• Miafina

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Drakdal - Tack =)

Ja absolut är det väl så.. för min del är det ju mer storleken som står i kläderna som spelar roll, inte vikten. Fast först skall man bli av med den överdrivna/farliga övervikten...

Låter bra att du ser fram emot vägning, brukar vara ett gott tecken.

Jag har börjat att hallucinera om en massa god mat nu.. Lyckligtvis inte onyttig, utan bara god... Så när det blir dags att trappa upp mängden så vet jag vad det blir =)

• Miafina

Tänk, det där tycker jag är helt fantastiskt... Jag har inte varit sugen på ngt sött på 2½ vecka =)

Jag stod och tittade på blockchoklad en dag, men kom fram till att "visst det vore väl gott, en inte så gott".. Var så stolt över mig själv =)

Bara hoppas att man klarar av att begränsa sig när man väl äter ngt, om än lite =)

• Miafina

Drakdal - Åhh fy ja, har ju det att "se fram emot" snart.... Bläää undra hur det kommer bli, jag brukar bli rätt stingslig och extremt sötsugen då....

Får försöka stå ut och inse att klarar jag det, ja då klarar jag nog vad som helst =)
    (hoppas jag)

Men oj vad mkt stöd man kommer behöva dem veckorna, om jag inte helt skall slita ut min sambos stackars öron.

Har ju motivationen dock att vi skall upp till svärfäräldrarna om 2 helger, och jag vill att de skall se skillnad, iom att de såg mig precis i samband med att jag började. Så hoppas jag kan presentera mig 10 kilo lättare. Och sedan kommer mor 1½ vecka efter det, och jag vill absolut ge henne en glad överraskning =)

• Miafina

Drakdal - Vad bra... Jag har personligen bestämt mig för att jag inte skall falla även under de svåra tidpunkterna.... så det så *försöker övertyga mig själv* =)

Vet du hur det är i kalorisynpunkt som ngn frågade ?

Vägning imorgon... nervöst... men jag hoppas på gott resultat =)

• Miafina

Fullt begripligt, och bra val =)

Tack detsamma!

• Miafina

Inda - absolut... Blir så mkt lättare med promenader nu när snön och halkan förhoppningsvis börjar ge med sig..... återkommer strax, när kollen är gjort =)

• Miafina

Så vägning och mättningsrapport:

5 feb - 117kg
    12 feb - 112,6kg
    19 feb - 110,8kg
    26 feb - 107,2kg

Följdaktigen 3,6kg denna vecka och totalt 9,8kg på 3 veckor. Hade hoppast på att kunna säga 107=-10 idag, men fuskade igår, så det ville sig inte, men men. På det hela taget känns det bra.... Det är ju ändå nästan en femtedel av allt som skall bort, så det får helt klart gå =)

Centimeterna då ?
    Eftersom jag mäter oregelbundet är det svårt att säga men från 5 feb till idag har det försvunnit;
    6 cm i midjan och 5,5 cm runt höfterna och magen.

Blir intressant att se hur nästa vecka går... Jag tror jag får hålla hårt i tyglarna denna ätardag eftersom jag fuskade igår.... Får bli extra många sallader =)

Sambon fyller år nästa lördag, och det hade vi tänkt fira med lite lyxigare middag, så då får ätardagen absolut hamna på lördag istället för söndag. Men det betyder troligen att jag itne kan vänta mig så jättebra resultat till nästa vecka, men det får gå det med =)

Trevlig fortsatt helg, och kämpa på =)

• Miafina

Drakdal - Tack =)... Jo nu har jag ju kört stenhårt dessa veckor... så får se hur det går om jag nu lägger om till "mer mänsklig" taktik =)

Tack, bra att veta =)

• Miafina

Inda - Tack =).. jo det känns skönt.. bara hoppas det håller i sig =)

Att klara 10 kg ca på 4 månader bör väl kunna gå, låter ju inte otroligt iaf =)
    Fast det är väl det där med att de sista går långsammare....
    Låter ju bra att folk ser skillnad =)
    Jag har inte träffat mina föräldrar eller nga av mina närmare vänner under dessa veckor, pga mkt annat så de har inte fått möjligheten att se... Men jag tror nog de märker skillnad när vi ses, annars blir jag rent av besviken =)

Har beställt orbitrek idag =) Skall bli spännande och se om man kan trampa bort lite extra hull.

Nu, hockeyfinalen =)

• Miafina

Hmmm pratade nyss med en av mina extremt UNDERVIKTIGA vänner, och han har tillslut lyckas nå UPP i vikt... Så nu får jag bita ihop ännu hårdare och verkligen fortsätta att nå ner.....

Hon får vara ngn sort motsatsinspiration. Om hon kan gå upp så skall väl jag kunna gå ner... eller ngt...

Tänk att det finns sådan problem också.. att gå upp i vikt... TÄnk vad glad man skulle vara (som läget är nu) att det var det man skulle göra.

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.