• Miafina

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Så, nu är det vägningsrapport.
    Kändes lite surt att stanna och tom. gå upp till mitten av veckan... Men totalt har jag gått ner iaf.

5 feb - 117kg
    12 feb - 112,6kg
    19 feb - 110,8kg

Så denna vecka -1,8 med besvär, och totalt -6,2 kg på 2 veckor.. känns rätt ok iaf =)

Har börjat dricka grönt te mer.. (innan era rekommendationer) men skall göra det ännu mer nu =)

• Miafina

Smink-freak - Värt att lägga på minnet =)

• Miafina

Sweet Saint - Nu har min karl börjat få upp ögonen för orbitreken (utan min inblandning).. så vi funderar allvarligt på att investera i en...

Vill höra lite mer vad du har att säga om den först.. nu när du haft den lite längre.... Funkar det bra, bekvämt osv??? =)

• Miafina

Inda - Tack.. jo jag är glad jag med =)... Kommer ju bli svårare och svårare att tappa mkt, så man får ta tillvara när det går =)

Uller - en tredjedel är ju inte så farligt mkt ändå.. oki, kanske inte nyttigt.. men precis, vem har inte kunnat trycka i sig en hel på stående fot =)
    HOppas det går bra för dig när du blir kry igen =)

• Miafina

Värst var dött det var här då...... =(

Drakdal - Hur gick det med vägningen ?

Alla ger väl inte upp nu.. nu börjar det bli hårt igen så jag ser fram emot mkt aktivitet här framöver...

• Miafina

Hehe.... =) låter bra...

Jag har ju iofs inte bröllopet ännu men hoppas absolut på de andra delarna =)

Nu har sambon kommit fram till att han skall önska sig orbitreken i födelsedagspresent =) (fyller om ett par veckor)... Låter super i mina öron.. kan man spara lite av dem slantarna iaf =)

jag hoppas innerligt på att komma under 110 denna vecka.. men det är ju knappt ett kilo så det borde gå tycker jag =)

Drakdal - Allt är ju något... SÅ det var väl rätt ok om man betänker "fusket" =)

• Miafina

Jessie - Precis det tänkte jag göra.. fast inte sätta upp dem då =)
    Men eftersom jag höll på att smälla av när jag sig mina bilder så var sambon omtänksam nog att radera dem, så jag slapp se... Hmm var ju inte det jag ville.... Men tanken var ju god =)

Tvillingsjäl - Hur mkt hade du tänkt gå ner till egentligen ?... du kanske är kort det vet jag ju inte.. men 65 tycks vara en trivselvikt för rätt många människor =)

Kör hårt jag sååå har bestämt mig att vara under 110 och helst 109 till söndagen... Det senare kan jag väl se mig i månen efter men man kan ju hoppas.

Har börjat träna också =).. inget mkt men magen iaf =) Försök att strama upp dem och hållningen... Nu är tredje dagen så jag har sådan träningsvärk att jag knappt kan skratta utan plågor... men det gör att jag skrattar ännu mer så =)

• Miafina

Tvillingsjäl - Nej precis vad jag tänkte.. Jag skulle så absolut ångest om jag satt upp bilderna på kylskåpet... Dels för mig själv men också att sambon skulle se dem jämt och ständigt....
    (Av någon anledning ser jag alltid mkt fetare ut på bild är i tex. spegeln)

Kan ju dock vara intressant att senare kunna plcoka fram en bild och se att det är skillnad =).. Fast jag skulle gömma bilderna väl och länge =)

JO jag vet mkt väl hur det känns det där...
    När jag var slank för i tiden så var min "favoritvikt" 62 kilo.... fast kroppen tyckte 65... så hjärnan/hjärtat och övriga kroppen av oense.

Det brukar väl vara de där sista kilona som är riktigt jobbiga att bli av med... tyvärr eftersom de ofta är pricken över iet.
    (min mor håller på att kämpa med detsamma och inser att hon nog får ge sig.. att kroppen inte vill väga 62 utan 66)

Jag räknar fullt och fast med att varje kilo under 80.. såsmåningom kommer bli en kamp med blod svett och tårar. Tur att det är långt kvar tills dess ;)

• Miafina

Jag tycker det skall bli skönt bara det blir barmark, så man kan cykla, helt vanligt =)

Jag är inte direkt ngn träningsivrare (längre) så jag föredrar det mesta i sakta/lagom jobbigt mak =)

• Miafina

Hehe, nu har jag fått en bok av min mor - Gå ner i vikt med kognitiv beteendeterapi ....

Jag tror iofs att jag har rätt tänk redan.. Men man kanske lär sig ngt nytt, eller inte vet så mkt som man trodde =)

Hmm jag tycks hamna här ofta.. inget kul att plugga just nu så smiter från det så mkt jag kan.. fy på mig =/

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.