• anpiemonus

bilder från bröllopsresan etc

Till er som mailat mig tidigare och var nyfikna på bilderna från vår bröllopsresa-
    De finns nu tillsammans med alla andra bilderna på hem.bredband.net/herrofrupierre

Kramis

• Svar på tråden bilder från bröllopsresan etc
  • mrca

Jo en sak till!
    Såg på er hemsida att ni önskade Er bidrag till resa och upplevelser på plats! Har också funderingar på det, så nu min fundering levde era gäster upp till er önskan? Eller fick ni andra saker?

Tack!!!

• Scriptina

..fortsätter på mrca´s fråga..
    och hur gjorde ni rent praktiskt? Hade ni en låda på festen där gästerna fick lägga kuvert eller hade ni ett konto?

• julis brud

Instämmer med alla här som lovordat era bilder och välplanerade bröllop! Jag har en lite fundering ang. dina örhängen, läste i den förra tråden att du fixat dem på pärlshopen!
    Hur många pärlor gick det åt och visade du en bild eller hur fick du till det så bra! Vill också ha sådana fina!!

• Bride NYC

anpiemonus-

Tack för svaret och tipsen, ska absolut kolla upp dina restaurangtips!
    En annan fråga, var inne och kollade på er bilder från bröllopsresan igen och fastnade speciellt för det sista stället ni var på. Wow, vilken utsikt ni hade och vilket mysigt hotell, är det möjligtvis St Lucia ni var på? Vilket hotell bodde ni på om jag får fråga? Vad tyckte ni om den ön (om det nu var St Lucia)?

• anpiemonus

Halloj igen!

mrca- Du har helt rätt, vi planerade rätt mycket! men det var det värt vill jag lova, för under själva dagen kunde vi släppa tyglarna helt, det var jätteskönt.
    Vi valde kyrka och lokal ett år innan och sen tittade vi lite på resor under vårkanten. Sen tog vi faktiskt en paus i planerandet till årsskiftet och då köpte jag klänning, vi började planera själva vigseln, pratade med fotograf, bad vänner ställa upp som brudfälje, sjunga på vigseln etc. Visst, det var mycket att pilla med, men under själva dagen visste vi att allting var klart och att vi inte behövde ta ansvar för något. Alla som var på något sätt involverade mer än bara som gäster hade träffats över en middag innan och utbytt telefonnummer så under vår bröllopsdag hade de kontakt med varandra och med våra toastmastrar, vigselvärdar etc så vi bara kunde njuta av den stora dagen. Rekommenderas starkt!

När det gäller att önska sig pengar så har vi bara fått positiv respons från våra gäster. Det fanns en liten låda att lägga gratulationskort i, och i dessa hade gästerna stuckit in sedlar. Sen fick vi lite presenter i alla fall, och det var rätt mysigt att öppna dem dagen därpå på hotellet! Men de allra allra flesta gav oss pengar, både i kronor och i dollar. Jag tror att vi sammanlagt fick ihop det till mer än 15 000!! Sen när vi skickade ut tackkorten skrev vi en personlig text till alla och berättade vad vi hade hittat på för just deras bidrag t.ex "Tusen tack för slantarna- de gjorde att vi kunde göra fyra fantastiska dyk på reven utanför Antiguas kust".

Julis brud- Örhängerna kommer mycket riktigt från pärlshopen, Jag är dessvärre inte så värsta estetiskt lagd så jag gjorde en liten "bild" av hur jag ville att de skulle se ut och sen hade jag med mig mina hårspännen för att se till att pärlorna matchade och sen plockade jag och en tjej där ihop den typ av pärlor som vi tyckte skulle bli bäst, vi kom överens om längden på örhängena och sen fixade de det på några dagar! Sen var jag supernöjd med deras första försök, men de erbjöd sig att göra så många ändringar som det skulle behövas för att de skulle bli precis så som jag ville. De kostade 500kr inklusive jobbet.

Bride NYC- Jajamän! Andra hotellet heter Ladera (nyligen utsett till världens bästa hotell!!!) och ligger på ön St Lucia. Ön är väldigt lummig och snorklingen var i världsklass!! Hotellet var grymt coolt, alla rummen hade bara tre väggar som du kan se på bilderna. Klart häftigt! Rätt dyrt givetvis, en vi stannade bara tre nätter.

• julis brud

Måste genast bege mig till pärlshoppen! Vilken fin tårta ni hade!! Vart tog ni den ifrån?? Vilken fyllning?? Frågorna är många!!

Tack för att du tar dig tid och svarar på våra frågor!!

• Glam

anpiemonus:
    Va fina bröllopdags o bröllopsrese kort :) Helt underbara!! Vart åkte ni nånstnans?
    Snart är det dags för mig.. :)
    MÅste vara fråga.. vart har ni köpt Just married T-shirtsen? Kul idé :)

Ha det bra :)

• Glam

Kunde visst inte stava idag... hehe :D

• anpiemonus

Tårtan kom från Chokladfabriken på Söder i Sthlml, den var gjord av kokosbotten och ljus choklad- limemousse och vit pastellage. Dit är det för övrigt supermysigt att gå och välja tårta, man får smaka på alla deras sorter, till och med ta med sig prover hem! Muuums!

Glam: Kika tidigare i tråden om resmålen (Antigua och St Lucia) och tröjorna kom från www.rofa.se

• madelyn

anpiemonus,
    Åh vad gott Måste absolut dit och smaka bröllopstårtor

Svar på tråden bilder från bröllopsresan etc