• Miafina

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Tillbaka från Stockholm... Allt har gått ruskigt dåligt =(
    Jag vägde mig 3 dagen i Stockholm och hade då gått UPP 1,5 kg sedan sist jag vägde mig....

Ok jag har säkert gått upp ngt under julen.. men det skulle dock betyda att jag gått upp ett stort antal kilon, eller att jag gått ner nada under mina nästan 4 veckor.

Annan våg, visst, men jag "kontrollvägde" min sambo, och vågen stämde bra på honom.

Fy tusan vad ledsen jag blev..... Så nu vet jag ärligt talat inte vad jag ska göra..... =(

• Miafina

Burro - I början när man tränar brukar man ju gå ner, men det lägger sig ganska snart... Men det beror ju på hur hårt/vad man tränar, men efter ngn vecka så bygger ju kroppen musklerna istället för att bryta ner dem enbart.
    Huruvida det är bättre att promenera överlåter jag till ngn annan att svara på.... Men det beror väl på om man bara vill förbränna eller om man vill bygga upp musklerna kan jag tro...

• Miafina

Så... gjorde ju misstaget att ställa mig på en våg när jag var i Stockholm.. som visade +1,5 kilo... surt värre....

Nu har jag införskaffat min aldeles egna våg iaf..... Så nu har man ju möjlighet att kontrollera sig iaf... Fick mensen (1,5 vecka sen) inatt, och är allmänt risig.. så jag tror att jag ger kropppen vad den behöver nu, för att den ska återhämta sig... Sedan kör jag på måndag igen....

Jag hoppas bara att motivationen finns kvar efter alla elaka bakslag....

Puffa gärna på mig lite... känns så jobbigt att läsa att det går så bra för de flesta när det går åt helskotta för mig, och jag verkligen håller det jag ska och mer därtill.... *suck*

• Miafina

Jessie76..... Nej jag blir inte arg, inte alls.... Jag tror jag var lite suddig i vad jag skrev dock, så nog mitt fel.

Jag blir alltid kass i magen under lingonveckan och får knappt i mig ngt alls under den tiden. OCh eftersom jag dessutom varit sjuk i nga dagar nu, och inte heller då fått i mig något att tala om, så menade jag att "det jag klarar av att äta äter jag"....
    Dock så har jag fortfarande inte sockersug eller småätningslust, så det är ingen fara med det =)

Vad jag menade var snarast att jag orkar inte laga ngn "krävande" mat, utan om jag har ngn matlust alls så äter jag vad min sambo lagar till. Även om det skulle vara pasta tex. (vilket jag försöker undvika annars)

Jag har börjat att misstänka att jag kan ha ngt fel med ämnesomsättningen... Jag har alltid vetat att den är "slö", men det tycks som att den kan vara ngt värre än så med.
    Ska därför göra ett test under nästa vecka... Bara äta den "berömda" kålsoppan under hela veckan..... Om jag inte går ner mer än något kilo med den så måste jag ta mig till läkaren och ta blodprov.

Blev mkt blahablaha här.. men men...

Nejdå, enda jag blir arg på är mig själv... =/

• Miafina

Just det....

Jag har ju redan dragit in på allt jag kan hitta... äter mellan 800-1300 calorier per dag, och bara lite av dem från kolhydrater, och då inte vita. Äter inte ngt "onödigt" fett eller så... Senaste dagarna när jag varit sjuk har jag väl petat i mig högst 400 calorier per dag....

Ngn som kan tala om vad jag mer kan dra in på ? Jag ser det verkligen inte....
    Har motionerat också

Pga av ovanstående i 4 veckors tid som jag är så frustrerad över att inte ha gått ner ngt....

• Miafina

Nej jag följer inte GI.. Jag följer väl egentligen ingenting... Jag försöker tänka på att inte äta kolhydrater (snabba) och att inte äta just det "onödiga fettet"....

