• Miafina

Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.

Tack.. får se om det var min då =)

Hmm men hur mkt motivation måste man inte ha för att klara att köra rivstart hela tiden ? Låter väldigt starkt jobbat ju =)

Aug 06 - Jo det är ju jobbigt ibland.. tyvärr.. tänk vad skönt om det vore enklare... Då skulle vi alla varit smärta för länge sedan =)
    Alla tycks ha sina svagheter... din tycks vara "småätandet" eller ??
    Min är att jag älskar mat så mkt.. Jag kan offra allt godis/småätande i hela livet för goda rejäla måltider minst en gång om dagen =)

Kanske vore skäl i att sikta in sig specifikt på sin "svaghet"... och låta de andra delarna bero lite.... Jag måste säga att när jag tvingade mig själv att äta mindre portioner så gick det rätt bra... det är nu när de börjar växa igen som det blir jobbigt....

hej och hå, jag borde plugga... Men vet inte riktigt vad.. så jag låter bli =/
    Sitter och pillar på hemsidan istället.. men jag kan inte bestämma mig för vad som är snyggast... Jag testar och testar men blir aldrig nöjd...
    Man kan väl aldrig tro att jag är ngt av en perfektionist ;)

• Miafina

Det är väl ingen fara om man stoppar i sig ngt lite då och då.. men när det är en vana... att man gör det "varje gång tillfälle ges"... då är det sämre.

Det är väl därför det är en vana, men tänker inte på att man äter/vad man äter. Men det sägs ju att bästa sättet att bryta en vana är att ersätta den.. Så ersätta den dåliga vanan med småätandet med att äta en frukt eller så istället låter bra =)
    Så kanske man senare kan börja att avvekla "småätandet av frukt"...
    Eller ngt sånt =)

Jag har själv varit riktigt duktig idag =)
    Hoppas det håller i sig och att det ger resultat i slutet på veckan.... =)
    *håller tummarna så de blir blå*

• Miafina

Det här var roligt ju... Sitter och mumsar middag... stekt bacon, ägg, ost, creme fraiche.... Känns helt absurt, men gott var det efter alla sallader och soppor =)

Jag måste säga att jag kommer bli väldigt förvånad om det här funkar i längden, men för all del.. glada surprises är alltid bra... =)

Passerade vågen när jag skulle byta kläder, och hoppade upp på den för att fåna mig lite... blev helt paff när den visade på minus.. från i morse hahaha =)
    Mkt spännande.... Nu riktigt längtar jag till att väga mig på söndag och se om det hänt ngt under de dagarna.... =)

Men men man får väl se.... skall inte ta ut ngt i förskott..... Vi klarade redovisningen idag iaf... alltid ngt... och folk höll på att garva på sig för mina bravader med urringning... Så har man ju roat ngn också =)

Kör hårt Jessie, och ni andra....
    0,5 är ju ingenting... se på mina 3,3 på en vecka.. huvalien.... *ryser*

• Miafina

Solstickan... Men det är ju bra att du undviker socker och kör på fullkorn iaf... Och jag tror verkligen inte att om man inte äter kilovis med frukt att det är fel.. Och grönsaker... Nä det måste man ju äta så hemskt mkt av för att det skall bli fel....

Kanske inte så vetenskapligt inlägg =)

• Miafina

Lite aktivitet här (som vanligt... Så jag fortsätter skriva... Dethär har nästan blivit som "min dagbok".. bara att den är offentlig... Men det sätter ju press, så det är bra =)

Har tränat OB idag.... bestämde mig för att köra en halvtimme... Blev ett lagom tempo, blev inte så där överdrivet trött, utan hade kunnat fortsätta... Om det inte varit för att jag var så dödens uttråkad efter den tiden.... Men 8,2 km bidde det på halvtimmen... Så, inte jättefort, men behagligt...

Så nu känner jag mig lite duktig... gäller det att inte frossa under dagen dock... tur att man inte har så mkt hemma =)

Idag blir det att sätta sig och tentaplugga.... not fun, men behövligt...

