• anpiemonus

bilder från bröllopsresan etc

Till er som mailat mig tidigare och var nyfikna på bilderna från vår bröllopsresa-
    De finns nu tillsammans med alla andra bilderna på hem.bredband.net/herrofrupierre

Kramis

• Svar på tråden bilder från bröllopsresan etc
  • anpiemonus

Hej öjafru-06!
    Vad snäll du är! Jag var precis som du innan vi gifte oss, sög upp all inspiration och tips jag bara kunde på BT, kul att kunna ge någopt tillbaka.

Ringen? Den är 5mm bred, precis samma mått som min förlovningsring. Den stora stenen är 0,43 carat och de fyra små runt är 0,05 styck. Så totalt 0,63 alltså. Som du säkerligen läst i den förra tråden så tog min käre make en riktig chansning och satte in de fyra små stenarna utan min vetskap som en morgongåva. Men tur hade han för jag tyckte att det var helöt suveränt!

När det gäller mannens eventuella andra ring så är ju givetvis en ren smaksak men nu är vi glada att vi båda två har två ringar. det var pckså mysigt att vi båda fick trä en varsin ring på den andres fingrar. Om din blivande inte vill ha en "fulltjock" ring så kanske "vår" variant med en smalare vigselring till killen skulle kunna vara något?

• öjafru-06

Ja, man bli så mycket klokare av att få tips av andra Tusen tack för svaret, nu kommer en till fråga, om du vill svara ..
    Såg att ni låtit göra ringen på Kaplans, undrar nu vad den kostade..?

Ha en bra dag!

• madelyn

anpiemonus,
    Vi e nästan lite som din egna lilla "fanclub" här ju Alla gillar dina bilder och idéer hur mkt som helst. Som sagt, bra inspirationskälla
    Kram

• anpiemonus

Halloj halloj!

Ringen: Vi köpte den "stora" stenen "begagnad" (om man nu kan säga så eftersom diamanter inte åldras...)och betalade 8000 för själva stenen, Den är som sagt 0,43 carat Wesselton, Very Small Inclusions och kostade 8000. Vi köpte således en gammal ring på Kaplans och Herr Kaplan (underbar äldre herre by the way) tog helt enkelt ut stenen, vägde och mätte den, putsade den etc. och satte den i den nya ringen. Hade vi köpt en exakt likadan sten som var "ny" hade vi fått lägga på 10000 ytterligare!! (skumt!) Sen betalade Andreas 1000kr styck för de fyra mindre stenarna. Själva ringen i vitt guld kostade 3000, dvs totalt pris: 15000. Den är försäkrad för 25000 för den skulle alltså kosta så mycket om huvudstenen var ny.

Personligen tycker jag att det inte spelar någon som helst roll om man köper en ny eller gammal sten, ingen kan ju se dess ålder direkt!

madelyn- du och jag har ju "pratat" på forumet ett par gånger nu, finns det inget kort på dig på webben nånstans så man ser hur du ser ut? * nyyyfiken* Alltid kul att se sina fanclubmedlemmar Hahahaha

• madelyn

anpiemonus,
    Jo vi har ju pratat en hel del nu ju
    Jag har en hemsida- som dessvärre inte är klar än men om du mailar mig på missmadelyn@hotmail.com så kan jag skicka över länk till hemsidan.

• madelyn

anpiemonus,
    You've got mail

• Heartet

Såg på era bilder att du hade urfina hårsnurror till håret, såg också att du köpt dem på lilly brud och fest, men bara en liten fundering var det hårnålar eller "hårspiraler"? Tyckte de var fina och skulle passa mönstret på min klänning perfa!

Trevlig helg!

• anpiemonus

tjenixen Heartet- hår grejerna var mycket riktigt hårspiraler, inte nålar. De "snurrades" bara in där man ville ha dem. Supersmidigt och höll hur bra som helst!

Vad ska du ha för klänning då?

• Heartet

Tack för tipset!

Jag ska ha en Maggie Sottero- Dion!!! Synd bara att man bara kan ha brudklänningar 1 gång. Skulle lätt kunna göra bröllopsklänning till min vardagskostym!!

Såg nu att du "bara" hade slöja under vigseln, funderar också på det! Hade du en "enkel" Inte med pärlor och sådant på? Det är ju typ bara en gång man kan ha slöja i livet, så då kanske man ska passa på

Natti natti!

Svar på tråden bilder från bröllopsresan etc