Jag har tidigare (när jag inte varit sjuk, för nu har jag mått illa och knappt fått ner ngt alls) ätit frukost, lunch och middag, plus nga mellanmål... regelbundet och inte för sent på kvällen.

Problemet är att jag äter tills jag är mätt.... Jag är inte längre hungrig som tidigare och "orkar" inte äta mer än tills jag är mätt. Ska jag få i mig fler kalorier måste jag ju äta sådan som klassas som "onyttigt" som smör, majonäs, eller annat i betydligt större mängder (och som jag inte tycker om)... För jag klarar inte längre att äta lika stora mängder mat.

Jag vet att man måste äta en viss mängd för att gå ner... men den nivån borde ligga lägre än vad jag äter... Dessutom så brukar man ju gå ner i början men att det sedan avstannar.

Jag äter normalt sett; Skinkmacka till frukost (te, kaffe eller nått till)... grönsaker till mellis på fm, sallad m kyckling eller nått till lunch, frukt/grönt till mellis, köttbit m grönsaker till middag.

Grönsakerna räknar jag inte kalorierna i, eftersom de inte kan klassas som annat än "bra".... Så på det som jag skrev ovan kan man ju lägga på de som finns i grönsakerna.

Ge mig gärna tips.. jag försöker vara mottaglig

• Miafina

Tränar gör jag inte... promenerar bara.. har en skada i en fot som förhindrar en del träning, och min kropp är för tung för att orka så mkt mer träning just nu... och vill absolut inte ha mer muskler...

Jag äter ris och pasta (fullkorn) ibland.... Men är inte så förtjust i ris, och eftersom pasta är en av mina svagheter känns det tufft att begränsa sig.... Då undviker jag det hellre.
    Så det jag skrev är typ det som jag äter varje dag (finns undantag, men som regel) sedan varierar det lite....

Nåväl.. ska härda ut denna sjuka nu iaf, så får jag väl ta och utmana mig själv lite mer med pastan då.... (nervös)

Tack för tipset... Skriv mer om det finns mer kunskap... Allt är bra att veta, och vet man redan så bra att bli påmind...

Och skulle ngn sitta på vansinnigt goda recept så hysta ut dem =) Jag behöver inspiration !

• Miafina

Äntligen... har försvunnit 7 hg, 5 cm i midjan och 2,5 runt höfterna......

Utifrån vad jag vet så är ju det under hela denna snart 5 veckor långa period, men hektona har kommit de senaste 3 dagarna.... (håller på att försöka väga in mig på nya vågen)... Ordentlig start på måndag, så allt innan dess är bara en kul bonus.

Men hurra.... äntligen =)

• Miafina

Så, idag börjar det... Bytte dag eftersom måndagmorgon brukar vara så stressigt. Dumt att hålla på att försöka väga och mäta sig då.

Fuskade tyvärr mkt mkt igår, men det var ett val jag gjorde, och står för det så... Det är bara att köra hårt igen.

Så, nu är jag invägd & mätt och antecknad... Så nu kör jag så det ryker..... =)

Trevlig fortsättning på helgen !

• Miafina

Bytte tillbaka dag... insåg att söndag var idiotiskt iaf... hej och hå vad jag velar....

Jag fuskade igår.... åt godis.. fast inte så jättemkt ändå.

Men eftersom min tid nu efter mkt om och men börjar idag istället så vägda jag mig idag också... det säger ju nada iofs gentemot igår, men iaf.... 1,2 kilo mindre i startvikt gentemot igår....

Så nu börjar jag... och nu skriver jag den hemska sanningen - för om jag skriver det så känner jag mer press... (lite som att jag tycker att det skulle kännas pinsamt att komma till viktväktarna och inte ha gått ner)

6 februari 2006: 115,8 kg

Målet ligger på att om ett år helst vara under 70, men iaf i närheten =)

Lycka till ni andra med kilovis av grönsaker, mindre grönsaker, orbitreks och allt vad där är =)

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.