men idag får jag inte äta det där som ser så gott ut. Jag kommer få äta det där igen - men inte just nu bara".

Man måste liksom avdramatisera det här med "ren kur". Man tänker gärna på begreppet "ren kur" som någonting fruktansvärt ansträngande och begränsande fast man egentligen borde associera det någonting som faktiskt är upplyftande och en lättnad för kropp och själ. Det är inte roligt att vara överviktig - inte ur någon aspekt.

Vad jag menar är att vi måste tänka och se positivt på den här "rena kuren" och göra begrppet till någonting positivt. Jisses, tjejer - vi komer inte äta endast pulver för resten av våra liv heller Det är just nu bara! Det är idag och några veckor framöver. Och det kommer göra oss så lyckliga.

Igår skrev jag att jag nästan höll på att äta, d v s förstöra det som jag har kämpat med i snart 6 dagar. Men jag gjorde det inte. Jag visste nämligen någonstans i mitt undermedvetna att det var hjärnan som spelade mig ett spratt. Men jag gick inte på det och därmed kommer jag snart kunna gå och lägga mig och snart vara inne på dag 7.

Tänk på att lära er förstå varför ni känner hunger och sug. För rätta mig om jag har fel. Det är sug vi känner och inte hunger. För om det hade varit hunger då hade vi kunnat välja ett gott nyttigt matalternativ och därmed inte varit överviktiga. Men anledningen till att vi är överviktiga är för att när vi är hungriga så väljer vi bort det nyttiga alternativet till förmån för det feta, kolhydrats(socker)rika maten.

Kroppen bli lycklig av CK för det innehåller allt vad kroppen vill ha. Det är hjärnan som vill ha allt det där andra. Men vi är juh inga dumma brudar - så vi får överlista oss själva ibland.

MalinPalin - överlista dig själv vid lunchtid nästa gång!

KÄMPA PÅ TJEJER! Ni är faktiskt superduktiga! Ni kommer garanterat att lyckas!

P&K

• pickolina

MimmiMus, åh vad inspirerande du skriver! :)

• kareena

ska gå och lägga mig, men vill tacka MimmiMus och september bride för er stora stöd, det betyder jätte mycket för mig. Jag trode att jag skulle få kämpa helt själv,men nu känner jag mig inte själv längre. Imorgon är det min tredje dag.
    god natt

• Mastermind

MimmiMus - Dom där ketosticken låter ju jättebra! :) Såna vill jag ha. Men jag hittar inte dom på Apotekets hemsida, under produktnamn. Det enda som liknar är Ketoson, som är ett schampoo. ;) Så skulle du vilja kolla exakt vad dom heter, så vore du en ängel. :)

__
    Är förresten på dag 5 nu, och inga problem öht än. :D

Svar på tråden CAMBRIDGE!