• Miafina

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

solstickan - JO att trappa ner är ju iaf en början... om man lyckas hålla det....

Sitter idag och äter chips, hemska tanken... Men lingonveckan pockade mkt på salt, och jag bestämde mig för att ge efter denna gång, och njuta... Så får jag träna mer imorgon istället....

Så det känns ju sådär att jag inte motstog, men samtigt så tycker jag det är skönt att man inte är helt besatt utan har lite vett kvar... och kan una sig ngt ibland... Men jag valde low calorie iaf ;)

Imorgon blir det tårtbak till min gamling, och jag skall hälla på en massa läskiga saker på tårtan =) Och absolut inte äta, eftersom jag inte gillar tårta, vilket är ännu bättre =)

Lycka till, trevlig helg

• Miafina

Drakdal - Haha, jag blir numer nästan berusad av att lukta på ett glas vin =)

Man vänjer sig fort, både med att dricka och inte dricka vin... Men oja vad gott det är =)

Tärtan blev rätt fin =) Och full med onyttigheter... Inte illa för att vara första gången iaf =)

Trevlig helg på er =)

• Miafina

Så vägning och mättningsrapport igen... Fast denna vecka har jag egentligen ingen lust alls.. Är mitt uppe bland lingongen, och har samlat på mig vatten som jag vet inte vad... känner mig som en vattenballong.

5 feb - 117kg
    12 feb - 112,6kg
    19 feb - 110,8kg
    26 feb - 107,2kg
    5 mars - 105,3 kg

1,9 kg denna vecka och totalt 11,7kg på 4 veckor.
    Som helhet är det väl bra, men veckan känns helt åt helsike... Jag bara hoppas att kroppen förstår att det inte är meningen att den skall behålla de där extra litrarna vatten som den slurpat i sig nu.

Målet jag hade till helgen är ju helt omöjligt att nå, så får mitt nya mål bli att få bort så mkt till som jag bara kan till min mor dyker upp om 2,5 vecka. Hade ju varit rätt härligt att kunna säga.. "tada, 20 kg borta"... men det går knappast inte... Så jag får väl satsa på 100 till hon kommer istället... borde ju kunna gå med hårt jobb och inte kroppen bestämmer sig för att fortsätta jävlas....

Känner motivationen tryta rejält... om det finns ngn som har ngn bra sådan (motivation)på lagret så säg till.

Lycka till hörrni

• Miafina

Inda - Jo jag hoppas verkligen hon blir glad oavsett, eller jag vet =) Men ändå... Hon har ju både mig och min syster, så hon bryr sig ju så mkt om hur det går.... Men är ju mest för min egen skull..
    Bra jobbat att fortfarande hålla efter såpass med veckor =)

Drakdal, jo målet var ju 100 tills hon kom, men så gick det så bra, och då kände jag att nu när 100 närmar sig, känns det inte lika magiskt längre (superbra men inte magiskt), utan då blev -20 mer magiskt... Kanske just för att det är "jämt och bra"...

F*n jag har blivit "bortskämd" med resultatet hittills.... Blir girig =(
    Jag känner mig helt knäpp, vet inte varför 97 skulle vara bättre än 100 egentligen, men är väl just det där att det låter jämnare med 20 än 17... Och eftersom min mor inte vet vad jag vägde innan så känns det som att 100 "inte är en så stor grej"... Eftersom min kroppsform gjorde att jag inte såg fullt så fet ut som jag var.

Usch, jag larvar mig, vet jag är knäpp... skall nog försöka skita i ngt "mål" just nu och bara gå ner så mkt som jag kan, eller ngt.

Blev 1 mil på OB idag... 4,7 + 5,3 km.... Så fick väl en god träning iaf.... Sambon bjöd på massage efteråt, så det var härligt.... Träningen gick mkt lättare än innan också =)

• Miafina

Carlssons pling - Jo det är ju det som är problemet, att det nästan gått för bra, så man blir besviken när det inte går lika bra, utan mer normalt.

För mig är saken den att när jag har saker "inom synhåll" då blir jag lat och slappar efter.. Så mina mål måste hela tiden sitta lite bortanför "det möjliga" för att min motivation skall hållas uppe.

Jättebra helt klart att sluta/försöka sluta röka... En stor prestation.
    Min sambo slutade snusa strax efter vi träffades, eftersom han visste att det inte var bra, och att jag ogillade det.. Och det tog ett år innan han slutade tänka och sakna snus varje dag... Det sitter fortfarande i av och till, men bättre iaf.. Så det är en lång kamp.