*funderar på om jag kan nå tillbaka till de där -12 tills mor kommer.... vore kul*

• Miafina

Millan - Denna termin breddar jag mig lite, och läser sociologi... Men i stort så läser jag pol.mag med statsvetenskap som huvudämne... (tänkt mig att fixa en kandidat i rättsvetenskap också... Om jag orkar senare)

Vore trevligt att bli klar med ngt.. men det börjar kännas segt att plugga nu... efter 3½ år så vill man ha lite nytt att "tugga på".... Och att tjäna lite pengar istället för att låna vore ju också rätt angenämnt....

• Miafina

haha tänk om jag kunde svara....

jag har absolut ingen aning om vad jag vill jobba med...

Men jag vill jobba med "utsatta människor"... Dvs barn och ungdom, missbrukare, fattigdom eller ngt sånt...

Hade en önskan om att jobba med U-landshjälp tex.... Men jag vet inte längre... Det är väl det enda jag vet att jag vill, jobba med just "utsatta grupper", om man får säga så...

Sedan om det skulle bli migrationsverket, UD, länstyrelsen och liknande, eller om det skulle bli att samla upp alkisar på torget.. det får jag nog se =)

Slutsats = Jag vet inte =)

• Miafina

Jag fuskade - jag vägde mig i morse... "halvtidsvägning" eller ngt =)

1,7 kg minus på 3 dagar =)
    Det tog inte så mkt de första dagarna, men det var väl då som kroppen skulle ställa in sig i vad det nu heter =)
    Blev inte så mkt mat iofs igår heller, men jag klarade mig iaf....

Men om det forstätter så resten av veckan så kan jag nog hoppas på att hinna nå 105 jämt tills på onsdag, och därmed vara tillbaka på mina -12..

Inte vad jag tänkte mig iofs men jag får skylla mig själv efter ätarveckan, så att få bort det jag åt upp mig känns bra.. (om jag nu lyckas)

Känns som ett rätt angenämt sätt att äta på... Förutom att jag ibland längtar efter riktigt maffiga sallader... Och att det känns lite dyrt att äta mest proteiner... Men man får väl hitta bra/billiga alternativ allt eftersom =)

(och om inte annat så får man väl betänka de pengar som man nu spar på att inte äta godis... en himla massa pengar är ju det egentligen)

Körde ett kortare pass i går kväll också.. för att köra slut på mig och somna gott... Så det blev en kvart ytterligare.... Totalt 12½ km igår..

Imorse var jag seg, så det blev bara en kvart, men kroppen kom igång iaf... får väl ta en promis eller så i det vackra vädret istället =)

HOppas det flyter på för alla... kom gärna med fler rapporter, kul att höra hur det går/känns... Och att få lite uppmuntran hur det är att börja närma sig sitt mål... =)
    (eftersom jag är nästan ett år bort fortfarande)

• Miafina

Låter jättebra Jessie... Det måste vara roligt när man märker sådan skillnad =)

Jag gör så gott jag kan.. försöker att vara stönig =)

• Miafina

Det är väl tyvärr så att det är det där med lite här och lite där som ger den där vikten som smyger sig på...

Eller iofs den kan ju komma som ett jehu också.. men det är ju rätt få som är överviktiga som medvetet har ätit upp sig...

Det är beklagligt att man inte vaknar tidigare och ser vad som håller på att hända.... Jag menar, själv sov jag under 50 kilo... =/

Hmm.. hur mkt förhöjt skulle risken vara med BMI på över 22?
    Det finns ju så många olika påståenden om gränser.... och skulle man hamna inom alla ramar så skulle väl alla människor se precis likadana ut.. och det gör vi ju inte....

För mkt i midjan.. då antar jag att du menar 88 cm, eller vad det nu är som gäller... Ett BMI på 26 låter ju ändå inte så farligt....

Har ingen aning om vad jag ville med det här inlägget, antar att jag bara svamlar... Men jag tror inte att du behöver väga mindre nu är du gjorde när du var 13 år.... Vet iofs inte hur lång du är, men ändå....

Lycka till iaf!

Svar på tråden Ni som vill gå ner 10-15 kilo. Forts.