JO tänk vad mkt lättare det är om karlarna talar om hur duktiga vi är för att vi slutar röka, går ner i vikt eller vad vi nu gör =)

Och klart man skall se på vasaloppet, det är ju bara en gång om året ;)

• Miafina

solstickan - Hmm jag vet inte hur jag kan hjälpa... Mitt utgångsläge är ju lite annorlunda iom att jag starade med 50-55 kg för mkt... så det tar ju rätt bra då.... Men jag försöker att äta så lite onödiga kalorier som möjligt.. jag äter det kroppen säger till mig att den behövaer= hunger.. men inte mer.. Äter massa grönsaker och lite kyckling eller kött till. Soppor funkar bra..
    Håller mig ifrån kolhydrater rent allmänt..
    Nej jag vet nog inte hur jag gör egentligen.. det mest flyter på per automatik =)

En sak som jag dock kan rekommendera är att ta en fasteperiod till att börja med... rensa ur slagprodukter och gifter i kroppen.. Jag brukar köra en period på 5 dagar varje halvår... Är jobbigt, men man mår så mkt bättre efteråt och är mer redo för utmaningar.

NEj jag går itne en mil varje dag... fick den i onsdags, testade då i totalt 15 minuter... I torsdags blev det 2 ggr med totalt 8,5 km... Idag blev det en mil på fm, och sedan 3,5 till på em......

Men jag kommer inte ha den tiden senare, så det kommer väl kanske bli 5 km varje morgon eller nått...(försöka)

Öhmm jag var nog itne så mkt till hjälp här, eftersom jag försöker att itne tänka på mat, för då vill jag bara ha... så tänker jag inte så mkt mellan måltiderna =)

• Miafina

Carlssons pling - Jo precis så funkar jag... "jo men det är så lite kvar så det gör inget om jag fuskar/det kan jag göra nästa vecka/men det behöver jag inte göra nu, nu vet jag ju hur man gör osv"....

Solstickan.... De här som äter GI tycks rörande eniga om att sötsuget minskar om man plockar bort de snabba kolhydraterna... Man skall ju inte ta bort alla om man inte vill vara extrem.. Men det där med fullkorn istället för vanligt ris/pasta, grovt bröd istället för vitt...
    Svårare trycka i sig 15 skivor mörkt bröd än motsvarande i ett vitt tex.

För min del handlar det om att det känns som att jag får så mkt "mer mat" för samma antal kalorier om jag äter grönt och proteiner, än vad jag får pasta/ris/potatis.
    Och eftersom jag vill vara mätt, då vill jag äta "så mkt jag kan"... och då gör jag helst avkall på kolhydraterna.

Personligen trodde jag att det skulle vara jättesvårt att vara utan kolisar, eftersom jag älskar pasta.... Och visst blir man sugen på det ibland... Men då får jag väl äta det ibland då... bara inte varje dag.

Jag kom på en sak till som jag har gjort... Normalt sett låg min största "matdel" till middagen.. och gärna en sen sådan.. 7-8 tiden på kvällen...
    Nu äter jag aldrig ngt "matigt" efter kl 18 och mitt "största mål" ligger vid lunch istället....
    Känns som att på kvällen behöver jag ju ändå inte så mkt enegri... och jag vet inte om det har med saken att göra, men nu somnar jag gott och mkt tidigare på kvällen, och vaknar utsövd tidigt på morgonen....

Nåja.... =)
    Nu känns det som jag mest väntar på att lingonveckan skall ta slut och att "kilona då skall rasa"... NÄ men jag hoppas att kroppen släpper ifrån sig det vatten den samlat på sig iaf....

Ha en skön dag =)

• Miafina

Millan28 - trist att du inte går ner... Men du verkar ju tränar rätt mkt, när du inte är förkyld.....
    Träning är bra men det är väl kanske inte det bästa sättet att gå ner.... Eftersom muskler väger mer än fett....

Jag har ingen aning men skulle det kunna vara en anledning att du inte går ner ?

*känner mig ute på hal is*

Får hoppas att det går bättre denna vecka iaf.... Kör hårt och lycka till!

• Miafina

Ja dåså - Jag fick intrycket över att du var besviken över att inte gått ner.. Men om du nu säger att det inte är så viktigt... Ja då är det väl som det ska vara ?!

JO jag vet att muskler bränner bra... Men eftersom inlägget handlade om att du just inte gått ner i vikt så tänkte jag att det kunde vara en förklaring...

Men absolut, om du mår bra av att träna och tycker att det är kul så skall du självklart göra det, inte snack om annat =)

Lessen att jag missförstod dig!

• Miafina

Millan28 - Ja då är det ju bra... man får beklaga sig...=)

Var jag som fattade det som att du sökte en anledning... Går efter mig själv, söker alltid anledningar till allt... på gott och ont...

Själv har jag kommit fram till att denna vecka skall jag tillåta mig att ha en liten platå... dvs se till att hålla mig borta från frestelser även om jag inte är helt strikt.... KÄnns som att kroppen har nått den platån ändå, så lika bra att da en mental time-out också...

Så denna vecka blir målet att inte gå upp iaf...

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.